Ciężarowe i dostawcze

Opony zimowe ciężarowe

CONTINENTAL

HSW 2 Scandinavia

Dzięki szerokiej gamie produktów przeznaczonych na wszystkie osie ciągników siodłowych i naczep oraz do autobusów, Continental może zaoferować wyjątkowy zestaw opon na zimę. Jest to szczególnie istotne ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom oraz obowiązek stosowania opon zimowych w samochodach ciężarowych wprowadzony na terytorium wielu europejskich państw. Niektóre z nich wymagają także, by bieżnik miał głębokość nie mniejszą niż 6 milimetrów. Za naruszenie przepisów dotyczących opon zimowych grozi mandat w wysokości do 5 tysięcy euro. Oferowana przez Continental seria opon zimowych Scandinavia przewyższa zatem zawarte w przepisach wymagania dotyczące opon M+S montowanych na osiach napędowych. Opony zimowe Continental umożliwiają bezpieczny transport towarów po oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach bez pogorszenia komfortu jazdy, przyspieszonego zużycia ogumienia czy też wzrostu zużycia paliwa. Zróżnicowanie konstrukcji opon ze względu na rodzaj osi, na którą są przeznaczone i odpowiedni wzór bieżnika gwarantują optymalną przyczepność i panowanie nad pojazdem. Opona HSW 2 Scandinavia, przeznaczona na oś kierowaną, posiada w związku z tym bieżnik w postaci wzdłużnych rowków i poprzecinanych żeber z mikrorowkami. Dzięki efektowi zazębienia zapewnia to dobrą, trwałą przyczepność na oblodzonych nawierzchniach.

 

 

 

HDW 2

Opona ta przeznaczona jest na oś napędową. Posiada bloki o nowatorskiej budowie, które przyczepiają się z wielką siłą do śniegu i błota. Połączenie strukturalnej stabilności wzoru rowków z trójwymiarowymi blokami umożliwia stworzenie profilu o głębokości do 22 milimetrów i gwarantuje długą żywotność opony eksploatowanej w warunkach zimowych.

HTW 2

Ta opona z serii Scandinavia przeznaczona jest do naczep. Idealnie nadaje się do połączenia z oponami o wysokich parametrach trakcyjnych do ciągników siodłowych. Została zaprojektowana specjalnie z myślą o użytkowaniu w warunkach zimowych i spełnia podwyższone wymogi w zakresie prowadzenia naczep. Bieżnik o specjalnym wzorze zapewnia optymalne przeniesienie siły hamowania, a także przeciążeń występujących na zakrętach na każdej z sześciu opon naczepy, nawet na śliskiej nawierzchni. Opony do pojazdów użytkowych serii Scandinavia mają jeszcze jedną szczególną właściwość: po dłuższej eksploatacji te nowoczesne opony zimowe przeznaczone na oś kierowaną i na osie naczep zmieniają swój charakter ze względu na dwuwarstwową konstrukcję bieżnika. Podczas zimy zapewniają maksymalną przyczepność za sprawą maksymalnej liczby krawędzi chwytających podłoże. Po starciu pierwszej warstwy bieżnika spod spodu wyłania się druga warstwa o wzorze właściwym dla opony letniej. Charakteryzuje się ona znacznie wyższą zawartością kauczuku, co dodatkowo wpływa pozytywnie na stabilność pojazdu i zużycie paliwa.

GOODYEAR

Ultra Grip WTS

Opony zimowe Goodyear Ultra Grip  dostępne są w szerokim zakresie rozmiarów i dzielą się na Ultra Grip WTS na oś sterującą, WTD na oś napędową oraz WTT do naczep. Opony Ultra Grip WTS na oś sterującą posiadają szeroki i głęboki wzór bieżnika, specjalne blaszki „Z” oraz mieszankę dostosowaną do zimowych warunków. Rozwiązania te zapewniają oponie odpowiednie przebiegi oraz skuteczne hamowanie na mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej drodze. Dzięki wprowadzeniu rozmiaru 295/60R22.5, liczba opon dostępnych w ofercie Goodyear Ultra Grip WTS (ang. Winter Traction Steer) zwiększyła się do dziewięciu. W ramach oferty dostępna jest również opona Ultra Grip WTS 355/50R22.5. To wyjątkowy rozmiar w branży - jego średnica jest taka sama jak 295/60R22.5 przy 7,5 tony dopuszczalnego nacisku na oś. Dostępne są również rozmiary polecane do stosowania na wszystkich osiach do autobusów i autokarów w warunkach innych niż ekstremalne, a także do wykorzystania jako opcja na oś napędową do autobusów i autokarów w mieszanych warunkach zimowych. W ofercie dostępna jest także opona na oś przednią Ultra Grip WTS City 275/70R22.5 o wzmocnionych ścianach bocznych, co zwiększa jej odporność na uderzenia o krawężnik. Opona ta jest polecana na wszystkie osie, do zastosowań w ruchu miejskim. Opony WTS dostepne są w 10 rozmiarach: 12R22.5, 295/60R22.5, 315/60R22.5, 275/70R22.5, 295/80R22.5, 315/70R22.5, 315/80R22.5, 385/65R22.5, 385/55R22.5, 355/50R22.5, 275/70R22.5 WTS City.

Ultra Grip WTD

Opona Ultra Grip WTD (ang. Winter Traction Drive) 315/60R22.5 zwiększa liczbę rozmiarów dostępnych w ofercie do sześciu. Ultra Grip WTD jest dopełnieniem opony Ultra Grip WTS na oś przednią. Jedną z kluczowych cech Ultra Grip WTD jest wzór bieżnika. Obejmuje on system trójwymiarowych, wzajemnie zamykających się bloków (3D-BIS) z lamelami o trapezoidalnym kształcie. Dzięki gęsto rozłożonym, porowatym lamelom, opona zyskuje doskonałą trakcję na śniegu oraz mokrej nawierzchni, jak również bardziej równomiernie się zużywa i zyskuje większą odporność na uszkodzenia. Lamele wykonane w technologii 3D-BIS mają trójwymiarowe faliste nacięcia. Kształt ten sprawia, że bloki bieżnika domykają się wzajemnie, kiedy opona się odkształca, tworząc bardziej sztywny i stabilny układ w zetknięciu z nawierzchnią. To z kolei przekłada się na ww. korzyści. Rozłączne bloki oraz wysoce odporny na ścieranie bieżnik korzystnie wpływają na trakcję i przyczepność opon na mokrej nawierzchni, jak również na bardziej równomierne zużycie opony i jej dłuższą żywotność. Dalsze korzyści dotyczą zwiększenia odporności na uszkodzenia mechaniczne i rozerwanie. Szerokość i kształt rowków bieżnika doskonale zapobiega również klinowaniu się kamieni. Otwarte barki wpływają pozytywnie na trakcję oraz przyczepność boczną na śniegu i w błocie. Całość konstrukcji, oparta na najnowocześniejszych technologiach, zapewnia wysoką wytrzymałość i daje możliwość bieżnikowania opony. Różna głębokość rowków w połączeniu z lamelkami w kształcie litery „Z” poprawiają charakterystykę hamowania i trakcję na śniegu, a sama opona może być wyposażona w kolce, jeśli wymagają tego warunki drogowe. Opony Ultra Grip WTD, które podobnie jak Ultra Grip WTS mogą być ponownie rowkowane i bieżnikowane, są dostępne w następujących rozmiarach: 315/80R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 12R22.5, 295/60R22.5, 315/60R22.5, 275/70R22.5 WTD City.

 

Ultra Grip WTT

Opony zimowe do naczep Ultra Grip WTT uzupełniają asortyment opon do zastosowań zimowych w sytuacji, gdy opony zimowe muszą się znaleźć na wszystkich osiach. Opony WTT (ang. Winter Traction Trailer)  zaprojektowano do jazdy po drogach utwardzonych, a także nieutwardzonych i leśnych. Solidna osnowa chroni przed zewnętrznymi uszkodzeniami. Opony zimowe Goodyear nie tylko spełniają wymogi prawne, lecz także pomagają zapewnić doskonałą przyczepność w każdych warunkach, aby zapobiegać zbędnym opóźnieniom i incydentom spowodowanym złymi warunkami na drogach. Ponadto, w przeciwieństwie do rozpowszechnionej opinii, opony Ultra Grip nie wywierają negatywnego wpływu na zużycie paliwa i mogą osiągać długie przebiegi. Dopełnieniem opon zimowych ciężarowych Goodyear jest opona WTT o rozmiarze 265/70R19.5.

Zobacz cały numer PO 11/98 (Listopad 2012)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń