Felgi

VALBREM

GMA, GMR, GMT

                 

Marka Valbrem nie jest obca ludziom interesującym się felgami aluminiowymi. Na produktach tej firmy ciągle jeździ w Polsce kilka lub kilkanaście tysięcy aut. Do niedawna felgi Valbrema były jednymi z najpopularniejszych w kraju. Chętnie kupowane ze względu na bardzo atrakcyjne wzornictwo i dobrą jakość. Później przyszedł czas na zmiany. Valbrem po zakupie Speedline`a – jednej z najbardziej znanych firm produkujących na rynek pierwotny – wyhamował aktywniejsze działania na rynku wtórnym. Firma Styl Auto, jako importer na Polskę, zmuszona była zrobić to samo. Od początku bieżącego roku Valbrem wrócił z trzema nowymi modelami felg GMA w rozmiarach od 6 x 14”, 7 x 15, 16” oraz 7.5 x 17”, GMR – 7 x 15, 16” i 7,5 x 17” oraz GMT – 6,5 x 15”, 7 x 16” i 7,5 x 17”. Kolejne modele (w tym typu off Road) są w przygotowaniu, chociaż wydaje się, że na początek 3 wzory to zupełnie wystarczą. Import i dystrybucja w Polsce Styl Auto z Wrocławia, www.stylauto.com.pl

Zobacz cały numer PO 5/36 (Wrzesień-Październik 2005)


 

Felgi na lato

ALCAR

AEZ Bimo Evo

To kolejna nowość po Forge A produkowana w technologii Lite tec. Dzięki nowoczesnym procesom produkcji polegającym na rolowaniu na gorąco aluminiowego odlewu, Bimo Evo jest felgą bardzo lekką i wytrzymałą na uszkodzenia mechaniczne. Jej waga została zredukowana o około 25 proc. w stosunku do felg odlewanych tradycyjnie. Bimo należy już do klasyki wśród modeli AEZ. Podwójne ramiona nadają tej jednoczęściowej feldze sportowy wygląd. Filigranowa część centralna dodatkowo powiększa optycznie tę obręcz. Liczne refleksy świetlne podkreślają urok lakieru w tonacji ciemny chrom. Bimo Evo jest dostępna w rozmiarach 8x18, 9x18, 8,5x19, 9,5x19. Jak wszystkie felgi Alcara Bimo posiada certyfikat TŰV.

AEZ Mita

Pierwsza felga chromowana, która stanowi nowy poziom luksusu. Dziewięć gładkich, kształtnych ramion odbija światło od prawdziwie lustrzanej powierzchni felgi. Potrójnie platerowana, chromowana powłoka jest nadzwyczajnie mocna, co w połączeniu z ekskluzywnością modelu, daje doskonałą propozycję dla samochodów luksusowych i SUV. Mita została szczegółowo przetestowana i uzyskała certyfikat TŰV. Producent daje na nią 14-miesięczną gwarancję. Felga dostępna jest w rozmiarach 8x18, 8,5x19, 9x20 i 10x22.

Dotz Las Vegas

Robi furorę na rynku amerykańskim. Złocenia i chrom przypadły do gustu amerykańskim kierowcom, szczególnie zaś kobietom. W Europie natomiast praktycznie została niezauważona. Pięć potężnych ramion sprawia, że można mieć do tej felgi zaufanie. Jednak chromowane szerokie ramiona przecięte elipsoidalnymi otworami dają wrażenie dużej masy, ale i solidności. Las Vegas dostępna jest w rozmiarach 8x18 i 9x18.

 

PNEUHAGE

Platin 37

Firma Pneuhage wypuściła 6 zupełnie nowych modeli i odświeżyła dwie z najlepiej sprzedających się nowości z 2004, nadając im chromowy połysk. Jedną z nich jest felga Platin P37 reprezentująca modny od kilku lat design wieloszprychowy, co daje wizualną i rzeczywistą lekkość w połączeniu ze sportowym wyglądem. Jednak nie jest to typowa felga z tego trendu, bowiem jej wygląd jest ukłonem stylistów w stronę klasycznego ujęcia felg aluminiowych. Z tego powodu osiem poszerzonych przy końcach ramion przywodzi na myśl typowe felgi pięcioramienne, zachowując jednocześnie nowoczesny wygląd i lekkość. Felga ta będzie dobrym nabytkiem dla osób, które cenią nowoczesność z delikatnymi elementami „retro”. Dostępna w rozmiarach 5,5 x 14, 6,5 x 15, 7 x 16 i 7 x 17.

Platin P38

Odmienne podejście do projektowania widać w wyglądzie felgi P38. Klasyczną, pięcioramienną konstrukcję styliści wzbogacili o przetłoczenie, które swym wyglądem nawiązuje zarówno do konstrukcji wieloramiennej jak i do modnej stylizacji V. P38 to dobry wybór dla miłośników klasyki z subtelnym, ale czytelnym wyróżnikiem. Felga dostępna jest w rozmiarach 6 x 14 i 15 oraz 7 x 15, 16 i 17.

Platin P42

Ta alufelga to przykład śmiałości w projektowaniu. Pozornie klasyczny układ pięcioramienny jest jednak zupełnie nowym podejściem do stylizacji felg aluminiowych. Już samo osadzenie śrub mocujących sprawia wizualną niespodziankę, bowiem klasyczny okrąg czy prosty pięciobok zastąpiono tu spłaszczonymi łukami łączącymi poszczególne ramiona felgi. Również same ramiona tchną dużo świeżości do spojrzenia na alufelgi - ich rozdwojona, lekko dzwonowata linia idealnie pasuje do stylizacji prototypów samochodów zasilanych wodorem czy energią elektryczną. Jednocześnie podział ramion i poszerzenie ich styku z obręczą powoduje, że poprzez efektywniejsze rozłożenie obciążeń, felga ma mniejszą masę, a jednocześnie zwiększoną wytrzymałość w porównaniu w rozwiązaniami klasyczni. To felga dla tych, którzy nie chcą by takie same koła miał samochód Kowalskiego czy Goździkowej. Dostępna jest w rozmiarze 7 x 17.

Zobacz cały numer PO 3/34 (Maj-Czerwiec 2005)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń