Osobowe, SUV, 4x4

UNIROYAL

RainSport 3

To najnowszy produkt marki Uniroyal z kategorii opon deszczowych. Dzięki nowemu, asymetrycznemu bieżnikowi ze zoptymalizowanym przepływem wody, RainSport 3 oferuje skuteczną ochronę przed aquaplaningiem, precyzyjne prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, odporność na nierównomierne zużycie i niski poziom hałasu przez cały okres eksploatacji opony. Przy projektowaniu RainSport 3 inżynierowie Uniroyal inspirowali się naturą. W kanałach obwodowych nowej opony zostały wykorzystane specyficzne właściwości skóry rekina. Jest ona znana ze swych doskonałych właściwości hydrodynamicznych. Struktura podłużnych karbów, typowa dla skóry rekina, została zastosowana w kanałach obwodowych opony. Technologia SST (Shark Skin Technology), eliminując niemal całkowicie turbulencje wody na powierzchni rowka, redukuje opory przepływu i skutecznie przyśpiesza odprowadzenie wody spod czoła opony. Układ lameli w połączeniu ze specjalną „deszczową” mieszanką, zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby zapewnić najwyższy komfort jazdy, liczba i sekwencja bloków bieżnika zostały odpowiednio zoptymalizowane, dzięki czemu opona charakteryzuje się niewielką emisją hałasu w całym zakresie częstotliwości. Jednakowa sztywność bloków bieżnika zapewnia prawidłowe, równomierne ich zużywanie się, przez co niski poziom hałasu utrzymywany jest przez cały okres eksploatacji opony. Pod względem osiągów, nowa opona Uniroyal RainSport 3 wyraźnie przewyższa swoją sprawdzoną poprzedniczkę. Droga hamowania na mokrej nawierzchni została skrócona o 8 proc., precyzję prowadzenia poprawiono o 4 proc., a opory toczenia zmniejszono o 14 proc.. Asortyment opon z bieżnikiem RainSport 3 obejmuje 106 artykułów, w tym 13 zaprojektowanych specjalnie z myślą o samochodach typu SUV. Opona Uniroyal RainSport 3 jest produkowana w profilach od 55 do 30, o średnicy osadzenia od 14 do 21 cali i oferowana jest w klasach prędkości H, V oraz Y (do 300 km/h). RainSport 3 posiada klasę „A” hamowania na mokrej nawierzchni, przy czym aż około 70 proc. artykułów posiada opory toczenia na poziomie „C” zgodnie z klasyfikacją UE dla etykiet.

Opony sportowe UHP

BRIDGESTONE

Potenza S001 RFT

To sportowa opona UHP wykonana w technologii run-flat. Stworzona została z myślą o samochodach z najmocniejszymi silnikami, która zapewnia doskonałą kontrolę, szybki czas reakcji oraz niższy poziom hałasu. Wyjątkowy charakter tej asymetrycznej opony zapewnia konstrukcja barku. Opona jest wyposażona w sztywne klocki mające optymalny kontakt z nawierzchnią. Skuteczność jazdy została zwiększona przez mocną, ale lekką wkładkę w kołnierzu opony, która zwiększa sztywność wzdłużną i trakcję przy jeździe na wprost. Jednocześnie dla lepszego trzymania się nawierzchni w zakrętach i większego komfortu jazdy zachowuje wysoką sztywność pionową. Potenza S001 gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa. Szerokie rowki obwodowe zapewniają szybkie odprowadzanie wody na zewnątrz opon, dzięki czemu opona jest bardziej odporna na aquaplaning. Kąt nachylenia krawędzi rowków został dopasowany tak, aby zminimalizować odkształcanie się segmentów podłużnych podczas hamowania, co umożliwia zachowanie najefektywniejszej krawędzi hamowania, optymalny kontakt opony z podłożem oraz większą kontrolę nad pojazdem. Jednocześnie Potenza S001 to komfort jazdy. Poziom hałasu generowanego przez oponę został obniżony przez bardziej równą powierzchnię kontaktu z podłożem, osiągniętą dzięki nowej konstrukcji segmentów podłużnych, które minimalizują poziom hałasu powstający przy kontakcie opony z nawierzchnią. Gwarancją komfortowej jazdy są zastosowane w tym modelu innowacyjne technologie regulacji generowanego ciepła umożliwiające optymalizację stopnia sztywności ściany bocznej opony typu Run Flat.  Pierwszym z wykorzystanych w tym modelu rozwiązań jest zaawansowany polimer NanoPro-TechTM. Zapewnia on lepszą wytrzymałość opony dzięki zredukowaniu ciepła emitowanego w wyniku wewnętrznego tarcia podczas toczenia. Ma to szczególne znaczenie podczas jazdy na przebitej oponie. Drugim kluczowym składnikiem jest autorska innowacja Bridgestone - technologia Cooling Fin, która do chłodzenia ściany bocznej opony wykorzystuje zakłócenia w przepływie powietrza powstające w wyniku tworzenia się na powierzchni opony niewielkich zgrubień.

Potenza Adrenalin RE002

To opona sportowa klasy premium przeznaczona na rynek wtórny. Unikalny, asymetryczny bieżnik i zaawansowana konstrukcja opony zapewniają doskonałą precyzję, stabilność prowadzenia i kontrolę nad pojazdem w przestrzeni miejskiej. Gwarantują niezwykle płynne reagowanie oraz przyczepność nawet przy szybkim pokonywaniu zakrętów, umożliwiając czerpanie pełnej radości z jazdy. Obok satysfakcji kierowcy Bridgestone położył duży nacisk na bezpieczeństwo. Konstrukcja opony została dostosowana do dynamicznej jazdy dzięki masywnym klockom barkowym, które zapewniają doskonałą styczność z nawierzchnią. Opona charakteryzuje się także licznymi wzmocnieniami w obrębie centralnego żebra i ścian bocznych. Opona cechuję się świetnymi osiągami niezależnie od drogi, po której kierowca się porusza. Na suchych nawierzchniach przed odkształcaniem się klocków bieżnika chronią trójwymiarowe połączenia pomiędzy barkiem a sąsiednim żebrem. Zwiększają one sztywność opony, dzięki czemu opona optymalnie styka się z nawierzchnią. Poprzez szeroką strukturę żeber i falistą konstrukcję centralnej części opony, Adrenalin RE002 zapewnia większą stabilność przy wysokich prędkościach także przy wchodzeniu i wychodzeniu z zakrętów. Nowa seria sportowych opon Potenza świetnie sprawdza się na śliskich nawierzchniach. Doskonałe wyważenie parametrów na mokrej i suchej drodze udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowoczesnego wzoru bieżnika. Specjalnie zaprojektowany gumowy deflektor i „pulsujący” rowek w centralnej części opony znacznie zmniejszają ryzyko aquaplaningu. Technologie te rozcinają warstwy wody przed oponą i odpychają je na boki zanim dostaną się pod bieżnik. Chroni to kierowcę przed wpadnięciem w poślizg, także przy dynamicznej jeździe, do której nowe opony Adrenalin RE002 zostały stworzone. Model Potenza Adrenalin RE002 dostępny jest na rynku europejskim w rozmiarach od 15 do 18 cali, profil od 60 do 40.

MICHELIN

Pilot Sport Cup 2.

To letnie opony z najwyższej półki. Dotychczas były dostępne tylko jako oryginalne wyposażenie sportowych samochodów o najwyższych osiągach, m.in. Ferrari 458 Speciale, Mercedes SLS AMG Black Series i Porsche 918 Spyder. Michelin Pilot Sport Cup 2 to przykład przeniesienia doświadczeń z torów wyścigowych do seryjnej produkcji.  Porsche 918 Spyder i Seat Leon Cupra 280 wyposażone w Pilot Sport Cup 2 pobiły rekordy okrążenia toru Nurburgring w Niemczech. W Pilot Sport Cup 2 zastosowano wiele innowacji technologicznych, takich jak „zmienna powierzchnia kontaktu”, „aksamitne boki opony”, „opasanie z włókna aramidowego”, „mieszanka gumy bieżnika”. Zmienna powierzchnia kontaktu, czyli  Track Variable Contact Patch 3.0® to technologia, która optymalizuje naciski na powierzchni kontaktu opony z podłożem, tak aby przylegało do niego jak najwięcej gumy. Dzięki temu opona zapewnia najlepszą przyczepność na łukach i ostrych zakrętach. Aksamitne boki opon to rezultat specjalnego procesu tłoczenia w formach, który zaowocował stworzeniem Michelin Velvet Technology®. Guma powstająca w tym procesie załamuje światło w specyficzny sposób, sprawiając, że opona wygląda jak wykonana z aksamitu. Geometria uzyskanej faktury umożliwiła inżynierom modyfikacje kontrastu i stworzenie odcieni czerni nadającym bokom opony wygląd aksamitu. Opasanie z włókna aramidowego - główną cechą opasania wykonanego z gęstego włókna aramidowego jest duża wytrzymałość i odporność na rozciąganie. Włókno aramidowe jest lekkie, a przy tym pięciokrotnie bardziej wytrzymałe od stali o takiej samej masie. Opasanie w obszarze barków i w środkowej części znajduje się pod bieżnikiem, a przez to dosłownie spina całą konstrukcję opony. W rezultacie powierzchnia kontaktu z podłożem jest stała, a siła odśrodkowa jest efektywnie kontrolowana nawet przy dużych prędkościach. Mieszanka gumy bieżnika opon Pilot Sport Cup 2 jest produkowana przy użyciu technologii Bi-Compound, która sprawdziła się w oponach wyścigowych. Dzięki niej wewnętrzna i zewnętrzna część bieżnika są wykonane z dwóch różnych rodzajów gumy. Guma w zewnętrznej części jest wykonana z elastomeru, którego twardość zapewnia maksymalną przyczepność w zakrętach na suchej nawierzchni. Natomiast wewnętrzny obszar wykonano z optymalnie usztywnionego elastomeru zapewniającego precyzję kierowania. Opona Michelin Pilot Sport Cup 2 jest dostępna w 24 rozmiarach, www.michelin.pl

Opony letnie do SUV i 4x4

APOLLO 

Apterra H/P

To nowa wysokiej klasy opona letnia do aut typu SUV, która została zaprezentowana na Geneva Motor Show.  Począwszy od kwietnia cały asortyment Apolla w segmencie SUV i 4x4 będzie sprzedawany pod nazwą Apterra. Opony Apterra/T będą przeznaczone do jazdy terenowej, z kolei Apterra H/T specjalnie na autostradę. Kolejne opony o wyższym indeksie prędkości zostaną dodane do gamy Apterra, z naciskiem na zwiększenie udziału w rynku dla tego rosnącego segmentu pojazdów SUV. Dostępne w indeksach prędkości H i V opony Apterra mają bieżnik składający się z multipolimerowego komponentu. Wpływa to na zachowanie całkowitego bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach oraz spełnia wymagania kierowców pojazdów o wysokich osiągach. Duże bloki barkowe w połączeniu z ciągłym centralnym żebrem zapewniają dużą stabilność na drodze, podczas gdy centralne żebro gwarantuje dokładne prowadzenie. Unikalna technologia Sipe pomaga w skutecznym odprowadzaniu wody, zapewniając odporność na aquaplaning. Co więcej, inteligentne pozycjonowanie poszczególnych segmentów bieżnika redukuje znacznie poziom hałasu. Silny karkas Apterra H/P zapewnia dodatkową ładowność, co czyni oponę idealną dla cięższych samochodów typu SUV, takich jak Audi Q5 oraz BMW X3 i X5. Apollo Apterra H/P dostępna jest w ośmiu rozmiarach od 16 do 18 cali. Więcej na www.apollovredestein.com

Zobacz cały numer PO 4/112 (Kwiecień 2014)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń