GOODRIDE
Goodride CR931
Najnowsza opona naczepowa chińskiego producenta Goodride przeznaczona dla potrzeb transportu dalekiego. Nowa mieszanka gwarantuje bardzo niskie opory toczenia, zmniejszając zużycie paliwa oraz poprawiając komfort jazdy. Nowoczesna konstrukcja karkasu zmniejsza nagrzewanie się opony podczas długiej jazdy, co zwiększa trwałość w eksploatacji. Atrakcyjna cena dodatkowo zwiększa jej konkurencyjność na rynku. Więcej na www.boma24.pl .
HANKOOK
AL11, DL11
Hankook Tire, producent opon klasy premium, został wybrany przez firmę Daimler Trucks North America (DTNA) głównym dostawcą opon dla modeli Freightliner Cascadia i Coronado. Te dwa flagowe modele marki Freightliner zostaną wyposażone w paliwooszczędne opony Hankook AL11 na oś kierowaną i DL11 na oś napędową. Opony AL11 na oś kierowaną przeznaczone do transportu dalekobieżnego są zoptymalizowane pod kątem warunków drogowych panujących podczas transportu na dużą odległość, zapewniają dłuższy przebieg, a innowacyjny kształt ich bieżnika powoduje poprawę sterowności i prowadzenia. W oponach DL11 na oś napędową, przeznaczonych do transportu dalekobieżnego, firma Hankook stosuje wyjątkowy, trójwymiarowy wzór nacięć, który minimalizuje ścieranie i jednocześnie pozwala na zachowanie znakomitej kontroli trakcji. Opona DL11 posiada także całkowicie nowy wzór bieżnika i skład mieszanki opracowany specjalnie w celu uzyskania znakomitych osiągów oraz zmniejszenia zużycia paliwa przez samochody marki Freightliner. Więcej na stronie www.hankooktire-press.com lub www.hankooktire-eu.com .
YOKOHAMA
106ZS
To opona na oś kierowaną dla transportu dalekobieżnego i regionalnego japońskiego producenta opon klasy premium. Przy jej produkcji wykorzystano opracowaną przez Yokohama Rubber and Co. technologię Zenvironment. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom koszty eksploatacji pojazdu są mniejsze poprzez zapewnienie redukcji zużycia paliwa i wydłużenie czasu użytkowania opon. Technologia Zenvironment gwarantuje oponom do samochodów ciężarowych i dostawczych dłuższe życie, większy przebieg oraz lepszą podatność na bieżnikownie. Technologia ta wykorzystuje innowacyjną metodę mieszania składników gumy, nową konstrukcję bieżnika i karkasu. Polega na jednokrotnym mieszaniu składników przy wyższym momencie obrotowym, a następnie ugniataniu powstałej mieszanki gumowej na rolkach. W procesie tym występują niższe temperatury, które sprzyjają bardziej równomiernej dystrybucji cząstek węgla stosowanych jako środek wzmacniający gumę. W efekcie powstaje opona bardziej elastyczna i odporna na zużycie oraz podatniejsza na wielokrotne bieżnikowanie. Zenvironment to także nowatorska konstrukcja bieżnika powodująca zwiększenie przebiegu opony, poprawę indeksów oporów toczenia, a także zwiększenie odporności na przecinanie czy wykruszanie. Z kolei konstrukcja wkładki wewnętrznej zapobiega utlenianiu się wewnętrznej części opony pod wpływem gorącego powietrza powstającego podczas jej pracy. Opóźnia to proces starzenia się opony. Karkasy Zenvironment, zaprojektowane z zastosowaniem metody symulacji podwójnego ciśnienia, mają profile o dużej trwałości i bardziej równomiernym wzroście bieżnika, który następuje podczas użytkowania opony. Nowe mieszanki karkasu zwiększają jego żywotność przy wielokrotnym bieżnikowaniu. Dla karkasów firmy Yokohama dostępna jest specjalna gwarancja.
107ZL
To opona autobusowa, w której również wykorzystano technologię Zenviroment. Oprócz wyżej opisanych w ramach tej technologii Yokohama produkuje także opony na oś kierowaną do transportu regionalnego oraz na oś kierowaną i wszystkie osie dla autobusów - 104 ZR, a także opony na oś kierowaną przystosowane do eksploatacji w warunkach zimowych - 901 ZS M+S. Więcej www.yokohama-online.pl oraz www.facebookm/yokohamapolska .
DUNLOP
MultiTread
Dunlop rozszerza asortyment bieżnikowanych na gorąco opon MultiTread do pojazdów komercyjnych. Linia MT jest alternatywą dla operatorów flot. Pozwala bowiem na obniżenie kosztów eksploatacji opon przy jednoczesnym zachowaniu jakości porównywalnej do nowych produktów. W procesie bieżnikowania opon z technologią Dunlop MultiTread wykorzystywane są te same karkasy, mieszanki bieżnika tej samej generacji i te same jego rzeźby, co przy produkcji nowych opon. Każdy karkas zostaje dokładnie przebadany w celu sprawdzenia, czy nadaje się do ponownego wykorzystania. Po kontroli nakładane są nowe ściany boczne i bieżnik. Materiały stosowane w produktach MultiTread są takie same, jak wykorzystywane do produkcji nowych opon. Tak odbudowane opony są umieszczane w prasach ciśnieniowych, gdzie na gorąco wykonywana jest ta sama rzeźba bieżnika, co w przypadku nowych opon. Po wulkanizacji i wystygnięciu wszystkie opony poddawane są tej samej surowej kontroli jakości, co nowe opony. Bieżnikowane MultiTread cechuje długa żywotność, bardzo dobre parametry trakcyjne i doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni, dzięki czemu gwarantują precyzję kierowania i duży komfort jazdy. Opony MultiTread będą dostępne w sześciu najpopularniejszych rozmiarach do przewozów długodystansowych, regionalnych oraz do pojazdów miejskich. Nowy asortyment MultiTread-ów do przewozów długodystansowych i regionalnych obejmuje opony MT SP344, które można montować na wszystkich osiach ciągnika i naczepy. Będą one dostępne w tym roku w rozmiarze 315/80R22.5. Do przewozów długodystansowych i regionalnych przeznaczone są też opony na oś napędową MT SP444, teraz uzupełnione o dwa nowe rozmiary w coraz bardziej popularnej serii 60: rozmiary 315/60R22.5 oraz 295/60R22.5. Asortyment uzupełnia model MT SP244 w rozmiarze 385/65R22.5, debiutujący na rynku wkrótce po oponie do naczep Dunlop SP244. Do pojazdów miejskich, takich, jak: autobusy, śmieciarki i zamiatarki, wprowadzane są opony MT SP372 City w rozmiarze 275/70R22.5 do montażu na wszystkie osie oraz opony na oś napędową MT SP472 City w rozmiarze 275/70R22.5. Są to najpopularniejsze rozmiary w tym sektorze rynku. Oto paleta rozmiarowa opon MultiTread: Przewozy regionalne i długodystansowe: MT SP344, wszystkie osie - 315/80R22.5 (dostępne w kolejnych miesiącach br.); MT SP444, oś napędowa - 315/80R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 315/60R22.5 (nowość), 295/60R22.5 (nowość), 245/70R19.5, 265/70R19.5, 285/70R19.5; MT SP244 - 385/65R22.5 (nowość). Pojazdy miejskie: MT SP372 City, wszystkie osie - 275/70R22.5 (nowość); MT SP472 City, oś napędowa - 275/70R22.5 (nowość).
Zobacz cały numer PO 7-8/95 (Lipiec-Sierpień 2012)
CONTINENTAL
HSL2+ / HDL2+
Komercyjny sukces, jaki odniosły dalekobieżne opony ciężarowe drugiej generacji skłonił koncern Continental do rozwoju tej linii produktów. Najnowsze bieżniki HSL2+ i HDL2+ charakteryzują się dłuższymi przebiegami oraz zoptymalizowanymi właściwościami jezdnymi, dzięki nowym mikronacięciom w rowkach. Najnowsze HDL2+ i HSL2+ są zatem kontynuacją drugiej generacji opon długodystansowych wprowadzonych w 2010 roku. Podczas prac nad nowymi bieżnikami niemieccy inżynierowie skoncentrowali się na udoskonaleniu osiągów w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni oraz efektywności kierowania. Dobra przyczepność na mokrej nawierzchni została osiągnięta dzięki szerokim kanałom odprowadzającym wodę w połączeniu z nowym wzorem nacięć. Ponadto zintegrowano mikronacięcia w rowkach podłużnych opon HSL2+, co korzystnie wpłynęło na dalszą poprawę właściwości jezdnych i prowadzenia. W produkcji opon serii 2+ na oś kierowaną wykorzystano nowo skomponowaną mieszankę gumy, która przyczynia się do redukcji oporu toczenia w porównaniu z poprzednim modelem. Kontur bieżnika został tak zaprojektowany, aby zapewnić optymalny rozkład nacisku na powierzchni styku opony z nawierzchnią, a w rezultacie wydłużyć jej przebiegi. HSL2+ posiada nowy wzór rowków w obszarze zewnętrznego barku opony. Zapewnia jej to równomierne rozłożenie napięć i poprawia trwałość bieżnika. Rozmiary 355/50 R22.5 XL, 315/70 R 22.5 i 315/70 R22.5 na oś kierowaną są wyposażone w wizualny wskaźnik zbieżności (VAI), co pozwala szybko i łatwo rozpoznawać wczesne oznaki nierównomiernego zużycia. Opony HSL2+ w rozmiarze 295/80R22.5 (standard i XL) oraz 315/80R22.5 są odpowiednie do zastosowania w przypadku wszystkich osi pojazdu. Opony z oznaczeniem XL są w stanie unieść do ośmiu ton nacisku na oś, dzięki czemu są przystosowane do zastosowana w ciągnikach wyposażonych w cięższe silniki zgodne z normą Euro 6. Niskoprofilowe opony HSL2+ w rozmiarze 355/50R22.5 oraz HDL2+ na oś kierowaną w rozmiarze 295/55R22.5 są szczególnie rekomendowane do ciągników przewożących wielkogabarytowe ładunki. Więcej na stronach: www.continental-truck-tires.com, www.continental-truck-tires.pl