Osobowe, SUV, 4x4

TOYO

Snowprox S952

S952 jest nową oponą zimową o profilu 40/45/50/55. Została stworzona, by można było jeździć bezpiecznie i łatwo w każdych warunkach zimowych. Dzięki zastosowaniu funkcyjnego i asymetrycznego bieżnika, nowego projektu profilu i nowej mieszanki krzemionkowej, S952 zapewnia pewny kontakt z podłożem. Dzięki swym cechom posiada doskonałą przyczepność na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Właściwości opony nie pogarszają się również na ośnieżonych drogach. Wzdłużnie poprowadzono trzy szerokie rowki, które doskonale odprowadzają wodę spod opony. By zwiększyć przyczepność opony na mokrym, lamelki posiadają faliste nacięcia,  natomiast by zachować dobrą trakcję na lodzie ponacinano je dodatkowo poprzecznie. Bieżnik opony opiera się na dwóch mieszankach gumowych z siliką, jednej wysokomodułowej, drugiej zaś niskomodułowej. Dzięki temu skrócono drogę hamowania, szczególnie w samochodach wyposażonych w system ABS. W oponie Snowprox S952 dzięki zastosowaniu bezspoinowego oplotu osnowy opony oraz szerokich pasów ze stali o podwyższonej wytrzymałości podkładu bieżnika, uzyskano również dużą stabilność przy wysokich prędkościach. Cechy te wpłynęły również na skrócenie drogi hamowania.

Opony 4x4

CONTINENTAL

ContiCrossContact Winter

Asymetryczny wzór bieżnika wykorzystywany dotychczas w oponach Conti4x4WinterContact został wszechstronnie udoskonalony. Duże, sztywne bloki bieżnika po zewnętrznej stronie opony zapewniają trzymanie boczne przy wyższych prędkościach. Natomiast po wewnętrznej stronie znajdują się mniejsze, bardziej elastyczne bloki bieżnika z lamelami otwartymi po obu stronach, które zapewniają wzorową przyczepność na śniegu i lodzie.  Obwodowa i boczna sztywność bieżnika została zoptymalizowana poprzez dobranie odpowiedniej gęstości lameli, ich głębokości i kąta ustawienia względem kierunku toczenia. Dzięki tym innowacjom konstruktorzy opon ContiCrossContactWinter mogli pogodzić sprzeczności pomiędzy charakterystyką jazdy na suchych nawierzchniach i po śniegu oraz zapewnić  bardziej równomierne zużycie opon w trakcie eksploatacji. Zmiany we wzorze bieżnika wprowadzono ze względu na duży ciężar własny samochodów klasy SUV i wynikające z tego powodu duże obciążenie kół. Bardzo istotny parametr, czyli droga hamowania w warunkach zimowych i na mokrych drogach, w przypadku CCC Winter została odpowiednio skrócona o 11 proc. i 6 proc., zaś maksymalna przyczepność w trakcie pokonywania zakrętów na mokrych nawierzchniach wzrosła o 12 proc. CCC Winter dostępne będą w 18 rozmiarach z indeksami prędkości od Q (160km/h) do V ( 240 km/h).

 

 

MATADOR

MP 91

Ta propozycja słowackiej firmy oponiarskiej dotyczy aut z napędem 4x4. Opona gwarantuje stabilną jazdę w zimowych warunkach. Nowoczesna mieszanka gumy użytej do produkcji MP 91 daje doskonałe właściwości jezdne, ale także zapewnia dłuższą żywotność. Asymetryczna rzeźba bieżnika i trójwymiarowe lamele są gwarancją komfortowej i bezpiecznej jazdy w każdym terenie.

MICHELIN

Latitude Alpin

Przeznaczona jest do wielofunkcyjnych samochodów rodzinnych i kompaktowych z napędem 4x4. Charakteryzuje się wysokimi osiągami – krótką drogą hamowania, bardzo dobrą przyczepnością  oraz wysokimi przebiegami. Latitude jest następczynią Michelin 4x4 Alpin. W porównaniu do swojej poprzedniczki w nowej oponie Latitude Alpin znacznie zmniejszono opory toczenia i hałas oraz poprawiono takie parametry jak hamowanie na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie oraz motorykę na śniegu. Opona posiada kierunkowy bieżnik o nachyleniu nacięć 30° w stosunku do osi wzdłużnej. Posiada liczne rowki obejmujące 39 proc. całej powierzchni czoła bieżnika. Głębokość bieżnika wynosi 10 mm. Ciągłe, centralne żebro zostało mocno ponacinane zygzakowatymi rowkami i lamelkami. Pomogło to zwiększyć liczbę krawędzi, co poprawia przyczepność opony na śliskiej nawierzchni i skraca drogę hamowania. Po obu stronach centralnej części bieżnika znajdują się dwa równoległe, szerokie kanały wzdłużne, które skutecznie odprowadzają na zewnątrz opony wodę i błoto pośniegowe. Ma to ogromne znaczenie dla zminimalizowania zjawiska aquaplaningu, co zwiększa kontrolę nad pojazdem. Jednocześnie przekłada się to także na bardzo skuteczne hamowanie. Strefa barkowa bieżnika nowej opony „uzbrojona” jest w ponacinane klocki z prostopadłymi lamelami. Rozwiązanie to pełni rolę „frezu”, którego zadaniem jest poprawienie motoryki (skuteczności przenoszenia napędu) opony w głębokim śniegu. W konstrukcji bieżnika zastosowano także innowacyjne rozwiązanie budowy lamel w technologii „StabiliGrip”, którą zastosowano także w Alpin A3 (opis powyżej). Droga hamowania Latitude Alpin na mokrej nawierzchni z prędkości 80 km/h jest krótsza o średnio 4 metry. Charakteryzuje się też większą trwałością. Opona jest obecnie dostępna w siedmiu rozmiarach, a w 2007 dojdzie jeszcze pięć nowych.

 

TOYO

Open Country W/T

To nowa zimowa opona do samochodów typu SUV, opracowana w celu maksymalizacji przyczepności pojazdu na nawierzchniach zaśnieżonych, oblodzonych i mokrych. Asymetryczny bieżnik i nowy skład mieszanki z krzemionką zapewnia znakomitą przyczepność w trudnych warunkach atmosferycznych zimą. Sprzedażą opon Toyo zajmuje się firma Trade Stomil z Łodzi, www.opony.trade-stomil.pl

Zobacz cały numer PO 6/43 (Listopad-Grudzień 2006)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń