Opony rowerowe
MICHELIN
Michelin Wild Grip’R 2
To nowa wszechstronna opona, zapewniająca doskonałe osiągi zarówno na podłożu suchym, jak i błotnistym. Od swojej poprzedniczki rożni się wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami, między innymi nową rzeźbą bieżnika, konstrukcją bezdętkową i technologią Tubeless Ready, a także mieszanką gumy i gamą rozmiarów obejmującą również opony na koła 29-calowe.
Michelin Wild Race’R Ultimate
Jest nową oponą do wyścigów cross-country. W fazie projektowania konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, aby opona zapewniała znakomite osiągi na suchym podłożu. Jej atuty to niska waga, wysoka przyczepność i odporność na przebicia. Można uzyskać na niej wyższe prędkości. Opona o rozmiarze 26x2,10 z technologią Tubeless Ready waży zaledwie 415 gramów.
Zobacz cały numer PO 5/93 (Maj 2012)
PIRELLI
Diablo Supercorsa
Najnowszy nabytek rodziny opon Diablo został zaprezentowany z okazji targów EICMA 2011 w pierwszym sztandarowym sklepie PZero Moda przy słynnej ulicy Corso Venezia w Mediolanie. Opony Diablo Supercorsa będą początkowo produkowane w rozmiarze 120/70ZR17 dla przedniej i 200/55ZR17 dla tylnej opony i używane w 2012 r. w mieszance SC (Special Compound) jedynie przez kierowców mistrzostw Superstock 1000 FIM Cup, a te same rozmiary będą także dostępne w mieszance SP (Sport Production) jako replika opon wyścigowych odpowiednich do codziennej jazdy na drodze. Wreszcie na początku 2013 r. opony drogowe będące repliką opon wyścigowych zostaną wprowadzone na rynek w popularnych rozmiarach 180/55, 190/55 i 190/50 dla opon tylnych. W porównaniu z poprzednią wersją nowe Diablo Supercorsa posiadają skalibrowany profil tylnej opony, szerszy na krawędzi bocznej o ok. 2 mm i o 4 mm szerszą średnicę w środkowej części opony, aby uzyskać zwiększone wsparcie dla hamowania i sprawić, by jazda była bardziej intuicyjna i by można było zachować precyzję prowadzenia. Tylna opona została całkowicie zmodernizowana i ulepszona, aby zwiększyć obszar styku z nawierzchnią, poprawić przyczepność do drogi, prędkość pochyłu i ogólne prowadzenie pojazdu. Struktury i mieszanki opon Diablo Supercorsa, opracowane w wyniku użytkowania jej poprzedniej wersji w rajdach WSBK, optymalizują osiągi oferowane przez profile opon. Szczególnie tylne opony w rozmiarze 200/55ZR17 zostały skonstruowane z wysoce modułowym karkasem z podwójną mieszanką bieżnika przy zastosowaniu polimerów nowej generacji, aby zapewniać szybkie rozgrzanie opon i solidną przyczepność w każdych warunkach. W wyniku połączenia dwóch nowych profili przednich i tylnych opon udało się osiągnąć lepszą sterowność i ogólną sprawność. Nowa, podwójna mieszanka bieżnika w wersji opon będącej repliką produktów wyścigowych charakteryzuje się długimi rowkami wzdłużnymi zaczynającymi się w środkowej części profilu i sięgającymi barku opony, które zapewniają regularność zużycia nawet podczas intensywnego użytkowania. Bark opony pozostaje „łysy” - to znak charakterystyczny dla linii Diablo, przeznaczonej do sportowego użycia na drodze, która wymaga maksymalnej przyczepności. Oprócz wymienionych powyżej cech technologicznych nowe opony Diablo Supercorsa SP nie tracą nic ze swojego ultranowoczesnego i ponadczasowego wyglądu, którym mogły poszczycić się ostatnie produkty z rodziny Diablo. Nowe opony pozwalają na indywidualizację dzięki zastosowaniu specjalnych etykiet w wyznaczonych obszarach po bokach opon przednich i tylnych. Użytkownik może sam stworzyć dowolną etykietę na stronie Pirelli, a następnie przesłać ją bezpośrednio na adres domowy (obecnie usługa dostępna w Europie i Australii).
Zobacz cały numer PO 4/92 (Kwiecień 2012)