Ciężarowe i dostawcze

SEMPERIT

M223 Trailer-Steel

Kolejna nowa opona niskoprofilowa marki Semperit przeznaczona jest na osie wleczone do naczep i przyczep niskopodwoziowych, pozwala na zmniejszenie średnicy koła przy jednoczesnym zachowaniu dużej średnicy obręczy, co pozwala na zastosowanie dużych hamulców tarczowych. Dzięki tej oponie możliwe jest powiększenie ładowności pojazdu przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa. Są to szczególnie atuty w segmencie dużych naczep typu "MegaTrailer". Służy do transportu lokalnego i długodystansowego. Jednolita mieszanka zapewnia przedłużoną żywotność opony, ma wpływ na ograniczone zużycie paliwa i większe przebiegi w przeliczeniu na oponę. Wpływa także na optymalną skuteczność hamowania na mokrych nawierzchniach, zmniejszone opory toczenia, bardzo dobrą trakcję. Opony te doskonale nadają się do bieżnikowania.

 

 

M423 Trailer-Steel

To nowoczesna niskoprofilowa opona przeznaczona na osie wleczone do naczep i przyczep niskopodwoziowych. Nadaje się do transportu lokalnego i długodystansowego. Posiada zoptymalizowaną budowę obszaru obrzeża opony zapewniającą przedłużoną żywotność. Wzór bieżnika o dużej wartości współczynnika netto/brutto, pozwala na osiąganie maksymalnych przebiegów.

 

 

M233 Athlet Front

 Ciężkie samochody ciężarowe (tzw. Heavy Trucks) muszą cechować się wszechstronnością, powinny pokonywać niemal wszystkie rodzaje dróg, zarówno szosę jak i teren. M233 Athlet Front pozwala na sprawniejsze pokonywanie trudnego terenu i dotarcie na miejsce oddalone od utwardzonych dróg. Opona przeznaczona jest na oś kierowaną. Pojazdy jeżdżące na niej mogą poruszać się zarówno po dobrych drogach jak i w terenie. Dzięki dużej głębokości bieżnika pojazd lepiej się prowadzi. Kątowy wzór bieżnika zapewnia zdolność do samooczyszczania się. Dodatkowymi jej zaletami są zwiększona żywotność i niski poziom hałasu.

Zobacz cały numer PO 6/37 (Listopad-Grudzień 2005)

 


 

 

 

ATB TRUCK S.A.

Ringtread

atb Truck SA podwyższając jakość opon bieżnikowanych  oraz poszerzając asortyment produkowanych opon rozpoczęła bieżnikowanie w systemie Ringtread. To nowatorski systemem bieżnikowania opon do samochodów ciężarowych, w którym bieżnik nakładany przy pomocy specjalistycznego urządzenia wykonany jest w formie pierścienia. Dzięki temu bieżnik znakomicie przylega do karkasu, rozkład naprężeń na całym obwodzie opony jest idealny, oryginalna rzeźba nie ulega deformacji. Do produkcji bieżników pierścieniowych zastosowano wysokiej jakości komponenty w wyniku czego gotowy produkt charakteryzuje się wysoką  odpornością na ścieranie oraz bardzo dobrą przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni. Wyżej wymienione cechy oraz szeroki asortyment pozwalający  na optymalne dobranie bieżnika do każdych warunków eksploatacji gwarantują komfort jazdy oraz satysfakcjonujące przebiegi.

GRUPA GOODYEAR

Dunlop SP492

Podstawowymi zaletami tej opony są bardzo dobre własności trakcyjne oraz wysoka odporność na uszkodzenia, a co za tym idzie dłuższa żywotność. SP492 to opona przeznaczona na osie napędzające samochodów ciężarowych. Została zaprojektowana z myślą o trudnych, nierównych i źle utrzymanych drogach np. w kamieniołomach lub przy kopalniach, a więc w miejscach, w których kierowcy muszą często jeździć trasami pełnymi kamieni, ostrych odłamków skał, błota oraz pęknięć w nawierzchni. Ściany opony zostały dodatkowo wzmocnione, tak by wzrosła ich odporność na uderzenia z boków. Do tego dochodzi tarcza poliamidowa umieszczona między bieżnikiem a stalowymi pasami zwiększającymi odporność na przebicie. Technologia ta chroni pasy przed uszkodzeniem i zawilgnięciem, które mogłoby doprowadzić do pojawienia się ognisk korozji i uszkodzenia opony. Także masywna blokowa geometria bieżnika zwiększa odporność opony na uszkodzenia i poprawia trakcję na trudnych, kamienistych drogach. Dobre własności trakcyjne opona zawdzięcza głębokim rowkom na barku, które poza tym zwiększają zdolność samooczyszczania i skutecznie zapobiegają klinowaniu się kamieni w bieżniku. Sam bieżnik wzmocniono tak, aby był odporny na przecieranie się i przebicia. SP492 zastąpiła oponę SP911 i jest pierwszą oponą terenową marki Dunlop drugiej generacji. Opony te w pełni nadają się do ponownego bieżnikowania i wulkanizacji. Produkcja opon w rozmiarze 13R22.5 rozpoczęła się w maju tego roku, a w rozmiarze 12.00R20 TT – w czerwcu.

GEYER&HOSAJA

Eurotread E-38

Firma Geyer & Hosaja Zakłady Gumowe w Mielcu, systematycznie i konsekwentnie rozwija produkcję materiałów do bieżnikowania opon ciężarowych w technologii "na zimno" oferowanych na rynku pod marką Eurotread. Materiały te firma stosuje do produkcji własnych opon bieżnikowanych pod marką Unitread, a także dostarcza do licznego grona bieżnikowni krajowych i zagranicznych. E-38 charakteryzuje się doskonałymi zdolnościami przenoszenia sił napędowych na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni, co zostało uzyskane poprzez dużą głębokość (21 mm) i znaczną ilość krawędzi i lameli. Szczególnie zalecany jest montaż opon z tym bieżnikiem "przed zimą". Bieżnik E-38 oferowany jest pod najpopularniejsze rozmiary opon 295/80R22.5, 315/80R22.5, oraz 315/70R22.5 

Eurotread E-31

Bieżnik E-31 przeznaczony jest do bieżnikowania coraz popularniejszych opon niskoprofilowych 295/60R22.5 i 315/60R22.5. Warunki pracy tych opon (większe prędkości obwodowe, wyższe temperatury) wymagają stosowania specjalnych rozwiązań: mniejszej głębokości niż np. do opon o profilu "80" i odpowiednio dobranych mieszanek gumowych. 

 

Eurotread E-1

Przeznaczony jest do bieżnikowania opon 17,5 " i 19,5" do lekkich samochodów ciężarowych, zapewnia dobre własności trakcyjne i uzyskanie korzystnej relacji cenowej usługi bieżnikowania tych opon w stosunku do obecnych dotąd na rynku bieżników importowanych.

Zobacz cały numer PO 5/36 (Wrzesień-Październik 2005)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń