Opony osobowe na lato UHP
DUNLOP
Sport Maxx Race i Maxx RT
Opona Sport Maxx Race zapewnia solidną przyczepność na suchej nawierzchni, a jej wywodząca się ze sportów motorowych, mieszanka zawiera sprawdzone w warunkach wyścigowych polimery oraz czynnik uplastyczniający, poprawiający parametry trakcyjne, dzięki czemu lepiej dostosowuje się do nawierzchni drogi. Ponadto Sport Maxx Race daje kierowcom dużą pewność prowadzenia na mokrej nawierzchni, dzięki czterem obwodowym rowkom, usprawniającym usuwanie wody. Opona wyróżnia się asymetryczną rzeźbą bieżnika dla lepszej równowagi na zakrętach, a także masywnymi blokami barkowymi, zwiększającymi przyczepność podczas jazdy na torze. Przyczepność na zakrętach dodatkowo poprawiają ukośne żebra, które zwiększają sztywność boczną opony. Doskonałą stabilność przy wysokich prędkościach zapewnia hybrydowa nakładka, w skład której wchodzi Aramid - mocne i odporne na temperaturę włókno syntetyczne. Aramid jest również stosowany w lotnictwie i w produkcji kamizelek kuloodpornych. Nowa opona Sport Maxx RT (Racing Technology) zaprojektowana zostala z myślą o pasjonatach, którzy lubią pojazdy o mocnych silnikach. Z kolei opony Dunlop Sport Maxx Race zostały stworzone specjalnie dla entuzjastów torów. Konstrukcja opon Dunlop Sport Maxx Race umożliwia jednym z najszybszych samochodów na świecie sportową jazdę na torach wyścigowych. Opony te są przy tym na tyle trwałe, że kierowcy mogą na nich wyjechać na ulice po zakończeniu ścigania się. Nowe opony dostosowano do potrzeb najmocniejszych samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego, jak Mercedes SLS i C63 AMG Black Series, Audi TT RS+ i R8, Porsche 911 GT3 czy BMW M5.
HANKOOK
Ventus S1 evo2
Nowa opona UHP Ventus S1 evo2 przeznaczona jest do samochodów o sportowych osiągach. To pierwsza opona UHP skonstruowana na podstawie technologii stosowanych w wyścigach DTM, kolejna generacja wielokrotnie nagradzanej linii Ventus, opon wysokiej klasy firmy Hankook. Opona Ventus S1 evo2 posiada wiele innowacji technologicznych oraz cech konstrukcyjnych dla uzyskania jak najlepszej równowagi pomiędzy osiągami na suchej i mokrej nawierzchni. Zaawansowany wzór bieżnika oraz zoptymalizowana technologia mieszanki tworzy nową oponę wysokiej klasy, która zapewnia świetne osiągi, komfort, bezpieczeństwo oraz przyjazność dla środowiska.
MICHELIN
Primacy 3
Nowa letnia opona optymalizuje przyczepność we wszystkich warunkach bez poświęcania innych parametrów, czyli zużycia paliwa i trwałości. Projektowanie opony zajęło zespołowi złożonemu z 60 inżynierów ponad 3 lata. W efekcie ich pracy opona zbudowana jest z unikatowej mieszkanku gumowej i ma innowacyjną rzeźbę bieżnika. Konstruktorzy Michelin współpracowali z naukowcami z Katedry Akcydentologii (nauka o wypadkach) z Uniwersytetu w Dreźnie, którzy zbadali przyczyny 20 tysięcy wypadków. Uzyskane informacje pozwoliły na nakreślenie „mapy” typów wypadków i dostarczyły unikatowych danych, które pomogły w skonstruowaniu opony spełniającej najwyższe wymogi bezpieczeństwa. Opona może zapewniać maksymalne bezpieczeństwo tylko wtedy, jeżeli utrzymuje stały kontakt z suchą lub mokrą nawierzchnią. Najważniejszą cechą Primacy 3 jest przyczepność uzyskana poprzez zastosowanie innowacyjnych technologii. Nowa, opatentowana mieszanka gumy stanowi unikatowe połączenie różnych elastomerów, środka wzmacniającego na bazie krzemionki i żywicowych substancji zmiękczających. To, co czyni mieszankę innowacyjną, to nie tylko same jej składniki, ale optymalne proporcje każdego ze składników i sposób połączenia, który bardzo mocno wiąże składniki ze sobą, zapewniając tym samym wysoką trwałość opony. Ze względu na wymagania, jakie opony muszą spełnić podczas gwałtownego hamowania lub pokonywania zakrętów na mokrej i suchej nawierzchni, ważne jest, aby w kontakcie z podłożem pozostawała jak największa powierzchnia gumy. Dzięki nowej, opatentowanej przez Michelin rzeźbie bieżnika z samoblokującymi się lamelami, podczas intensywnego hamowania cała powierzchnia klocków bieżnika przylega do podłoża. W konstrukcji lameli wykorzystano podpory przylegające do klocków bieżnika, które podczas hamowania zapobiegają ich odkształceniu się, w efekcie czego uzyskuje się krótszą drogę hamowania. Oprócz oryginalnej struktury, nowe lamele produkuje się w przełomowej technologii, która pozwala na zmniejszenie ich szerokości do zaledwie 0,2 mm, a to oznacza, że takie lamele są dwa do trzech razy węższe od lameli w bieżnikach opon zimowych. Zalety Primacy 3 doceniło wielu producentów samochodów, montując ją jako oryginalne wyposażenie takich modeli, jak: Ford Mondeo, Audi A6, Volvo V60 Hybrid, Renault Clio 4, VW Golf VII, BMW 5, Mercedes Classe S. Opona Michelin Primacy 3 dostępna jest w 38 rozmiarach w indeksach prędkości: H, V, W, Y; profilach: od 65 do 45 i średnicach osadzenia od 15 do 18 cali.
PIRELLI
P Zero Silver
To pierwsza opona klasy Ultra High Performance wywodząca się bezpośrednio z Formuły 1, opracowana dla sportowych sedanów i coupé. Premiera opony odbyła się w Jerez de la Frontera w Hiszpanii, w tym samym czasie odbyły się też testy do Formuły 1, rozpoczynające sezon 2012. Nowy produkt poszerza asortyment opon P Zero. Jest to pierwsza z serii wysoce wyspecjalizowanych opon samochodowych Pirelli, która zapewnia maksymalny poziom osiągów nawet po długich dystansach. Dzięki tym samym procesom, które zostały zastosowane w Formule 1, nowy model Silver stanowi podkreślenie głównych cech charakterystycznych serii P Zero - z naciskiem na trwałość. Struktura, mieszanka i wzór bieżnika opony P Zero Silver zostały opracowane tak, aby były odporne na deformacje, wydłużając cykl eksploatacji przy zachowaniu najwyższych osiągów. Nazwa P Zero Silver w Formule 1 określa oponę mieszanki twardej, która łączy trwałość z wysokimi osiągami. W ten sam sposób opona P Zero Silver na trasy miejskie oferuje wysokie osiągi, bezpieczeństwo i zwiększoną trwałość, dzięki innowacyjnym technologiom, które łączą cechy charakterystyczne miękkich i twardych mieszanek. To zupełnie nowa koncepcja dla opon o wysokich osiągach, potwierdzająca wiodącą pozycję Pirelli w zakresie innowacyjności produktowych. Opona została zaprojektowana szczególnie dla osób, które pokonują ponad 25 000 kilometrów rocznie, głównie na autostradach. Model Silver stanowi „brakujące ogniwo” pomiędzy dwiema najsłynniejszymi seriami opon Pirelli: P Zero, montowanymi jako oryginalne wyposażenie najszybszych i najbardziej pożądanych samochodów świata, i Cinturato P7 - najlepiej sprzedającej się, ekologicznej oponie o wysokich osiągach, która triumfuje w najbardziej wymagających testach magazynów samochodowych. Wraz z oponą P Zero Silver Pirelli szczególnie skupia się na indeksach prędkości W, Y i Z (np. dla prędkości większych lub równych 270 km/h) dla kół 19-calowych. Rynek europejski w tym sektorze wzrósł o 260 proc. w ostatnich sześciu latach, przy średnim poziomie wzrostu 24 proc. Opony te są obecnie montowane w sedanach i średniej wielkości samochodach klasy coupé, podczas gdy wcześniej przeznaczone były wyłącznie na potrzeby segmentu egzotycznych supersamochodów. Opony P Zero Silver będą produkowane w ośmiu rozmiarach, dla kół o wielkości od 19 do 20 cali i będą dostępne w ramach limitowanej edycji na rynku europejskim od kwietnia 2012 r.