Osobowe, SUV, 4x4

Opony SUV, 4x4

DUNLOP

Grandtrek SJ6

Opony te stworzono z myślą o autach z napędem 4x4 oraz średniej wielkości samochodach typu SUV. Kierowcy takich pojazdów często sądzą, że napęd na cztery koła z definicji zapewni im bezpieczeństwo, nawet na śliskiej drodze. Jednak tak nie jest. Pełną kontrolę nad autem w zimie zapewniają tylko opony zimowe stworzone z zastosowaniem innej mieszanki niż w oponach letnich. Im lepsze są opony zimowe, tym bezpieczniej może czuć się kierowca. Dlatego, projektując nowe opony Grandtrek SJ6, inżynierowie Dunlopa zastosowali najlepszej jakości materiały i najnowocześniejsze technologie. W rezultacie Dunlop Grandtreak SJ6 radzą sobie świetnie w ekstremalnych warunkach. Doskonale trzymają się nawet bardzo oblodzonej i ośnieżonej nawierzchni. Są odporne na aquaplaning oraz slushplaning (ślizganie się na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym). Unikatowa mieszanka krzemionkowa zapewnia doskonałe własności trakcyjne i „hamowalność” na mokrych oraz zaśnieżonych nawierzchniach. Mikroskopijne kolce przeciwpoślizgowe w bieżniku gwarantują przyczepność opon na lodzie. Konstrukcję bieżnika zoptymalizowano pod kątem zmniejszenia poziomu hałasu i zapewnienia równomiernego ścierania.Opona Dunlop Grandtrek SJ6 dostępna jest w 20 rozmiarach od 15 do 20 cali. www.dunlop.pl

YOKOHAMA

W.drive V905

To opona klasy premium przeznaczona do SUV-ów i średniej wielkości aut osobowych. Zapewnia znakomitą sterowalność i hamowanie na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, także przy dużych prędkościach. Jest następczynią popularnego i docenianego modelu W. drive V902. Nowy model wyróżnia udoskonalona przyczepność i jeszcze lepsza trakcja na śniegu i lodzie, dzięki zmaksymalizowanemu efektowi krawędziowania. Nowy układ lamelek sprawia, że opona posiada średnio o 26 proc. więcej krawędzi niż W.drive V902. Opona W.drive V905 zapewnia stabilne prowadzenie podczas jazdy po oblodzonej i zaśnieżonej drodze dzięki nowym rozwiązaniom, takim jak wzmocniony bark, nowy wzór bieżnika czy udoskonalona mieszanka gumy, wykorzystująca elementy japońskiej technologii BluEarth. Innowacyjny skład mieszanki wykorzystującej olej pomarańczowy i mikrokrzemionkę gwarantuje bardzo dobre osiągi w szerszym wachlarzu temperatur, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, dzięki niskim oporom toczenia. Olejek pomarańczowy poprawia elastyczność gumy i zwiększa powierzchnię kontaktu bieżnika z nawierzchnią. Optymalne rozłożenie wypustek i rowków w 72-stopniowej, kierunkowej konstrukcji bieżnika W.drive V905 (szerokie rowki skośne i rozmieszczone pod różnym kątem rowki poprzeczne) zapewniają doskonałą trakcję na śniegu podczas manewrów, takich jak skręcanie i wychodzenie z poślizgu, a także doskonałe odprowadzenie wody i błota dzięki koncepcji See -Through. Opona zachowuje wysokie osiągi także na suchych nawierzchniach. W.drive V905 daje pewność prowadzenia przy dużych prędkościach - model dostępny z indeksem prędkości max 270 km/h (w zależności od rozmiaru). Opona dostępna w rozmiarach od 15” do 18” i profilach: 40 / 45 / 50 / 55 / 60 / 65.

NOKIAN                                       

                         Line SUV, zLine SUV

Nokian Tyres wprowadza na rynek nowe opony letnie i wyjątkowo trwałe opony do SUV. Ekstremalna trwałość oraz bezpieczeństwo kontrolowane - tym charakteryzują się nowe opony Nokian zLine SUV. Oferują one wysoką wydajność, precyzję i kontrolę jazdy nawet w ekstremalnych warunkach. Również Nokian Line SUV zapewnia bezpieczną jazdę, wydajność i komfort jazdy. Oba są dostosowane do warunków europejskich. Nowe, letnie, trwałe opony do SUV-ów zostały stworzone przy wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań, takich jak Nokian Aramid Sidewall technology. Zastosowane w oponach włókno aramidowe jest również używane w przemyśle lotniczym i wojskowym. Dzięki temu bok opony ma bardzo silną konstrukcję. Zapewnia to trwałość i bezpieczeństwo w trudnych warunkach drogowych i zaskakujących sytuacjach. O nowych oponach więcej w relacji z testów w Finlandii na str. 26-27.

Zobacz cały numer PO 10/117 (Październik 2014)

 

 


 

APOLLO

Alnac 4G All Season

To nowa, zaprezentowana na Reifen Essen opona wielosezonowa. Została zaprojektowana, aby spełnić wymagania osób, które nie chcą wymieniać opon letnich na zimowe i na odwrót, a jednocześnie chcą mieć pewność optymalnego bezpieczeństwa we wszystkich porach roku. Asymetryczny kształt i zewnętrzny wzdłużny rowek zapewniają dodatkową stabilność podczas jazdy. Specyficzny wzór bloków bieżnika opony zapewnia cichą pracę. Zmienna głębokość rowków przyczynia się do większej nośności i wydłużenia okresu eksploatacji opony. Zmniejszona waga opony zapewnia niskie opory toczenia, co ma pozytywny wpływ na oszczędność paliwa, środowiska i portfela. Oponą Apollo Alnac 4G All Season można osiągać prędkość do 240 km/h. Od września 2014 dostępnych będzie 12 rozmiarów opony.

 

Alnac 4G Winter

Opona nadaje się do eksploatacji w warunkach zimowych na drogach Europy Zachodniej i Środkowej. Połączenia nacięć środkowej części bieżnika i spłaszczenia szczelin zatok na barku opony przyczyniają się do doskonałej trakcji na prostej oraz na łuku drogi. Alnac 4G Winter bardzo dobrze radzi sobie z przyspieszeniem i hamowaniem na śniegu i lodzie. Bieżnik zawiera wygodne narzędzie dla kierowców - unikalny wskaźnik zużycia. Gdy zmieni on swój kształt z płatka śniegu na słońce, oznacza to, że oficjalna minimalna głębokość bieżnika dla opon zimowych 4 mm został osiągnięta i trzeba oponę wymienić. Alnac 4G Winter zapewnia doskonałą przyczepność i niski poziom hałasu, co przekłada się na najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu. Alnac 4G Winter nadaje się do jazdy z maksymalną prędkością nieprzekraczającą 210 km/h. Od września 2014 dostępnych będzie 12 rozmiarów opony. www.apollotyres.com

Zobacz cały numer PO 9/116 (Wrzesień 2014)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń