NANKANG
N-850
Opona N-850 posiada nowoczesny wzór rzeźby bieżnika - rowki o specyficznym kształcie zapewniają doskonałą przyczepność w warunkach terenowych i budowlanych. Zasadniczym jej atutem jest niezwykle atrakcyjna cena. Dzięki temu spotyka się ona z dużym zainteresowaniem użytkowników, którzy widzą w niej alternatywę dla sporo droższych opon bardziej znanych marek oraz coraz gorszych opon używanych. Doskonała przyczepność oraz wyjątkowe wyniki, jeśli chodzi o parametry hamowania, zapewniają kierowcy maksymalną kontrolę nad torem jazdy. N-850 daje poczucie niezrównanej wygody jazdy we wszystkich warunkach pogodowych. Specjalna mieszanka silikonu w składzie opony zwiększa jej żywotność, umożliwia lepszą sterowność i redukuje poziom zużycia paliwa. Równomiernie rozłożenie sił tarcia zapobiega szybkiemu zużywaniu się bieżnika. Jest to opona wielofunkcyjna i przystosowana do każdego rodzaju nawierzchni. Oferuje znakomitą sterowność oraz stabilizację w czasie jazdy po nierównym terenie. Opony Nankang od 1991 r. posiadają homologację europejską ECE. www.edkar.pl
MICHELIN
Gama opon A2 Energy
Autostrady i główne szlaki krajowe to drogi, które cechują się długimi odcinkami o niewielkiej liczbie zakrętów, brakiem skrzyżowań, dobrą nawierzchnią o zminimalizowanej liczbie różnego rodzaju elementów agresji, takich jak kamienie, wyboje, ubytki. Właśnie z myślą o takich warunkach powstały opony gamy Michelin A2 Energy. Na autostradach i głównych szlakach komunikacyjnych samochody poruszają się ze stałą prędkością, rzadko wykonują manewry przyspieszania i hamowania. Przeładunki towarów odbywają się w specjalnie przygotowanych miejscach, co minimalizuje wyjeżdżanie pojazdów na drogi o złej jakości. Bardzo szeroka oferta produktowa opon gamy A pozwala na skonfigurowanie każdego zestawu, uwzględniając wszystkie możliwe niuanse właściwe dla takich warunków transportu. Poprawne użytkowanie opon, zgodne z ich przeznaczeniem i podstawowymi cechami, przekłada się na szereg korzyści dla operatorów flot. Niskie opory toczenia opon gamy A2 Energy pozwalają na oszczędności w zużyciu paliwa do 6 proc. Nowa mieszanka gumowa odporna na ścieranie i duża objętość gumy do zużycia przyczyniają się do wydłużenia żywotności opony. Zoptymalizowany rozkład nacisków ma znaczący wpływ na dobrą i stałą przyczepność w różnych warunkach oraz stabilność przy jeździe na wprost i w zakrętach. Na komfort użytkowania wpływ ma także cichobieżność opon gamy A2 Energy. W gamie opon Michelin A przewoźnicy mogą znaleźć również produkty do naczep niskopodłogowych, platform do przewożenia maszyn oraz do transportu wielkogabarytowego. Michelin proponuje następujące konfiguracje opon: oś prowadząca - XZA 2 Energy, oś napędowa - XDA 2 Energy, oś ciągniona - XTA 2+ Energy.
Gama opon Y
Opony gamy Y przeznaczone są do pojazdów wykonujących transport mieszany po drogach dojazdowych oraz terenie nieutwardzonym, np. na budowie. Mimo bardzo trudnych warunków użytkowania opony te spełniają surowe kryteria odporności na uszkodzenia, przyczepności oraz żywotności. Drogi dojazdowe i tereny nieutwardzone placów budów cechuje występowanie dużej liczby kamieni, nierówności, błota, piachu. Opony samochodów przeznaczonych do transportu są w takich warunkach narażone na szereg uszkodzeń mechanicznych. Wśród podstawowych wymogów stawianym takiemu ogumieniu są duża odporność na uszkodzenia, zwiększona przyczepność i niezawodność we wszystkich warunkach użytkowania, duży przebieg oraz elastyczność użytkowania na drogach i warunkach pozadrogowych. Opony gamy Y powstały z myślą o samochodach poruszających się po drogach dojazdowych i w terenie nieutwardzonym, gdzie są punkty załadunku i wyładunku. Ich prawidłowy dobór gwarantuje wiele korzyści eksploatacyjnych. Jednym z elementów wpływających na duży przebieg tych opon jest zwiększona ilość gumy bieżnika. Szerokie i bardzo masywne klocki bieżnika odporne na wyrwania znacząco przyczyniają się do długiej żywotności tego ogumienia. W konsekwencji przekłada się to na redukcję kosztów eksploatacyjnych betoniarek, wywrotek i innych tego typu pojazdów. W warunkach pozadrogowych bardzo ważną cechą opony jest jej przyczepność. Opony gamy Y posiadają kierunkową rzeźbę bieżnika oraz szerokie i głębokie, sięgające nawet do 24,5 mm w rozmiarze 315/80 R 22,5, poprzeczne rowki zapewniające maksymalną trakcję niezależnie od stopnia zużycia bieżnika. Karkas opony chroniony jest poprzez zastosowanie specjalnych wzmocnień boków, czoła bieżnika oraz gumowych tarcz ochronnych na barkach. Niezwykłą trwałość karkasu uzyskano również dzięki stalowym opasaniom pod bieżnikiem. Bardzo mocny karkas pozwala na kilkukrotne bieżnikowanie w unikalnej technologii Michelin RemiX. Technologia ta zapewnia oponie poddanej bieżnikowaniu wykonanie przebiegu porównywalnego z przebiegiem nowej opony. W gamie opon Michelin Y w obecnej ofercie handlowej firmy znajdują się następujące produkty: wszystkie pozycje - XZY–2, oś napędowa - XDY 3, oś napędowa i wleczona - XZY 3, XTY 2 / XTY.
Zobacz cały numer PO 4/41 (Lipiec-Sierpień 2006)
Dostawcze i ciężarowe
INBUD-FARO SA
Chengshan/Austone CSR48
Opona do samochodów dostawczych, dostępna w popularnym rozmiarze 225/70 R15C, charakteryzuje się niskim poziomem hałasu, równomiernym zużywaniem się oraz długą żywotnością. Wzdłużne i poprzeczne rowki oraz nacięcia w kształcie zygzaka nadają oponie bardzo dobrą przyczepność.
Ling Long LMC5
To opona dostawcza o szerokich rowkach oraz „otwartym” typie bieżnika, który gwarantuje dobrą przyczepność oraz doskonale odprowadzanie wody. Opona ta świetnie nadaje się do samochodów poruszających się często po drogach gruntowych. Występuje w dwóch bardzo popularnych rozmiarach: 185 R14C oraz 195 R14C.
Kingstar RA17
To model opony dostępny w popularnych rozmiarach dostawczych, np. 185 R14C. RA17 jest oponą całosezonową. „Agresywne” nacięcia wraz z rowkami w kształcie zygzaka zwiększają odporność na zużycie bieżnika i nadają bardzo dobre właściwości jezdne na mokrej nawierzchni. Więcej o oponach Chengshan/Austone, Ling Long i Kingstar na stronach www.inbud-faro.pl