YOKOHAMA
W.drive WY01
To zimowa opona premium przeznaczona do samochodów dostawczych. Jest pierwszą zimówką, w której zastosowano elementy technologii BluEarth, poprawiające bezpieczeństwo jazdy oraz wydajność ekonomiczną opony. Yokohama W.drive WY01 otrzymała klasę A w kategorii długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Jest zatem jedną z najbezpieczniejszych opon dostawczych na polskim rynku. Charakteryzuje się dużym kierunkowym bieżnikiem, wzmocnioną konstrukcją wewnętrzną oraz specjalnym składem mieszanki gumowej. Dzięki tym rozwiązaniom opona osiąga bardzo dobre wyniki na mokrych, pokrytych błotem pośniegowym drogach. Specjalny skład mieszanki gumowej poprawia odporność bieżnika W.drive WY01 na zużycie i wydłuża przebieg opony, czyniąc ją jeszcze bardziej atrakcyjną dla firm przewozowych, dla których możliwość osiągnięcia realnych oszczędności ma kluczowe znaczenie. Dzięki zastosowaniu technologii BluEarth poziom hałasu zewnętrznego opony został zmniejszony do 72 dB. To czyni ją jeszcze bardziej komfortowym produktem. Opona Yokohama W.drive WY01 dostępna jest w rozmiarach od 195/70R15C do 205/60R16C. Dystrybucję prowadzi Firma ITR Spółka Akcyjna. www.yokohama-online.pl
CONTINENTAL
HTR 2
Continental dodał do swojej oferty oponę naczepową do transportu regionalnego HTR 2 w rozmiarze 425/65 R 22.5. Opony HTR 2 do naczep o dużej ładowności cechują długie przebiegi i niskie opory toczenia. Przyczynia się to do zauważalnego spadku zużycia paliwa i ograniczenia kosztów. Opony ze wskaźnikiem ładowności wynoszącym 165 przy ładunku do 5,15 tony znajdują zastosowanie przede wszystkim w naczepach jedno- lub dwuosiowych, które muszą unieść prawie cały ciężar naczepy. Dzięki swoim właściwościom HTR 2 doskonale sprawdza się np. w logistyce dużych sieci supermarketów. Projekt opon HTR 2 opiera się na wytrzymałej osnowie, czterowarstwowym trójkątnym pasie i wzmocnionym stalowym kordzie. Dzięki specjalnie skonfigurowanemu przekrojowi poprzecznemu z większą ilością powietrza, stabilność boczna oraz komfort jazdy znacznie wzrosły. Na europejskiej etykiecie opony, model HTR 2 425/65 R22.5 otrzymał ocenę B w kategorii oporów toczenia, ocenę C za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz dwie fale w kategorii emisji hałasu zewnętrznego. Wszystkie modele opon Continental z nowej linii R są skonstruowane z wykorzystaniem opatentowanej technologii AirKeep®, która zmniejsza o połowę stopniowy spadek ciśnienia spowodowany dyfuzją powietrza. Jest to możliwe dzięki specjalnej wewnętrznej warstwie wykonanej z powiększonych molekuł kauczuku. Ułatwia to utrzymywanie ciśnienia na zalecanym poziomie przez dłuższy czas, co ma pozytywny wpływ na zużycie paliwa i żywotność opon. Oprócz rozmiaru 425/65 R22.5, opona HTR 2 do naczep dostępna jest też w rozmiarach: 385/55 R22.5, 295/60 R22.5, 385/65 R22.5, 445/65 R22.5, 205/65 R17.5, 215/75 R17.5, 235/75 R17.5. www.continental-truck-tires.pl
PIRELLI
ST:01 Neverending Energy
Firma Pirelli wprowadza na rynek europejski nowe opony ST:01 Neverending Energy przeznaczone do samochodów ciężarowych. Dedykowane do przyczep i naczep, są pierwszymi produktami Pirelli, które uzyskały ocenę „AA” w europejskim systemie znakowania opon pod względem oporu toczenia i przyczepności. ST:01 Neverending Energy znacznie obniżają zużycie paliwa. Przekłada się to na wymierne korzyści dla floty pojazdów. W zestawie złożonym z ciągnika i naczepy opony w naczepie generują 50 proc. całkowitego oporu toczenia wszystkich opon w zestawie. Mają nowatorski wzór bieżnika, który został zgłoszony do opatentowania. Bieżnik zbudowany jest z podwójnej mieszanki o wysokiej zawartości krzemu (złożony wniosek patentowy), która ogranicza nagrzewanie, a przez to opór toczenia. Dzięki temu zapewnia wyższą odporność na uszkodzenia i dłuższy okres eksploatacji opony. Profil i geometria boków oraz stopki opony zostały opracowane na nowo. Pierwsze ST:01 Neverending Energy pojawią się w sprzedaży na rynku europejskim pod koniec 2012 roku w rozmiarze 385/65 R 22.5. W styczniu 2013 r. dołączy do nich wersja w rozmiarze 385/55 R 22.5. Producent zaznacza, że klasyfikacja opon w europejskim systemie znakowania oraz wynikające z niej korzyści eksploatacyjne dotyczą poprawnie serwisowanych opon, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedniego ciśnienia. Dział Badań i Rozwoju Pirelli tworzy nowoczesne systemy dla flot, pomagające czerpać jak największe korzyści z właściwego użytkowania ogumienia. Jednym z najnowszych produktów jest system CyberTM Fleet, który monitoruje w czasie rzeczywistym poziom ciśnienia w oponach. www.pirelli.com