Ciężarowe i dostawcze

MICHELIN

Agilis Snow-Ice

To rodzina zimowych opon do samochodów dostawczych, które powstały w wyniku ścisłej współpracy z największymi producentami samochodów dostawczych – firmami Citroën, Fiat, Ford, Iveco, Mercedes, Renault, Peugeot i VW.   To kierunkowe opony o głębokiej rzeźbie bieżnika. Wyposażono je w samoblokujące się lamele „Z”, które zapewniają dobrą przyczepność na śliskich, mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach, zmniejszając w ten sposób niebezpieczeństwo poślizgu. Na zaśnieżonej nawierzchni, dzięki właściwościom samoblokujących się lamel „Z”, bieżnik ulega usztywnieniu i opona styka się największą możliwą powierzchnią z podłożem, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Trzy rowki wzdłużne i szerokie kanały poprzeczne pochłaniają śnieg i błoto pośniegowe. Ponadto rzeźba bieżnika została opracowana tak, aby zapobiegać wystąpieniu zjawiska aquaplaningu. Opony zapewniają o 35 proc. lepszą przyczepność przy ruszaniu, dzięki lamelom „Z”, dużej powierzchni bieżnika i jego głębokiej (11,5 mm) rzeźbie. Są trwałe i odporne na uszkodzenia. Ich ścianki boczne są o 4 mm grubsze, a przy ich konstrukcji zastosowano węzły wzmacniające oraz podwójne pasy ochronne – w ten sposób zwiększono wytrzymałość przy wjeżdżaniu na wysokie krawężniki aż o 60 procent. Wytrzymałość na uderzenia i przebicia wzrosła o 35 proc., dzięki zwiększeniu gęstości włókien warstwy osnowy. Dostępne są w sprzedaży wersje Agilis Snow-Ice 41 Reinf. , 51, 61 i 81.

 

Opony ciężarowe

CONTINENTAL

LSR 1

Continental wprowadza do oferty nowe opony (w pięciu rozmiarach) do lekkich samochodów ciężarowych wyposażonych w koła 17,5 cala. Rzeźba bieżnika tych opon, zarówno w  wersji przodowej jak i napędowej przypomina wzór bieżnika sprawdzonych i doskonale znanych opon montowanych w klasycznych samochodach ciężarowych. Opona przodowa LSR 1 charakteryzująca się bardzo szerokim czołem bieżnika zapewnia użytkownikom długi okres eksploatacji. Kształt bieżnika powoduje zredukowanie poziomu hałasu. Specjalnie zaprojektowany wzór rowków opony przeciwdziała zakleszczaniu się kamieni z drogi i chroni karkas.

 

LDR 1

Opona na oś napędową LDR 1 zapewnia bardzo wysokie przebiegi dzięki głębokiemu bieżnikowi i zamkniętym barkom. Liczne wewnętrzne krawędzie zapewniają oponie maksymalną trakcję niezależnie od warunków pogody, gwarantując pełne bezpieczeństwo podróżowania.

 

 

LDR 1 265/70 R17,5

Na uwagę zasługuje będąca już w produkcji opona w rozmiarze 265/70 R17,5. Zapewnia ona wyższą nośność osi pojazdu o 370 kg w porównaniu z osią samochodów standardowo wyposażonych w opony 245/70 R 17,5. Dodatkową korzyścią tego innowacyjnego rozmiaru opony stworzonego dla nowej klasy pojazdów użytkowych ważących 11,99 t jest fakt zwolnienia tych ciężarówek z opłat autostradowych np. w Niemczech.

 

Zobacz cały numer PO 1/32 (Styczeń-Luty 2005)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń