JMK
Tigar Cargo Speed
To nowa opona wielosezonowa do samochodów dostawczych z indeksem prędkości R. Można ją stosować na wszystkich pozycjach kół. W ofercie dystrybutora znajduje się 8 rozmiarów tej opony. Opona oferowana jest przez JMK sp. z o.o. z Wolsztyna, www.j-m-k.pl
PIRELLI
Chrono
Nowa opona przeznaczona jest do VAN-ów i łączy w sobie tradycyjną charakterystykę opon do samochodów dostawczych z wyczynowym profilem opon letnich. Chrono zapewnia dobrą przyczepność, komfort jazdy, odporność na zużycie oraz wysoki współczynnik maksymalnego obciążenia. Nowatorski przekrój opony (bardziej płaski i zbliżony wyglądem do opon dla samochodów osobowych) oraz progresywna ścianka boczna mają za zadanie zwiększyć integralność i wytrzymałość opony. Płaski profil bieżnika (taki sam jak stosowany w wyczynowych oponach Pirelli) został dostosowany tak, by zminimalizować ruchy opasania przy dużych prędkościach. Zastosowana do produkcji Chrono technologia wpływa na 30-procentowe zwiększenie zarówno odporności na zużycie jak i wytrzymałości przy większych szybkościach. Kształt bieżnika opony wyraźnie wpłynął na zmniejszenie emisji hałasu. Wprowadzenie opony Chrono na rynek to efekt doświadczeń zdobytych przez firmę Pirelli przy produkcji ogumienia z linii Citynet.
CONTINENTAL
445/45R19.5 HTL1
Opona ta zapewni klientom flotowym korzyści w postaci oszczędności paliwa, zwiększenia maksymalnych przebiegów, a także powiększenia możliwości załadunkowych. Mniejsza średnica opony 445/45 w porównaniu z innymi oponami do naczep, takimi jak 435/50R19.5 daje oszczędność wysokości do 30mm. Umożliwia to obniżenie wysokości pokładu naczepy dla zwiększenia ładowności: wewnętrzna trzymetrowa wysokość załadunku (wystarczająca do umieszczenia trzech Europalet) jest możliwa do uzyskania przy pozostawieniu czterometrowego limitu wysokości samochodu, jaki obowiązuje w większości państw Europy. Dzięki temu, że przestrzeń uzyskana pod nadkolem pozwala na dodatkowy ruch zawieszenia, fabryki naczep mogą także zoptymalizować modele podwozia. Oprócz maksymalizacji przebiegu opon, długoterminowe użytkowanie gwarantuje także niski opór toczenia. Wewnętrzne testy wykazały oszczędność paliwa wyższą nawet o 5 proc. niż przy innych porównywalnych oponach. Opona 445/45R19.5, o nośności osi 9t, jest produktem uzupełniającym, obok dobrze znanych na rynku opon 385/55R19.5 HTL1 (nośność osi 8t) oraz 385/55R22.5 dla MidiLiner.
TADPOL
Triangle TR 133 i TL332
Opony ciężarowe diagonalne Triangle na rynku polskim zdobywają coraz większą popularność. Charakteryzują się sprawdzoną jakością, dobrą wytrzymałością przy niewysokiej cenie. Zastosowana technologia produkcji opony zapewnia długi czas użytkowania. Występujące bieżniki mają zastosowanie na drodze oraz w terenie. Opony TR 133 oraz TL332 są dostępne w rozmiarach 9,00-20/16PR ,12,00-20/18PR. Są to opony sprzedawane w komplecie z dętką i ochraniaczem. Opona posiada certyfikat E i jest objęta gwarancją. Przedstawicielem producenta na terenie Polski jest firma Tadpol z Lubina. Więcej informacji na stronie: www.tadpol.com.pl
Zobacz cały numer PO 3/40 (Maj-Czerwiec 2006)
GRUPA GOODYEAR
Dunlop SP344
To nowa generacja opon 17,5” oraz 19,5” do samochodów ciężarowych, wykorzystywanych w transporcie regionalnym. Są to opony SP344 na osie sterujące oraz SP444 na osie napędowe. Nowe opony Dunlop umożliwiają redukcję zużycia paliwa, dają optymalną przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni, a także zachowują bardzo dobrą trakcję i własności jezdne przez cały okres ich stosowania. Dzięki nowoczesnej konstrukcji, składnikom i wzorom bieżnika, paleta opon nowej generacji spełnia wymagania współczesnych przewoźników, zwiększając wydajność flot, m.in. poprzez skrócenie przestojów. Wpływają na to żywotność opon, redukcja zużycia paliwa oraz wyższa odporność na uszkodzenia. SP344 to opona na oś sterującą. Zaawansowana technologia budowy bieżnika umożliwiła uzyskanie niskich oporów toczenia, które pozwalają na redukcję zużycia paliwa. Opona SP344 posiada 5-żebrowy bieżnik z zamkniętymi żebrami barkowymi. To rozwiązanie pozwala połączyć wydajność oraz bezpieczeństwo z krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni, jak również zapewnia równomierne zużywanie się i optymalną żywotność. Na razie SP 344 dostępne są w sześciu rozmiarach 17,5”, natomiast 19” będzie można kupić już od drugiego kwartału br.
Dunlop SP444
To opona na osie napędowe. Została zaprojektowana jako uzupełnienie SP344, wydłużające żywotność, zwiększające trakcję i skracające drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Tak, jak w przypadku SP344, nowoczesna technologia i konstrukcja budowy bieżnika pozwala połączyć odporność na uszkodzenia, optymalną żywotność oraz niskie opory toczenia, co w efekcie daje niższe zużycie paliwa i większą wydajność. Bieżnik SP444 ma pięć rzędów żeber, trzy w części środkowej i po jednym wzmocnionym rzędzie na barkach opony. Ich wyjątkowe ustawienie zapewnia optymalne zużycie bieżnika, doskonałe własności jezdne oraz dłuższą żywotność przy zachowaniu równomiernego zużycia. Specjalny wzór rowków opony zmniejsza do minimum zjawisko klinowania się kamieni, co jest szczególnie ważne w samochodach wykorzystywanych do przewozów regionalnych .
GUMA BOLECHOWO
215/75 R17,5 DB-651
To nowość w ofercie opon ciężarowych bieżnikowanych. Opona posiada symbole prędkości J i K (indeks nośności dla K – 126/124; indeks nośności dla J – 135/133). Przeznaczona jest na oś napędową samochodów dostawczych i małych ciężarówek. Dzięki wysokiej jakości mieszanki użytej do bieżnikowania, przebieg opony jest równy 80 procentom przebiegu opony nowej. Więcej na stronie internetowej www.guma-bolechowo.com.pl