HANKOOK
DW06
Opona jest najnowszym osiągnięciem koreańskiego koncernu w segmencie opon zimowych do samochodów ciężarowych. Ten specjalistyczny produkt, nastawiony na uzyskanie optymalnej przyczepności kół osi napędowych samochodów ciężarowych, charakteryzuje się zrównoważonymi parametrami ogólnymi i szczególnie dobrą pracą w warunkach zimowych. Model DW06 zapewnia optymalną przyczepność oraz bardzo dobre parametry hamowania dzięki opatentowanej technologii 3D firmy Hankook. Opony DW06 są oferowane w rozmiarach 315/70R22,5, 315/80R22,5 oraz 295/80R22,5. Klocki bieżnika i rowki opony DW06 powstały dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej technologii Hankook 3D. Zygzakowate rowki skierowane ku dołowi profilu utrzymują stale wysoką przyczepność w całym cyklu życia, nawet w późniejszych etapach zużycia. Stabilność wewnętrznych bloków jest zagwarantowana trójwymiarowym krojem bieżnika. To z kolei powoduje ograniczenie nierównomiernego zużycia opony DW06 i wydłużenie okresu jej eksploatacji. Konstrukcja obejmująca wiele rowków i wgłębień poprawia właściwości jezdne na śniegu i lodzie, a jednocześnie skutecznie zapobiega zużyciu i odrywaniu się krawędzi bloków bieżnika. Technologia Innovative Mixing System (IMS innowacyjny system mieszania) powoduje bardziej równomierne rozprowadzenie cząsteczek sadzy w tworzywie gumowym. Technologia ta, wraz z obniżeniem temperatury mieszania oraz wydłużeniem czasu trwania procesu, skutkuje utworzeniem większej liczby wiązań chemicznych pomiędzy cząsteczkami sadzy i gumy. Dzięki temu opona DW06 wytwarza w czasie jazdy mniej energii cieplnej, co sprzyja obniżeniu oporów toczenia i zużycia paliwa. Kierunkowy, pięciożebrowy bieżnik umożliwia osiąganie wysokiego poziomu przyczepności i krótszych dróg hamowania, zwłaszcza na śniegu i lodzie. Budowa rowków zapewnia także efektywne odprowadzanie topniejącego śniegu i wody oraz zapobiega przywieraniu do opony luźnych zanieczyszczeń. Znaczna szerokość i wysoki profil opony DW06 sprzyja utrzymaniu doskonałych parametrów jezdnych przy długich przebiegach oraz wyjątkowo równomiernemu zużywaniu się opony.
FALKEN
RI 117
To doskonała opona radialna na autostrady. Posiada wytrzymały i trwały bieżnik dostosowany do różnych warunków na drodze. Opracowana została z myślą o długich trasach, dlatego też cechuje się wysoką wytrzymałością. Opona RI 117 posiada lamele rozpraszające naprężenia, które pomagają zmniejszyć zużycie i hałas opony. Utrzymuje niskie zużycie paliwa w samochodzie ciężarowym dzięki niewielkim oporom toczenia. Dzięki RI 117 kierowca ma pewną stabilność pojazdu, która osiągnięta jest poprzez optymalną wydajność i głębokość bieżnika. Nierównomierne zużycie barku w tej oponie jest zminimalizowane. Zapewnia to unikalna konstrukcja rowka opony. Oponę Falken RI 117 stosuje się na osie przednie i osie naczepy.
RI 128
Kolejna nowa opona radialna Falken z pięcioma żebrami jest także przeznaczona do tras dalekobieżnych. Posiada wytrzymały oraz głęboki bieżnik zapewniający długą żywotność opony. Przyczynia się on również do wysokiej stabilności pojazdu przy wysokich prędkościach. Opona ta posiada niskie parametry oporów toczenia, dzięki czemu gwarantuje oszczędność paliwa. Opona Falken RI128 stosowana jest na osie przednie i do naczep. Opisy pozostałych bieżników opon ciężarowych Falken dostępne są na stronie www.falkenopony.pl . Firma Latex Opony z Opola, będąca dystrybutorem opon Falken, zaprasza do projektu partnerskiego pod nazwą Falken Truck Point. Jest to innowacyjny projekt przeznaczony dla serwisów, które specjalizują się w sprzedaży i montażu opon ciężarowych.
HANKOOK
AL10+ e-cube MAX
Nowa seria opon radialnych e-cube MAX jest przeznaczona do samochodów ciężarowych i charakteryzuje się maksymalną sprawnością, efektywnością paliwową i przyjaznością dla środowiska. Nowa seria produktów dla pojazdów ciężkich składa się z modelu AL10+ do montażu na kołach osi skrętnych, DL10+ do kół osi napędowych oraz TL10+ do przyczep. Trzy nowe wzory bieżnika zaprojektowano z myślą o transporcie długodystansowym przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko. Opona AL10+ z serii e-cube MAX przeznaczona na oś napędową powstała z wykorzystaniem technologii spiralnego zwoju (Spiral Coil Technology): pomiędzy warstwami typowego stalowego kordu ze stali o podwyższonej gęstości umieszczono nieprzerwany, zwijany pas stalowy. Pozwoliło to na wyraźną poprawę wytrzymałości opony przy jednoczesnym obniżeniu oporów toczenia. Nowa technologia pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i wydłużenie żywotności opony. Dodatkowe korzyści tego rozwiązania to większa stabilność kształtu bieżnika i związana z nią poprawa charakterystyki toczenia i przyczepności oraz zwiększona odporność w przypadku ponownego bieżnikowania. Bieżnik opon AL10+, DL10+ i TL10 wykonano z obniżającej tarcie mieszanki. Pozwala to na zmniejszenie strat energii związanych z wytwarzaniem ciepła. Długołańcuchowe tworzywa gumowe mają mniejszą tendencję do rozgałęziania się, mogą więc być przetwarzane w niższych temperaturach i mieszane przez dłuższy czas w ramach innowacyjnego procesu firmy Hankook znanego pod nazwą IMS (Innovative Mixing System - innowacyjny system mieszania). Jego skutkiem jest większa liczba wiązań chemicznych między cząsteczkami gumy i sadzy oraz uzyskanie znacznie bardziej równomiernej mieszanki. Zaawansowane wzory bieżnika, przygotowane z myślą o zastosowaniu na konkretnych osiach jezdnych powodują ograniczenie zużycia paliwa bez pogorszenia parametrów jezdnych i zmniejszenia wytrzymałości opony.
DL10+ e-cube MAX
Aby zachować doskonałe właściwości trakcyjne opony na późniejszych etapach eksploatacji, model DL10+ z serii e-cube MAX wyposażono w system trójwymiarowych rowków wspierających na całej głębokości. Pozwala to na uzyskanie równomiernego zużywania bieżnika i poprawia efektywność paliwową przy większym przebiegu. Opony o wzorze bieżnika AL10+ e-cube MAX (All Position Long Haul - wszystkie pozycje, transport dalekobieżny) dla osi skrętnych w dowolnej pozycji oraz DL10+ e-cube MAX (Drive Axle Long Haul - oś napędowa, transport dalekobieżny) dla osi napędowych są dostępne w rozmiarach 315/70 R 22,5, 315/80 R 22,5 oraz 315/60 R 22,5.
TL10+ e-cube MAX
Model ten może być stosowany do przyczep i naczep. Będzie początkowo dostępny w rozmiarze 385/55 R 22,5. Wprowadzenie nowych opon na rynki europejskie jest planowane na pierwszy kwartał roku 2013. Wszystkie modele opon z nowej serii e-cube MAX uzyskały doskonałe noty w zakresie kryteriów ocenianych w europejskim systemie etykiet: wytwarzanego hałasu, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz oporów toczenia/efektywności paliwowej.