GRUPA GOODYEAR
Goodyear Marathon LHT 455/40R22.5
To opona niskoprofilowa, przeznaczona do przyczep i naczep typu „Mega Trailer”. Oponę o symbolu 455/40R22.5 zaprojektowano na potrzeby transportu długodystansowego. Jej konstrukcja pozwoliła na zmniejszenie średnicy całego koła przy jednoczesnym zachowaniu dużej średnicy obręczy umożliwiającej zastosowanie dużych, 22,5-calowych hamulców tarczowych. Dzięki temu opony pozwalają na powiększenie ładowności pojazdu przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa. Opona Marathon LHT 455/40R22.5 powstała we współpracy z niemieckim producentem naczep, firmą Schmitz Cargobull. Oznaczono ją indeksem prędkości K, pozwalającym na jazdę z maksymalną prędkością 110 km/h. Przyczepy z tymi oponami mogą zabrać ładunek do 10 ton. Inną zaletą, wynikającą z dużej powierzchni bieżnika tych opon, jest zwiększenie ich przebiegów o 10 proc. oraz poprawa prowadzenia pojazdu i jego stabilności. Opona Marathon LHT 455/40R22.5 uzupełnia serię opon Goodyear Marathon LHT (ang. Long Haul Trailer – naczepy do transportu dalekiego zasięgu). Rodzinę tych opon cechuje niska wartość współczynnika kształtu. Małe średnice kół umożliwiają przewożenie ładunków o większych wymiarach, niż w przypadku opon standardowych. Szeroki bieżnik i materiał w nim użyty zapewniają maksymalne przebiegi i niskie zużycie paliwa.
Goodyear Marathon LHS 355/50R22.5
To opona na oś sterującą serii 50 do dalekiego transportu samochodowego. Posiada ona pogłębiony bieżnik wykonany z odpornego na ścieranie, energooszczędnego materiału. Równomierny rozkład obciążeń zapewnia oponie większy przebieg, a niskie opory toczenia umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa. Marathon LHS cechuje niski poziom hałasu, doskonałe prowadzenie i skuteczność hamowania na mokrych nawierzchniach oraz wysoki komfort jazdy. Zastosowanie w ciągniku na osi sterującej opony 355/50R22.5, w konfiguracji z oponą napędową 295/60R22.5 oraz w połączeniu z oponami naczepowymi 455/40R22.5 pozwala na zwiększenie przewożonego ładunku aż o 15 proc. W sumie ciężar ładunku może osiągnąć maksymalnie 46,5 tony. Jednorazowa powierzchnia załadunku wynosi 100 m3 przy zachowaniu wysokości załadunkowej naczepy 3 m (wysokość 3 europalet). Tego typu zestawienie ciągnika i naczepy typu megatrailer jest również przyjazne drogom. Poprzez zastosowanie mniejszych nacisków jednostkowych na powierzchnię, są one zdecydowanie mniej niszczone. Zastosowanie opony 355/50 R22.5 pozwala na wzrost przebiegów opony o 15 proc.
Goodyear Omnitrac MSD
To uniwersalne opony na oś napędową. Do ich produkcji stosuje się specjalną mieszankę materiałów, co w połączeniu z technologią ECD i nowym wzorem bieżnika zapewnia zwiększoną wytrzymałość i żywotność opon. A co za tym idzie, większe przebiegi w jeździe terenowej i po zwykłych drogach. Dzięki zastosowaniu technologii ECD opony mają zwiększoną wytrzymałość i żywotność. Opony opatrzone znakiem „z technologią ECD” posiadają odporną na korozję osłonę poliamidową. Zabezpiecza ona pasy stalowe o wysokiej wytrzymałości przed uszkodzeniami, takimi jak przebicie, przecięcie czy odłupanie części bieżnika opony. Uniemożliwia też przedostanie się wilgoci do osnowy opony. Dodatkowo wzmocnione ścianki boczne opon zapewniają pełniejszą ochronę przed uderzeniami bocznymi. W zależności od warunków eksploatacji i konserwacji zastosowana wysokiej jakości osnowa może zapewnić nawet 4-krotnie dłuższą eksploatację opon (nowa opona, opona z pogłębionym bieżnikiem, opona bieżnikowana, opona bieżnikowana z pogłębionym bieżnikiem). Głębokie promieniowe rowki na barku opony o zoptymalizowanych komputerowo kątach mają zdolność samooczyszczania, w wyniku czego znacznie poprawia się przyczepność opony w jeździe terenowej i po szosie. Dodatkowo wzmocnione żebro centralne na środku bieżnika oraz nowy wzór bieżnika z zachodzącymi na siebie blokami, fazowanymi nacięciami i krawędziami, zapewniają równomierne zużywanie się opony oraz poprawiają stabilność kierowania pojazdem.
Goodyear Omnitrac MSS
To uniwersalna opona na oś kierowaną. Spełnia ona wysokie wymagania stawiane oponom do samochodów do transportu regionalnego. Solidny bieżnik ze skośnie ściętymi rowkami i krawędziami zwiększa odporność na zużycie opony i zapewnia jej lepszą przyczepność. Ponadto wzmocnione żebro centralne i zachodzące na siebie bloki bieżnika zapewniają równomierne zużycie. Głęboki bark opony, o zmiennych i zoptymalizowanych komputerowo kątach, zapewnia większą przyczepność na drodze. Wzdłużne rowki o dużej głębokości poprawiają natomiast właściwości jezdne oraz prowadzenie samochodu. Opony MSS mogą być bieżnikowane i poddawane pogłębianiu bieżnika, gdy jego głębokość na nowej lub bieżnikowanej oponie spadnie poniżej progu minimalnego, wynoszącego odpowiednio: 3-4 mm w przypadku opon eksploatowanych regularnie na autostradach i 5-6 mm w przypadku opon eksploatowanych w warunkach o dużym ryzyku przebicia. W utrzymaniu optymalnej głębokości bieżnika pomagają specjalne znaczniki. Trzeba jednak pamiętać, że pogłębianie bieżnika powinien przeprowadzać tylko i wyłącznie autoryzowany serwis opon ciężarowych np. serwisy TruckForce.
Goodyear Omnitrac MST
To opona na osie naczep i przyczep „Super Single”. Dzięki zastosowaniu nowej mieszanki materiałów opona ta posiada większą odporność na zużycie i uszkodzenia w różnych warunkach eksploatacji. Masywne bloki oraz 4-żebrowa konstrukcja bieżnika poprawiają właściwości trakcyjne i ograniczają niebezpieczeństwo odłupywania elementów bieżnika. Zoptymalizowane komputerowo „esowate” bloki bieżnika ograniczają poziom hałasu toczenia, a zastosowane w konstrukcji zabezpieczenia przed zakleszczaniem się kamieni chronią bieżnik przed przecięciem i pękaniem. Opony MST mogą być również bieżnikowane oraz poddawane pogłębianiu bieżnika, co przedłuża ich żywotność i zmniejsza koszty eksploatacji.
Dunlop SP492
To opona przeznaczona na osie napędowe samochodów ciężarowych. Została zaprojektowana z myślą o trudnych, nierównych i źle utrzymanych drogach, np. w kamieniołomach lub przy kopalniach, a więc w miejscach, w których kierowcy muszą często jeździć trasami pełnymi kamieni, ostrych odłamków skał, błota oraz pęknięć w nawierzchni. Aby samochód mógł poradzić sobie w tak trudnych warunkach, ściany opony zostały dodatkowo wzmocnione – tak, żeby wzrosła ich odporność na uderzenia z boków.
Do tego dochodzi tarcza poliamidowa, umieszczona między bieżnikiem a stalowymi pasami zwiększającymi odporność na przebicie. Technologia ta chroni pasy przed uszkodzeniem i zawilgoceniem, które mogłoby doprowadzić do pojawienia się ognisk korozji i uszkodzenia opony. Także masywna blokowa geometria bieżnika zwiększa odporność opony na uszkodzenia i poprawia trakcję na trudnych, kamienistych drogach. Dobre własności trakcyjne opona Dunlop SP492 zawdzięcza także głębokim rowkom na barku, które poza tym zwiększają zdolność samooczyszczania opony i skutecznie zapobiegają klinowaniu się kamieni w bieżniku. Sam bieżnik również wzmocniono, przez co jest bardziej odporny na przecieranie się i przebicia.