Osobowe, SUV, 4x4

 

MATADOR

MP45 Hectorra

To nowość w segmencie UHP. MP 45 posiada nową, wzmocnioną konstrukcję, która pozwala na rozwijanie prędkości nawet do 300 km (indeksy W i Y). Jest to opona o asymetrycznym wzorze bieżnika dedykowana klientom uwielbiającym bardzo szybką jazdę i komfort. MP 45 doskonale zachowuje się na mokrej jak i na suchej nawierzchni. Jej dużą zaletą jest krótka droga hamowania oraz możliwość dużych przebiegów. Asymetryczna rzeźba bieżnika, cztery rowki obwodowe i mocne barki sprawiają, iż pojazd prowadzi się łatwo zarówno na prostych odcinkach jak i na zakrętach. Praktycznie wyeliminowano możliwość poślizgów bocznych. Z punktu widzenia właściwości użytkowych, bezpieczeństwa jazdy i komfortu Hectorra całkowicie porównywalna jest z czołowymi markami na rynku opon letnich w segmencie UHP. MP45 dostępna jest w wersjach od 16 do 20 cali.

Zobacz cały numer PO 3/34 (Maj-Czerwiec 2005)

 


 

Opony na lato

COOPER

Discoverer M+S

Firma Cooper wprowadziła 10 nowych rozmiarów w popularnym bieżniku zimowym Discoverer M+S: 245/70R17, 275/60R20RE, LT275/70R17C, LT265/70R17E, LT235/80R17E, LT245/70R17E, LT275/70R17C, 255/55R18RE, 215/75R16 i 255/60R17. W oponie tej zastosowano technologię zwaną "Snow Groove", która wykorzystuje zjawisko lepszej przyczepności "śnieg do śniegu" niż "guma do śniegu". Gęste rowki bieżnika dodatkowo poprawiają parametry jazdy w warunkach zimowych, utrzymując jednocześnie doskonałą przyczepność do mokrej nawierzchni. M+S posiada również otwory na kolce, do wykorzystania w krajach, gdzie jest to dozwolone. Opona Discoverer M+S przeznaczona jest do samochodów typu LT i SUV. Generalnym dystrybutorem opon Cooper w Polsce jest firma Świstowski SA z Torunia, www.swistowski.com.pl

Grupa CONTINENTAL

ContiPremiumContact 2

Opona ta wyznacza nowe standardy skuteczności hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Jej szczególną cechą są rowki 3D o innowacyjnej geometrii krawędzi,  które zapewniają dużą stabilność bloków bieżnika nawet w ekstremalnych sytuacjach na drodze. Projektując tę oponę inżynierowie z firmy Continental położyli nacisk na poprawienie parametrów odporności na aquaplaning, zwiększenie precyzji kierowania i stabilności jazdy oraz obniżenie poziomu szumów toczenia. Połączenie specyficznego konturu opony z III generacją mieszanki silikonowej zaowocowało zwiększeniem przebiegów nowej opony CPC 2. Dla tej opony zaprojektowano nowy rodzaj nacięć bieżnika 3D, które dzięki swoim wklęsłym i wypukłym bokom podnoszą bezpieczeństwo jazdy na mokrej i suchej nawierzchni. Kolejną zaletą nacięć 3D jest przyśpieszone odprowadzanie wody z powierzchni opony przylegającej do podłoża: poprzez współdziałanie wklęsłych i wypukłych ścianek w rowkach tworzy się zawirowanie, które przyśpiesza odprowadzanie wody. Szerokie, podłużne rowki w bieżniku opony szybko wciągają wodę i w ten sposób gwarantują znakomitą przyczepność bieżnika w jego środkowej części.  Nadając bieżnikowi asymetryczną rzeźbę projektanci zwiększyli możliwości manewru oraz poprawili komfort jazdy. Aby polepszyć prowadzenie boczne, nałożono na zewnętrznej stronie opony stabilne klocki bieżnikowe. Usztywniają one konstrukcję oraz zapewniają szybsze i bardziej precyzyjne pokonywanie zakrętów. Natomiast strona wewnętrzna została wyposażona w większą liczbę bloków bieżnikowych. Wciąż ulepszany kontur bieżnika umożliwia osiągnięcie optymalnego przylegania do podłoża przy równomiernym rozłożeniu ciśnienia. Leżący pod nim płaski kontur opasania redukuje poślizg występujący przy jeździe zarówno na prostej drodze, jak i na zakrętach. Poprzez zastosowanie  mieszanki, nowego typu silikonu oraz aktywnej sadzy zwiększono sztywność bieżnika, co sprawiło, że manewry stały się bardziej precyzyjne.  W porównaniu ze swoją poprzedniczką ContiPremiumContact 2 poprawiła o cztery do pięciu procent wyniki w długości drogi hamowania.

SEMPERIT

Comfot-Life

Semperit wprowadza nowe rozwiązania w segmencie klasy S/T, który zapewnia cichsze i wygodniejsze prowadzenie. Opony Comfort-Life zastąpią popularne linie Sport-Life oraz Top-Life 2, mają lepsze wyniki w głównych obszarach bezpieczeństwa, komfortu oraz kosztów eksploatacji.  Pewność, którą dostarcza ta opona w krytycznych momentach na drodze jest podstawą znaczenia komfortu, którym charakteryzuje się ten nowy produkt. Szerokie rowki okrężne, pozwalają na skuteczne zbieranie i odprowadzanie wody, co daje dużą odporność na poślizg hydrodynamiczny. Hamowanie jest lepsze zarówno na suchych, jaki i mokrych nawierzchniach o znaczne 5 proc. Wszystko to dzięki licznym krawędziom bloków, które zapewniają dużą przyczepność do nawierzchni drogi, jak również płaskiemu konturowi, który daje większą powierzchnię styku z podłożem a co za tym idzie większą precyzję w kierowaniu pojazdem. Dwupoziomowy koncept odprowadzania wody zapewnia sztywność rowków, przyczyniając się jednocześnie do lepszego prowadzenia i hamowania. Wyjątkowe bloki bieżnika w kształcie elipsy sprawiają, że poziom hałasu został obniżony o około 2 proc. Płaski kontur opony, razem ze składnikiem zmniejszającym tarcie pozwoliły inżynierom Semperit zmniejszyć opór toczenia o 3 proc. Oznacza to mniejsze zużycie paliwa – co jest ważne przy ciągle rosnących cenach (wzrost cen globalnych o 5 proc. w ciągu ostatnich 18 miesięcy). Zmniejszyło się także zużycie opony, co sprawiło, że czas eksploatacji został wydłużony o 3 proc.. Wstępnie opona będzie dostępna w 28 rozmiarach, od 135/80 R 13 do 175/55 R 15, co pokryje ponad 92 proc. segmentu klasy S/T. Dystrybutorem opon Semperit w Polsce jest firma Auto-Forum z Łomianek, www.autoforum.com.pl

 

Van-Life

Semperit ma także nową propozycję do samochodów typu van. Opona Van-Life charakteryzuje się szerokimi rowkami odprowadzającymi wodę. Tym samym zwiększono efekt odporności na poślizgi na wodzie. Ponadto krawędzie bloków podwójnie stożkowych oraz system odprowadzania wody powoduje, że warstwa wody znajdująca się na jezdni jest jakby przełamywana, co ma wpływ na zwiększenie przyczepności. Wzór bieżnika układający się w kształt strzałki daje działanie kierunkowe. Szerokie mocne klocki bieżnika mają zdecydowany wpływ na skrócenie drogi hamowania. Podwójne stokowe bloki to dobra sterowność oraz wysoki poziom ochrony przed poślizgiem hydrodynamicznym. Dzięki zwiększeniu szerokości ożebrowania uzyskano znacznie większą powierzchnię styku z nawierzchnią, a co za tym idzie bardziej precyzyjne prowadzenie pojazdu. Ma to również wpływ na zużycie opony,  komfort oraz mniejszą ilość uszkodzeń.

Grupa GOODYEAR DĘBICA

Navigator2

Opony całoroczne Dębica Navigator 2 dedykowane są dla kierowców, którzy − nie chcąc wymieniać opon letnich i zimowych w zależności od sezonu − szukają kompromisowego rozwiązania. Specjalny skład mieszanki oraz konstrukcja bieżnika i bocznych części opony sprawiają, że zimą opony całoroczne zapewniają lepszą przyczepność, niż opony letnie, natomiast latem nie zużywają się tak szybko jak opony zimowe. Jakkolwiek najlepsze osiągi zimą zapewniają opony zimowe, latem zaś opony letnie − opony całoroczne stanowią interesujące rozwiązanie dla samochodów, które są rzadko używane i pokonują mniejsze przebiegi kilometrów rocznie. To także ciekawa oferta dla samochodów jeżdżących głównie w cyklu miejskim, np. taksówek, czy aut kurierskich. Navigator 2 cechuje dobra przyczepność na różnych nawierzchniach. Nowa opona sprawdza się na mokrych, śliskich, zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Dodatkowo udoskonalona została odporność na zjawisko aquaplaningu, czyli na niebezpieczne zjawisko klina wodnego. Zapewniają to trzy szerokie, wzdłużne rowki obwodowe wraz z przecinającymi cały bieżnik rowkami ukośnymi. Sprawnie pochłaniają one wodę i usuwają jej nadmiar spod kół samochodu. Oponę tę charakteryzuje również długa żywotność - jest ona o 9 proc. bardziej wytrzymała na zużycie bieżnika od poprzedniego modelu. W drugiej generacji opon Navigator, wykorzystano technologię zarezerwowaną dotychczas do produkcji opon z najwyższego segmentu. Bieżnik ma konstrukcję klockową. Krawędzie klocków bieżnika, a także liczne ukośne nacięcia zwiększają przyczepność opony w trakcie hamowania w bardzo trudnych warunkach.

Żeby zapewnić przyczepność opony przez cały rok w różnorodnych warunkach pogodowych, bieżnik wykonany jest ze specjalnej mieszanki polimerów. Nadaje ona gumie elastyczność konieczną do bezpiecznej jazdy w niskich temperaturach. Jednocześnie jest twardsza, niż w przypadku opon zimowych, co sprawia, że bieżnik nie ulega szybkiemu ścieraniu latem. Dzięki zaokrąglonym krawędziom klocków oraz wzorze bieżnika w kształcie litery „S”, nowy model oferuje też mniejszy poziom hałasu, co bezpośrednio wpływa na komfort jazdy. Navigator 2 oferowana jest w 11 rozmiarach dostosowanych do potrzeb polskich klientów. Najpopularniejszym w naszym kraju jest rozmiar 175/65R14, który występuje m.in. w takich samochodach, jak: Toyota Yaris, Peugeot 206, Renault Thalia, Renault Clio, Opel Corsa, czy Ford Fiesta. Inny bardzo popularny rozmiar to 195/65R15 stosowany np. w Renault Megane, Skoda Octavia, VW Golf, Toyota Corolla czy VW Passat.

Zobacz cały numer PO 2/33 (Marzec-Kwiecień 2005)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń