Ciężarowe i dostawcze

Grupa MICHELIN

XFN 2 Antisplash

Opona przeznaczona jest na koła osi przedniej pojazdów ciężarowych. Wykorzystuje nacięcie lamelkowe „podwójna fala” oraz posiada deflektor Antisplash. Nowa rzeźba bieżnika tej opony zwiększa odporność powierzchni mającej kontakt z nawierzchnią na niedogodności drogi, a w konsekwencji gwarantuje doskonałe przebiegi. Klocki bieżnika z lamelkami typu „podwójna fala” w znaczący sposób ograniczają powstawanie niepożądanych form zużycia. Poszerzone bruzdy rzeźby bieżnika XFN 2 pozwalają uniknąć zatrzymywania się w nich kamieni. Ponadto, poszerzone bruzdy gwarantują lepsze odprowadzanie topniejącego śniegu i wody, a w konsekwencji ułatwiają kontakt gumy z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność. System Antisplash przeniesiony został do technologii opon samochodów ciężarowych z opon lotniczych produkowanych przez Michelin. Dzięki specjalnie opracowanemu profilowi redukuje emisję wody na boki, aż o 75 proc., co pozwala na znaczną poprawę widoczności w warunkach jazdy po mokrej nawierzchni. Antisplash usytuowany jest na barku opony, tzn. na połączeniu boku z czołem bieżnika. XFN 2 Antisplash zostanie wprowadzona do sprzedaży we wrześniu 2005 w dwóch rozmiarach : 385/65 R 22.5 i 315/70 R 22.5, a począwszy od roku 2006 wejdą rozmiary: 385/55 R 22.5, 315/80 R 22.5 oraz 295/80 R 22.5.

XDN 2 Grip


To opona, która zapewnia długotrwałą przyczepność w trakcie całego okresu użytkowania. Łączy nacięcie lamelkowe „podwójna fala” z nacięciem pn. „kropla wody”. Pracując, zarówno w kierunku poziomym, jak i pionowym, nacięcia „podwójna fala” poprawiają przyczepność opon oraz wydłużają okres użytkowania opony. Nacięcie „kropla wody”, okrągłe i usytuowane w głębi rzeźby bieżnika, znajduje się w centrum każdego klocka bieżnika. Po zużyciu się dwóch trzecich bieżnika opony, nacięcie to daje początek nowym żebrom, które przywracają oponie jej skuteczność na drodze. Połączenie nacięć „podwójna fala” z nacięciem „kropla wody” pozwala zwiększyć przyczepność bez skracania okresu użytkowania opony - co więcej, okres ten wydłuża się o 25 proc. w stosunku do opony XDN Grip. Połączenie to daje możliwość zwiększenia głębokości rzeźby bieżnika nawet do 23,5 mm. Dla porównania, wysokość rzeźby bieżnika w poprzedniczce w tym samym rozmiarze wynosi 21 mm. Kierunkowa rzeźba bieżnika zapewnia optymalne zużycie. W ten sposób opona XDN 2 Grip pozwala przewoźnikom drogowym na zachowanie zamontowanych opon nieprzerwanie przez co najmniej dwa sezony zimowe. Opona ta przeznaczona jest na koła osi napędowych pojazdów ciężarowych, do jazdy na nawierzchniach wilgotnych lub mokrych, jak również zaśnieżonych. Do jej produkcji zastosowano niezwykle złożoną technikę odwzorowywania bieżnika oraz użyto nowoczesnych pras wulkanizacyjnych. XDN 2 Grip można powtórnie wykorzystać poprzez bieżnikowanie. Zważywszy na wyjątkowo długi okres użytkowania, opona ta gwarantuje szczególnie konkurencyjny koszt za każdy przejechany kilometr. Opona wejdzie do sprzedaży we wrześniu 2005 w najbardziej popularnych rozmiarach:  315/80 R 22.5 oraz 315/70 R 22.5. W 2006, uzupełni ofertę rozmiar 295/80 R 22.5.

X One

Opona Michelin XOne 495/45R22.5 XDA 2 Energy została stworzona do montażu w układzie pojedynczym na osiach napędowych w miejsce opon bliźniaczych w ciągnikach siodłowych poruszających się po autostradach. Uzyskiwane dzięki temu rozwiązaniu mniejsze opory toczenia, niższy ciężar zestawu (o 130 kg), mają wpływ na oszczędności zużycia paliwa (o 8 proc.). To, co wyróżnia oponę, to przede wszystkim jej ogromna szerokość wynosząca 495mm. Elastyczność karkasu powoduje nagrzewanie się opony i w konsekwencji zwiększenie oporów toczenia. Dwa boki opony X One w miejsce czterech boków opon montowanych w tradycyjnym układzie bliźniaczym skutecznie zmniejszają pochłanianie energii. Większa o 130 kg ładowność użyteczna oznacza duże korzyści dla przewoźników mogących transportować jednorazowo więcej towaru. Opona X One drugiej generacji jest efektem wdrożenia nowych rozwiązań w obszarach, które mają ogromny wpływ na polepszenie nie tylko właściwości jezdnych opony, ale też komfortu. Zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem i mieszanka gumowa odporna na ścieranie przyczyniają się do wydłużenia żywotności opony. Nowa rzeźba bieżnika wpływa na bardzo dobre trzymanie się drogi i cichobieżność. Oponę X One można pogłębiać oraz do bieżnikować w unikalnej technologii RemiX, dające przebiegu porównywalnego z nową oponą. Ze względu na bardzo specyficzną budowę, X One może być stosowana w ciągnikach siodłowych posiadających dwa systemy kontroli: IVTM -  stała elektroniczna kontrola ciśnienia w oponach oraz ESP – elektroniczna kontrola trakcji pojazdu.

X One XDU

Opona została stworzona do montażu w układzie pojedynczym na osiach napędowych w miejsce opon bliźniaczych w autobusach miejskich. Zajmuje ona mniej miejsca niż opony w układzie podwójnym, zwiększając przestrzeń pasażerską, a jej niskie opory toczenia pozwalają na znaczne oszczędności w zużyciu paliwa (o 4,3 proc.). X One XDU stanowi nowe, innowacyjne rozwiązanie dla transportu miejskiego. Podstawową cechą tej opony jest to, że dwie opony X One zajmują mniej miejsca niż tradycyjny układ złożony z czterech. Oznacza to więcej miejsca dla pasażerów i daje możliwość podróżowania osobom niepełnosprawnym. Autobus z zamontowanymi tymi oponami waży o 112 kg mniej niż pojazdy wyposażone w tradycyjny układ. W celu zabezpieczenia opony przed uszkodzeniami mechanicznymi wynikającymi z uderzania i ocierania o krawężniki, boki opony wzmocniono dodatkową warstwą gumy. Precyzyjną kontrolę zużycia gumy na bokach zapewniają specjalne wskaźniki. Ponieważ ogumienie to nie posiada kierunkowej rzeźby bieżnika, to w sytuacji, gdy jeden bok zostanie zużyty, oponę taką można obrócić na obręczy i dalej bezpiecznie użytkować, co przyczynia się do wydłużenia żywotności opony. Opona może być stosowana w autobusach posiadających system stałej kontroli ciśnienia IVTM  (Integrated Vehicle Tire Pressure Monitoring). Gdy ciśnienie w oponach ulegnie zmianie, kierowca autobusu zostaje o tym poinformowany poprzez wyświetlacz systemu umieszczony na desce rozdzielczej. X One XDU przeznaczone są do pogłębiania oraz do bieżnikowania w unikalnej technologii Michelin Remix. Występują w dwóch rozmiarach: 455/45 R 22.5 o nośności max. 13340 kg/oś oraz 495/45 R 22.5 o nośności max. 12190 kg/oś.   

GEYER&HOSAJA

Eurotread E-38

Firma Geyer & Hosaja Zakłady Gumowe w Mielcu, systematycznie i konsekwentnie rozwija produkcję materiałów do bieżnikowania opon ciężarowych w technologii "na zimno" oferowanych na rynku pod marką EUROTREAD. Materiały te firma Geyer & Hosaja stosuje do produkcji własnych opon bieżnikowanych pod marką UNITREAD, a także dostarcza do licznego grona bieżnikowni krajowych i zagranicznych. Wprowadzone ostatnio do oferty pasy bieżników, są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku polskiego na produkty spełniające specyficzne wymagania użytkowników.

E-1

Bieżnik E-1 przeznaczony do bieżnikowania coraz popularniejszych opon niskoprofilowych 295/60R22.5 i 315/60R22.5. Warunki pracy tych opon (większe prędkości obwodowe, wyższe temperatury) wymagają stosowania specjalnych rozwiązań: mniejszej głębokości niż np. do opon o profilu "80" i odpowiednio dobranych mieszanek gumowych.  Przeznaczony do bieżnikowania opon 17,5 " i 19,5" do lekkich samochodów ciężarowych, zapewnia dobre własności trakcyjne i uzyskanie korzystnej relacji cenowej usługi bieżnikowania tych opon w stosunku do obecnych dotąd na rynku bieżników importowanych.

Zobacz cały numer PO 4/35 (Lipiec-Sierpień 2005)

drukuj  
Ogłoszenia

Poszukiwany redaktor/redaktorka treści

Toruń |Umowa o pracę | Umowa na okres próbny wynoszący trzy miesiące, z możliwością przedłużenia do roku Wydawnictwo ...

więcej
/

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń