CONTINENTAL
HSL1 Eco-Plus
To opona na osie kierowane. Wyróżnia się równomiernym zużyciem i bardzo dużą trwałością eksploatacyjną. Zawdzięcza to wyjątkowo dużej – szerokiej powierzchni przylegania i żeberkom na obwodzie. Ponadto rowki w barkach bieżnika i specjalna mieszanka gumowa, opracowana z myślą o osiach kierowanych, skutkują niską temperaturą w trakcie jazdy, przekładającą się na obniżenie zużycia paliwa. Same rowki bieżnika, o opatentowanym kształcie, zapobiegają zakleszczaniu się w nich kamieni. Geometrię tych rowków zaprojektowano pod kątem maksymalnego wyciszenia. Przy budowie opony (także HDL1) szeroko wykorzystano najnowsze zdobycze licznych dziedzin przemysłu, w tym chemicznego. Jako doskonały przykład służą tu nowe dodatki, elastycznie wplecione w łańcuchy polimerowe. Składniki te charakteryzują się niską zdolnością pochłaniania (niższy stopień deformacji) i wysoką sztywnością. W efekcie zapewniają one małe ugięcia opony. Mniejsza absorpcja energii redukuje zaś opory toczenia a te z kolei przekładają się na energooszczędność, czyli zmniejszenie zużycia paliwa. Poza tym optymalny kontur w połączeniu z wytrzymałością całej konstrukcji przyczynia się do zwiększenia maksymalnych przebiegów nowych opon Continental. HSL1 Eco-Plus wyróżnia się o 3 proc. niższymi oporami toczenia i o 15 proc. większymi przebiegami, niż poprzedniczka opona HSL Eco-Plus. Początkowo opona będzie dostępna w trzech rozmiarach: 315/70R22.5, 295/80R22.5 i 315/80R22.5.
HDL1 Eco-Plus
Druga z premierowych opon dla transportu dalekodystansowego – to przygotowana do zakładania na osi napędzanej HDL1 Eco-Plus. Posiada dużej grubości kierunkowy bieżnik. W połączeniu z budową centralnej części bieżnika daje to w efekcie równomierne zużycie i stanowi gwarancję osiągania dużych przebiegów. Oprócz tego bieżnik ma na barku otwarty wzór. Ta cecha zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne, w tym na mokrych nawierzchniach i w warunkach zimowych, oraz zwiększa bezpieczeństwo podczas hamowania i ułatwia samooczyszczanie opony. Podobnie jak HSL1 Eco-Plus tak i HDL1 Eco-Plus góruje nad swoją poprzedniczką HDL Eco-Plus. Odnosi się to w głównej mierze do wielkości przebiegów. Wzrosły one porównując z HDL Eco-Plus aż o 25 procent. Początkowo opona będzie dostępna w trzech rozmiarach: 315/70R22.5, 295/80R22.5 i 315/80R22.5.
Grupa MICHELIN
215/75 R 17,5 Kormoran D 126/124M
265/70 R 19,5 Kormoran D 140/138M
Obie opony są przeznaczone na osie napędowe małych i średnich pojazdów ciężarowych. Stanowią uzupełnienie oferty Kormorana na oś napędową. Do tej pory oferowano oponę z bieżnikiem Kormoran U w rozmiarze 215/75 R17,5 - o
charakterze uniwersalnym mające możliwość montażu na wszystkich osiach pojazdów oraz opona Kormoran F w rozmiarze 265/70 R 19,5 przeznaczoną na osie prowadzące pojazdów.
285/70 R 19,5 Kormoran U 144/142M
Opona ta z bieżnikiem uniwersalnym do montażu na wszystkich osiach pojazdów ciężarowych i małych autobusów zostanie wprowadzona do produkcji i sprzedaży pod koniec 2005 roku.
285/70 R 19,5 Kormoran T 148/145J
Kolejna nowość, która wejdzie do produkcji z końcem br. Przeznaczona jest do montażu na osie wleczone przyczep i naczep z wysokim indeksem nośności, który dla opon w układzie pojedynczym wynosi - 6300 kg zaś w układzie bliźniaczym wynosi - 11600
kg.