Ciężarowe i dostawcze

CONTINENTAL

HSL1 Eco-Plus

To opona na osie kierowane. Wyróżnia się równomiernym zużyciem i bardzo dużą trwałością eksploatacyjną. Zawdzięcza to wyjątkowo dużej – szerokiej powierzchni przylegania i żeberkom na obwodzie. Ponadto rowki w barkach bieżnika i specjalna mieszanka gumowa, opracowana z myślą o osiach kierowanych, skutkują niską temperaturą w trakcie jazdy, przekładającą się na obniżenie zużycia paliwa. Same rowki bieżnika, o opatentowanym kształcie, zapobiegają zakleszczaniu się w nich kamieni. Geometrię tych rowków zaprojektowano pod kątem maksymalnego wyciszenia. Przy budowie opony (także HDL1) szeroko wykorzystano najnowsze zdobycze licznych dziedzin przemysłu, w tym chemicznego. Jako doskonały przykład służą tu nowe dodatki, elastycznie wplecione w łańcuchy polimerowe. Składniki te charakteryzują się niską zdolnością pochłaniania (niższy stopień deformacji) i wysoką sztywnością. W efekcie zapewniają one małe ugięcia opony. Mniejsza absorpcja energii redukuje zaś opory toczenia a te z kolei przekładają się na energooszczędność, czyli zmniejszenie zużycia paliwa. Poza tym optymalny kontur w połączeniu z wytrzymałością całej konstrukcji przyczynia się do zwiększenia maksymalnych przebiegów nowych opon Continental. HSL1 Eco-Plus wyróżnia się o 3 proc. niższymi oporami toczenia i o 15 proc. większymi przebiegami, niż poprzedniczka opona HSL Eco-Plus. Początkowo opona będzie dostępna w trzech rozmiarach: 315/70R22.5, 295/80R22.5 i 315/80R22.5.

 

HDL1 Eco-Plus

Druga z premierowych opon dla transportu dalekodystansowego – to przygotowana do zakładania na osi napędzanej HDL1 Eco-Plus. Posiada dużej grubości kierunkowy bieżnik. W połączeniu z budową centralnej części bieżnika daje to w efekcie równomierne zużycie i stanowi gwarancję osiągania dużych przebiegów. Oprócz tego bieżnik ma na barku otwarty wzór. Ta cecha zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne, w tym na mokrych nawierzchniach i w warunkach zimowych, oraz zwiększa bezpieczeństwo podczas hamowania i ułatwia samooczyszczanie opony. Podobnie jak HSL1 Eco-Plus tak i HDL1 Eco-Plus góruje nad swoją poprzedniczką HDL Eco-Plus. Odnosi się to w głównej mierze do wielkości przebiegów. Wzrosły one  porównując z HDL Eco-Plus aż o 25 procent. Początkowo opona będzie dostępna w trzech rozmiarach: 315/70R22.5, 295/80R22.5 i 315/80R22.5.

Grupa MICHELIN

215/75 R 17,5 Kormoran D  126/124M

265/70 R 19,5 Kormoran D  140/138M

Obie opony są przeznaczone na osie napędowe małych i średnich pojazdów ciężarowych. Stanowią uzupełnienie oferty Kormorana na oś napędową. Do tej pory oferowano oponę z bieżnikiem Kormoran U w rozmiarze 215/75 R17,5 - o
charakterze uniwersalnym  mające możliwość montażu na wszystkich osiach pojazdów oraz opona Kormoran F w rozmiarze 265/70 R 19,5  przeznaczoną na osie prowadzące pojazdów.

 

 

285/70 R 19,5 Kormoran U  144/142M

Opona ta z bieżnikiem uniwersalnym do montażu na wszystkich osiach pojazdów ciężarowych i małych autobusów zostanie wprowadzona do produkcji i sprzedaży pod koniec 2005 roku.

 

 

285/70 R 19,5 Kormoran T  148/145J

Kolejna nowość, która wejdzie do produkcji z końcem br.  Przeznaczona jest do montażu na osie wleczone przyczep i  naczep z wysokim indeksem nośności, który dla opon w układzie pojedynczym wynosi - 6300 kg zaś w układzie bliźniaczym wynosi - 11600
kg.

 

Zobacz cały numer PO 6/37 (Listopad-Grudzień 2005)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń