DUNLOP
Dunlop SP 252
Wprowadzoną niedawno linię opon do transportu długodystansowego SP252 poszerzono o kolejne rozmiary: 17.5, 19.5 oraz 22.5 cala. Zapewniają one użytkownikom niższe ogólne koszty operacyjne w porównaniu z poprzednimi oponami Dunlopa, jak również produktami konkurencji. Nowe rozmiary to m.in.: 385/65R22.5 - rynkowy lider w oponach do naczep, 385/55R22.5, oraz rewolucyjny, ultraniski profil 455/40R22.5 do mega-naczep. Kody w oznaczeniu SP 252 opisują następujące cechy opony: 2 – naczepa, 5 – długodystansowa, 2 - nowa generacja. Linia ta została zaprojektowana specjalnie z myślą o rozmiarach niskoprofilowych. Cechuje ją szeroka strefa styku z nawierzchnią zapewniająca równomierny rozkład nacisku, a tym samym równomierne zużycia bieżnika. Linia SP252 oferuje ponadto doskonały przebieg i niskie opory toczenia, co oznacza dłuższą eksploatację i zmniejszone zużycie paliwa. Korzyści te uzyskano dzięki zastosowaniu nowej mieszanki, najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów, a także innowacyjnego kształtu formy do produkcji. To nowatorskie podejście dało rewelacyjne efekty w postaci zmniejszenia hałasów tocznych opony, jak i zapewnienia jej doskonałej stabilności. Warto również wspomnieć, że wszystkie opony z linii SP252 mogą być pogłębiane i bieżnikowane.
SP 282 SP 382 SP 482
Po wdrożeniu nowych opon do transportu dalekobieżnego i regionalnego, nadszedł czas na nową generację opon do transportu mieszanego. Opony do transportu mieszanego oznaczono następującymi symbolami: SP 382 – opona z przeznaczeniem na oś sterującą; SP 482 – opona z przeznaczeniem na oś napędową i SP 282 - opona z przeznaczeniem na oś wleczoną. Opony do samochodów ciężarowych jeżdżących w trudnych warunkach drogowych potrzebują innych właściwości niż opony pracujące w standartowych szosowych warunkach. Muszą zapewnić przede wszystkim dużą wytrzymałość podczas pracy na drogach utwardzonych, ale jednocześnie wymagają dobrej trakcji na miękkich nieutwardzonych nawierzchniach. Opona, która często pracuje - np. na placu budowy - musi być odporna na uszkodzenia mechaniczne. Mając na uwadze ekstremalne warunki pracy konstruktorzy opracowali nową generację opon Dunlop, które charakteryzują się w porównaniu z poprzednią generacją opon: zwiększoną odpornością na uszkodzenia poprzez wzmocnienie obszaru stopki, odpornym na uszkodzenia wzorowi rzeźba bieżnika wraz z specjalną kauczukową mieszanką, wydłużeniem przebiegów do 30 proc., doskonałą kierowalnością i stabilnością poprzeczną, zdolność samooczyszczania się. Nowa generacja opon zastąpi opony SP 841 , SP 921, SP231 i będzie dostępna w 14 rozmiarach.
MATADOR
DW 1 Gerlach M+S
Konstrukcja tej opony składa się z jednej nośnej wkładki oplotu kordu stalowego i czterech wkładek zderzakowych wykonanych z tego samego materiału. Obrzeże opony ma nowy typ profilu. Zastosowano tu heksagonalną linę, podwójny rdzeń z osłoną z włókna i wypełnieniem obrzeża specjalną substancją. Oplot opony został skonstruowany za pomocą profilowanej wewnętrznej gumy, nowego systemu ogumowania stalowego kordu oplotu oraz zderzaka. Bieżnik opony składa się z dwóch warstw – górna warstwa została wyprodukowana z substancji, która osiąga wysoką żywotność pod względem przebiegu, dolna dobrze odprowadza ciepło, które powstaje podczas odbijania się obciążonej opony. Nowa opona dedykowana jest do transportu długodystansowego i regionalnego na zimę. Profil DW 1 to optymalna harmonia bezpieczeństwa jazdy, wysokiej wydajności i niskiego poziomu hałasu. Optymalna konstrukcja i ukształtowanie bloków desenia zapewnia wystarczającą trakcję i przyczepność do jezdni pokrytej warstwą rozjeżdżonego śniegu oraz efektywny rozruch w głębszym śniegu. Specjalnie zaprojektowany model płytowy zapewnia bardzo dobrą adhezję i efektywne hamowanie na mokrej jezdni i lodzie. Opona przeznaczona jest na oś napędową samochodów ciężarowych i autobusów. Opona DW1 M+S jest przeznaczona do jazdy w warunkach zimowych.
DH 1 Diamond M+S
Jest to bezdętkowa opona całostalowa, która składa się z jednej osnowy nośnej wykonanej z kordu stalowego i dodatkowych czterech warstw wykonanych z tego samego materiału. Stopka opony posiada nowy profil, wykorzystano tu sześciokątną drutówkę, podwójny rdzeń z osłoną z kordu stalowego i wypełniacz ze specjalnych mieszanek. Na konstrukcję opony składa się wyprofilowana warstwa gumy wewnętrznej, nowy system pogumowania kordu stalowego opasania i warstw tłumiących, a na bark opony została użyta nowa mieszanka. Czoło opony zbudowane jest z dwóch warstw: warstwa zewnętrzna wykonana z mieszanki, która osiąga wysoką żywotność pod względem przejechanych kilometrów, dolna warstwa dobrze odprowadza ciepło. Bieżnik został opracowany specjalnie dla ciężarowych opon do autobusów i samochodów ciężarowych w komunikacji dalekobieżnej, częściowo w ruchu regionalnym przy zachowaniu możliwości całorocznego stosowania. Opony z tym bieżnikiem zaleca się zakładać na tylną – napędową oś pojazdu. Ze względu na kierunkowe właściwości bieżnika, opony te można także zakładać na osie przednie. Przystosowana jest do wysokich prędkości, długotrwałego obciążenia i dużej wytrzymałości przez wiele kilometrów. Wysoki stopień uniwersalności gwarantuje zachowanie dobrych właściwości bieżnika w całym zakresie zmieniających się warunków podczas jazdy na autostradzie i na drogach regionalnych, także przy pogorszonych warunkach pogodowych. Ze względu na dobre właściwości trakcyjne w czasie zimy bieżnik opatrzony jest symbolem M+S.
FH 1 Silent
Opona radialna całostalowa składająca się z jednej nośnej wkładki oplotu kordu stalowego i czterech wkładek zderzakowych wykonanych z tego samego materiału. Obrzeże opony ma nowy typ bieżnika. Zastosowano tu linę heksagonalną, podwójny rdzeń z ochroną z włókna i wypełnieniem obrzeża specjalną substancją. Oplot opony został skonstruowany za pomocą profilowanej wewnętrznej gumy, nowego systemu ogumienia stalowego kordu oplotu oraz zderzaka i przy użyciu nowej substancji w wypełnieniu ramiennym. Cała konstrukcja oplotu gwarantuje możliwość bieżnikowania opon. Bieżnik wykonany jest z mieszanki, która zapewnia oponie długą żywotność. Wzór bieżnika został tak zaprojektowany do samochodów ciężarowych i autobusów z możliwością używania zwłaszcza w transporcie długodystansowym oraz częściowo w transporcie regionalnym. Generalnie opony FH 1 zaleca się montować na przednie (kierujące) osie pojazdów. Konfiguracja bieżnika jest przystosowana do warunków transportu autostradowego, tzn. do wysokich szybkości. Wzmocniona konstrukcja oplotu gwarantuje niezawodność. Opony dobrze tłumią uderzenia i nierówności jezdni. Głośność opon rozprasza się w odgłosach z zewnątrz. Wystarczająco szerokie rowki zapewniają dobre odprowadzanie wody, a jednocześnie dobrą przyczepność na mokrej jezdni.