Osobowe, SUV, 4x4

GRUPA GOODYEAR

Fulda Carat Progresso

Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, wysoka odporność na zjawisko aquaplaningu, dobre właściwości jezdne przy dużych prędkościach i niski poziom hałasu toczenia – to najważniejsze zalety tej nowej opony letniej. Carat Progresso można montować w większości obecnie produkowanych samochodów osobowych średniej i wyższej klasy. Nowy wzór bieżnika opiera się  na dużym zagęszczeniu rowków promieniowych, które efektywniej odprowadzają wodę spod opony. Rowki działają na zasadzie zbliżonej do rozgarniających wodę wioseł. Skraca to wyraźnie odległość potrzebną do zatrzymania pojazdu podczas jazdy na mokrej bądź śliskiej nawierzchni, co znacząco zmniejsza ryzyko aquaplaningu. W czasie jazdy w strugach deszczu kierowca natychmiast odczuwa efekt zwiększonego bezpieczeństwa. Dzięki dużym blokom na barku opony oraz stabilnej części centralnej z solidnym środkowym żebrem opona ma doskonałe właściwości jezdne, których nie traci nawet przy znacznych prędkościach. Carat Progresso charakteryzuje się także zwiększoną żywotnością. Wynika ona przede wszystkim z zastosowania wysoce wydajnego składnika mieszanki bieżnika. Odpowiedzialny za krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni składnik zapewnia również wydzielanie mniejszej ilości ciepła przez oponę podczas jazdy. Oznacza to wolniejsze ścieranie bieżnika i więcej przejechanych kilometrów na jednym komplecie opon. Żywotność opony podniesiono poprzez zoptymalizowanie rozkładu ciśnienia. Zmniejszono też poziomu hałasu, co jest efektem zastosowania technologii DualShift, która charakteryzuje się zróżnicowanym rozmiarem bloków oraz specjalnym ułożeniem części bieżnika względem siebie. Zastosowanie różnych rozmiarów bloków na barku opony i w jej środkowej części sprawia, że podczas zetknięcia się opony z nawierzchnią powstają szumy o różnych częstotliwościach. Zoptymalizowanie położenia części bieżnika względem siebie powoduje z kolei wytworzenie szumu o innej częstotliwości na barku opony, a innego w jej środkowej części – co dodatkowo zmniejsza hałas. Carat Progresso jest dostępna w 44 rozmiarach obejmujących najbardziej popularne marki samochodów osobowych.           

 

COLMEC

Kumho KU31

Opona klasy UHP z kierunkową rzeźbą bieżnika. Specjalne dodatki silikonowe zastosowane w tej oponie powodują, że ma ona bardzo dobre właściwości jezdne na suchych i mokrych nawierzchniach. Opona posiada wytłoczenie nazwy w centralnej części bieżnika poprawiające jej wygląd. Charakteryzuje się niewiarygodnie niskimi oporami toczenia. Bardzo szeroka gama rozmiarów od 14" do 20". Dystrybutor: Colmec Sp. z o.o. z Rudna.

 

EDKAR

Nankang NS 1

Opony te są wynikiem kompromisu pomiędzy wysokimi osiągami, komfortem a bezpieczeństwem. NS 1 to także bardzo niskie opory toczenia i bardzo dobre parametry jezdne. Opony umożliwiają precyzyjne prowadzenie samochodu, mają doskonałą przyczepność podczas pokonywania zakrętów oraz zdecydowanie skracają drogę hamowania na suchej nawierzchni. Charakteryzują się też dobrymi właściwościami jezdnymi na mokrej nawierzchni. NS 1 są ciche, komfortowe oraz - co bardzo ważne z ekonomicznego punktu widzenia – tanie w eksploatacji, bo można na nich uzyskać bardzo duże przebiegi. Więcej na stronie internetowej www.edkar.pl

BRIDGESTONE

B250

Opona ta rozszerza i ujednolica ofertę w segmencie ogumienia popularnego. B250 - jak dotąd najbardziej zaawansowana technologicznie popularna opona Bridgestone - zastąpi montowane na pierwsze wyposażenie B391 i B390, a na rynku wtórnym B330 Evo. Popyt w segmencie opon popularnych (indeks prędkości T i poniżej) pozostaje niezmiennie na wysokim poziomie, sięgając 50 proc. udziału w całkowitym zapotrzebowaniu na opony letnie. B250 została zaprojektowana dla zapewnienia kierowcom małych i kompaktowych samochodów wysokiego poziomu bezpieczeństwa zarówno na mokrej jaki i suchej nawierzchni, w połączeniu z wysokim komfortem jazdy. Zaawansowana technologicznie opona B250 wyróżnia się gęsto naciętym bieżnikiem z wydłużonym rowkiem w części centralnej, dzięki czemu łączy skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, charakterystyczną dla B330 Evo, z poprawioną odpornością na aquaplanning w zakrętach. Charakterystyczne, duże klocki barkowe poprawiają właściwości jezdne oraz zachowanie opony w zakrętach, zapewniając lepszy wynik hamowania na suchej nawierzchni w stosunku do B330 Evo. Większe klocki poprawiają także odporność opony na nieregularne zużycie, dzięki czemu B250 zapewnia dłuższą żywotność niż jej poprzedniczka na rynku wtórnym. Komputerowo zaprojektowany wzór bieżnika minimalizuje emisję hałasu, umożliwiając kierowcy i pasażerom niezwykle cichą jazdę. Opona spełnia wszystkie wymagania producentów nowej generacji samochodów miejskich, dlatego została wybrana na pierwsze wyposażenie 8 modeli samochodów, w tym nowego Renault Clio i Renault Modus, Toyoty Yaris oraz Mercedesa Klasy B. Nowa opona będzie dostępna w 13 rozmiarach (profil od 60 do 70).

INBUD-FARO

Kingstar H714

Są to opony produkowane przez koreański koncern Hankook i będące odpowiedzią uznanego azjatyckiego producenta na zwiększający się popyt na tanie opony klasy „budżet”. Opony produkowane są w Chinach. Podstawowy bieżnik oferowany użytkownikom samochodów osobowych, wyróżnia się doskonałymi właściwościami jezdnymi, wspomaga kierowcę w precyzyjnym kierowaniu pojazdem oraz zachowuje stabilność pojazdu nawet przy większych prędkościach. Więcej o oponach Chengshan/Austone, Ling Long i Kingstar na stronach www.inbud-faro.pl

Zobacz cały numer PO 3/40 (Maj-Czerwiec 2006)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń