Grupa MICHELIN
Pilot Sport SP2
Nowe rozmiary tych opon przeznaczone są do samochodów o najbardziej ekstremalnych osiągach. Model wzbogacił się o 29 nowych pozycji asortymentowych, poszerzając prestiżową gamę Pilot (Sport, Primacy i Exalto). W procesie konstrukcyjnym opony zastosowano szereg innowacji technicznych. Należy do nich typowo sportowa rzeźba bieżnika o dużej powierzchni styku z podłożem, wzorowana na bieżniku opon produkowanych do bolidów Formuły 1. Asymetryczna rzeźba umożliwiła ograniczenie liczby nacięć na zewnętrznej stronie opony, której przyczepność jest najważniejsza, gdy pojazd wchodzi w zakręt. Przy projektowaniu opony zastosowano technologię Zmiennej Powierzchni Styku – VCP (Variable Contact Patch). Konstrukcja typu "Supersport" zastosowana w PS2 została oparta na bazie elementów stalowych o bardzo wysokiej wytrzymałości. Zapewnia ona najwyższy wskaźnik odporności na siły i przeciążenia działające podczas szybkiej jazdy. W przypadku opon o bardzo niskim profilu (serie 35, 30, a nawet 25) zastosowano system ULP (Ultra Low Profile), który pozwolił na zwiększenie ich trwałości. Opony o szerokości przekroju powyżej 275 mm mają sześć centralnych żeber, pozostałe pięć. PS2 wyposażona jest w kordon ochronny, zabezpieczający obręcz przed uszkodzeniem. Opony SP2 dostępne są w 71 rozmiarach, od 205 do 335 mm szerokości, seriach od 25 do 55, indeksach prędkości W, Y i wielkości od 17 do 22 cali.
Primacy
W 2005 roku Michelin wprowadza 13 nowych rozmiarów opony Pilot Primacy. Oponę charakteryzuje znakomita równowaga parametrów podczas jazdy z dużą prędkością, co skutkuje świetnym prowadzeniem na wszystkich rodzajach nawierzchni. Niski poziom hałasu i komfort, to niezbędne cechy opon, w które wyposaża się luksusowe samochody o dużej mocy (segment C/D oraz limuzyny klas D i S). Parametry te uzyskano dzięki optymalnemu rozkładowi nacisku opony na nawierzchnię i zwiększoną liczbę elementów rzeźby bieżnika. Doskonała przyczepność na zakrętach, zarówno na suchych, jak i na mokrych nawierzchniach. Dzięki asymetrycznej rzeźbie bieżnika, zmniejszono ryzyko aquaplaningu i poprawiono bezpieczeństwo jazdy. Zastosowanie tzw. mostkowej rzeźby na powierzchni jezdnej sprawiło, że bieżnik jest o 8 proc. sztywniejszy - współczynnik ten zmienia się w zależności od stopnia zużycia, a to jest także mniejsze.
Primacy homologowane są przez największych producentów samochodów, m.in.: Audi, BMW, Citroën, Ford, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Volkswagen, Volvo. Primacy dostępne są w 105 rozmiarach, szerokościach od 185 do 275 mm, seriach 35 do 65, indeksach prędkości H, V, W, Y oraz wielkościach od 15 do 20 cali.
Exalto PE2
Sportowy charakter opony Pilot Exalto PE2 nie może budzić wątpliwości. Potężna, wyróżniająca się konstrukcja tej opony została zainspirowana inną oponą z segmentu ogumienia wysokich osiągów – Pilot Sport 2. Cechą charakterystyczną wszystkich opon sportowych jest to, iż pomiędzy bieżnikiem a obręczą znajduje się „niewiele gumy”. Aby uniknąć uszkodzenia felgi, PE2 wyposażono w ochraniacz na zewnętrznej ściance opony. Nowoczesny bieżnik jest wyraźnie asymetryczny. Cechują go również obszerne kanały wzdłużne oraz 5 żeber. Pilot Exalto posiada również doskonałe właściwości jezdne przy dużej prędkości na drodze prostej, przy pokonywaniu ostrych zakrętów, podczas deszczu i na suchej nawierzchni. Mieszanka gumy opony PE2 to optymalna pochodna formuł stosowanych przez Michelin w pozostałych oponach z segmentu wysokich osiągów. Mieszanka ALM znacznie poprawia równowagę miedzy osiągami na nawierzchniach suchych i mokrych. Przyczynia się jednocześnie do wydłużenia żywotności opony. Więcej masywnych klocków gumowych po zewnętrznej stronie opony poprawia kierowalność na suchej nawierzchni. Natomiast centralne, ponacinane żebro po stronie wewnętrznej oraz nacięte bloki gumowe zwiększają przyczepność na nawierzchni mokrej. PE2 dostępna jest w rozmiarach od 185 do 225 mm, seriach od 35 do 60, 31 rozmiarach, indeksach prędkości V i W oraz średnicy osadzenia od 14 do 17 cali.
Energy E3A i E3B
To opona przeznaczona do najpopularniejszych samochodów w Europie – aut klas miejskiej, kompaktowej i średniej. W tegorocznej edycji testu ADAC Energy zdobyła dwie gwiazdki i miano godnej polecenia. W celu zaspokojenia wymagań użytkowników oczekujących od swoich opon przede wszystkim dobrej przyczepności i trwałości, zastosowano w niej szereg sprawdzonych rozwiązań technicznych. Rzeźba bieżnika z dużą liczbą lameli wpływa na zwiększenie powierzchni styku opony z nawierzchnią i gwarantuje znaczną poprawę trakcji i przyczepności zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. W czole bieżnika zastosowano specjalne opasanie, które wpłynęło na redukcję efektu bocznego poślizgu i ograniczyło ścieranie bieżnika opony. Energy została opracowana z myślą o użytkownikach samochodów klas: B (auta miejskie, np. Toyota Yaris, Opel Corsa, Renault Clio, Citroen C3), C (auta kompaktowe klasy średniej niższej, np. VW Golf, Opel Astra, Ford Focus), C/D (klasa średnia niższa, np. Opel Vectra, Ford Mondeo, Audi A4, BMW serii 3). Opona E3A dostępna jest w 45 rozmiarach o szerokości od 165 do 215 mm, seriach od 50 do 70, indeksach prędkości T, H, V i średnicy osadzenia od 14 do 16 cali. Natomiast E3B to 13 rozmiarów, szerokość od 135 do 185, serie od 60 do 80, indeks prędkości T i średnicach osadzenia od 13 do 14 cali.
Kormoran Gamma 2
Opona ta została zaprojektowana z myślą o samochodach osiągających duże prędkości, nawet do 240 km/h. Kierunkowa rzeźba bieżnika oraz szerokie rowki gwarantują dobre odprowadzanie wody, a zaokrąglone barki opony tłumią nierówności nawierzchni w trakcie szybkiej jazdy. Dzięki przesuniętym względem siebie różnej szerokości rowkom Gamma jest oponą cichobieżną.
BF Goodrich
Profiler-g
Ta opona przeznaczona jest do samochodów sportowych oraz samochodów osobowych o wysokiej mocy silnika lub po tuningu. Zapewnia ona wyjątkową przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni oraz doskonałą precyzję prowadzenia. Opona ta umożliwia osiąganie wyjątkowo wysokich prędkości. Oryginalną rzeźbę bieżnika szczególnie cenią fani tuningu. Kierunkowy i symetryczny bieżnik opony Profiler-g składa się z centralnego żebra oraz szerokich barków, podzielonych masywnymi, gumowymi klockami. Dwa wąskie kanały wzdłużne odpowiadają za precyzyjne utrzymywanie kierunku jazdy. Liczne kanały poprzeczne przecinają czoło bieżnika, tworząc na wewnętrznej części barków agresywny wzór. Bieżnik skonstruowano w sposób, który maksymalizuje obszar styku opony z nawierzchnią, zapewniając jej znakomitą przyczepność, błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicą i wyjątkową trakcję. Dostępna jest w 7 rozmiarach, w szerokościach od 185 do 205 mm, seriach od 50 do 55, indeksach prędkości H i V oraz średnicy osadzenia od 14 do 15 cali.