Osobowe, SUV, 4x4

Opony terenowe i 4x4

GRUPA GOODYEAR

Goodyear ORD

To opona off - road wykonana w technologii ECD. W oponie zastosowano specjalne, odporne na zużycie materiały bieżnika oraz technologię ECD. Wynikiem tego jest zwiększona jej żywotność wyrażająca się większymi przebiegami w warunkach ciężkiej eksploatacji terenowej. Bardzo głęboki, przeciwpoślizgowy wzór bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność i zwiększa trwałość. Głębokie, szerokie rowki w barku opony mają właściwości samoczyszczące. Dzięki temu zakleszczanie się kamieni w rowkach ograniczone jest do minimum, a opony Goodyear ORD mają doskonałą przyczepność nawet na najtrudniejszych nawierzchniach.  Dodatkową zaletą są zachodzące na siebie bloki bieżnika, które zapewniają jednorodne zużycie opony na całym jej obwodzie.

PIRELLI

Scorpion ATR   

Drogi Tunezji były miejscem premiery najnowszego produktu koncernu Pirelli - opony Scorpion ATR. Zaawansowana technologicznie Scorpion ATR jest kolejną propozycją z rodziny wyczynowych opon Pirelli Scorpion.  ATR to opona do aut z napędem 4x4. Połączenie wysokich indeksów prędkości z niskim poziomem emitowanego hałasu sprawia, że najnowszy produkt firmy Pirelli spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Dwa stalowe pasy z bezstykowymi, podwójnymi pasami nylonowymi, zaowocowały stworzeniem bardzo wytrzymałej konstrukcji stopki oraz niższych ścian bocznych opony. Wyjątkowe właściwości wyróżniające tę oponę są również zasługą geometrycznej rzeźby bieżnika, którą charakteryzuje szeroki pas centralny z wyraźnie zaznaczonymi blokami. Szerokie rowki zapewniają dobrą przyczepność kół zarówno na mokrej, jak i na piaszczystej nawierzchni. Dwa główne  rowki podłużne w wysokim stopniu ograniczają ryzyko aquaplanningu. Dzięki różnorodnym nacięciom bloków bieżnika zachodzi proces samooczyszczania się rowków, a ich podłużny kształt zapewnia równomierny nacisk opony na podłoże. Rowki na krawędziach opony odpowiadają zaś za skuteczność hamowania i stabilność. Innowacyjna geometria bieżnika jest głównym czynnikiem mającym wpływ na zużycie paliwa, żywotność opony, trakcję, poprawianie hamowania oraz redukcję hałasu wewnątrz auta. Skala rozmiarów opon Scorpion ATR - od 15 do 24 cali - została dobrana w taki sposób, aby stały się one optymalnym ogumieniem dla różnych typów pojazdów.

Opony osobowe na lato

GOODRIDE

                                      H550

To opona letnia o symetrycznym kształcie bieżnika, na wszystkie drogi, do średnich i małych samochodów. Doskonale zachowuje się w każdych warunkach pogodowych. Dzięki wzdłużnym rowkom charakteryzuje się dobrym odprowadzaniem wody spod kół pojazdu, zmniejszającym tym samym ryzyko aquaplaningu, przy jednoczesnej minimalizacji poziomu hałasu. Opona ta zapewnia dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni bez pogorszenia właściwości jezdnych na nawierzchni suchej. H 550 gwarantuje precyzję kierowania, wygodę i bezpieczeństwo jazdy. Więcej o tej oponie na stronie: www.boma.pl

Opony osobowe na zimę

Semperit

Speed - Grip

Semperit - specjalista w produkcji opon z alpejskim certyfikatem - na najbliższy sezon zimowy wprowadza nowy bieżnik Speed-Grip. Jest to odpowiedź austriackich konstruktorów opon na 70-te urodziny pierwszej na świecie wyprodukowanej w 1936r. opony zimowej „Goliath.”  Semperit zastosował w tym bieżniku nowej jakości technologię -„netzlamellen”, to znaczy lamele siatkowe - która ma zdecydowany wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa pojazdu na śniegu i lodzie, znacznie poprawiając przyczepność poprzeczną i wzdłużną. Duża liczba rowków poprzecznych w pasie barkowym bieżnika, a także odpowiednio wyprofilowany rowek wzdłużny, sprzyjają skutecznemu odprowadzeniu wody spod kół i poprawie odporności opony na aquaplaning. Dzięki nowej mieszance, która jest tajemnicą firmy, Speed-Grip posiada dobrą przyczepność na suchym asfalcie, co ma wpływ na krótszą drogę hamowania, precyzję kierowania i stabilność toru jazdy. Opona przeznaczona jest do samochodów osobowych wyższej klasy średniej i klasy wyższej i stawia do dyspozycji szeroką paletę rozmiarową z dopuszczalną prędkością do 240km/h (indeks V).  Nowy Speed Grip pojawi się na rynku jesienią w 44 rozmiarach. Dystrybutorem marki Semperit w Polsce jest AUTOFORUM S.A. ,www.autoforum.com.pl

Zobacz cały numer PO 4/41 (Lipiec-Sierpień 2006)

 


 

CONTINENTAL

ContiSportContact 3

Krótsza droga hamowania, doskonała przyczepność w trakcie jazdy oraz asymetryczny wzór bieżnika poprawiają charakterystykę jezdną sportowych samochodów i stanowią główne zalety nowych opon ContiSportContact 3. Na długo przed rozpoczęciem produkcji opony uzyskały zatwierdzenie Audi i będą montowane w modelach TT, A6 i sportowym RS4. W porównaniu z oponami ContiSportContact 2, o 5 proc. skrócono drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, a zabezpieczenie przed aquaplaningiem wzrosło o 6 procent. Opór toczenia i zużycie nowych CSC 3 ograniczono o 5 procent. Asymetryczny, żebrowy wzór bieżnika opon jest znacznie lepszy niż bieżnik z rzeźbą klockową, co widoczne jest szczególnie podczas hamowania. Siły, które wówczas występują, są równiej rozprowadzane i mogą być przez to wydajniej wykorzystywane. Drobne lamele w żebrach bieżnika zostały tak zaprojektowane, by elementy bieżnika wzajemnie się wzmacniały i rozprowadzały siły hamowania po całej strukturze bieżnika, a nie tylko po jego krawędzi, jak miało to miejsce w poprzednich modelach opon. Asymetryczny wzór bieżnika umożliwił konstruktorom uzyskanie wysokiej przyczepności podczas jazdy. W trakcie pokonywania zakrętów zewnętrzna strona opony wystawiona jest na oddziaływanie szczególnie dużych sił i żebrowany wzór bieżnika ma na celu zapewnienie jak największej powierzchni styku z nawierzchnią. Zapewnia to wysoki poziom bezpieczeństwa podczas gwałtownych manewrów,  optymalną przyczepność w chwili pokonywania zakrętów z dużą szybkością i dodatkową stabilność przy szybkiej jeździe. Żebra bieżnika są tak skonstruowane, że ulegają tylko minimalnej deformacji. Na potrzeby samochodów sportowych z napędem na tylną oś konstruktorzy stworzyli specjalny wzór bieżnika, który wykorzystuje podwójne żebro w środku bieżnika, przy czym dwa żebra oddziela rowek w kształcie litery Y. Taka konstrukcja jeszcze bardziej podwyższa stabilność jazdy w szybko pokonywanych zakrętach i na prostych odcinkach. Dostępny jest także bieżnik o specjalnym wzorze, stworzony z myślą o sportowych samochodach tuningowanych.

Zobacz cały numer PO 3/40 (Maj-Czerwiec 2006)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń