Osobowe, SUV, 4x4

CONTINENETAL

ContiPremiumContact 5

Perfekcyjna przyczepność, komfort i optymalne prowadzenie w każdej sytuacji - tak ContiPremiumContact 5 (CPC 5) zachwala producent. Nowa opona letnia firmy Continental pasuje do każdych warunków pogodowych. Odznacza się bardzo dobrymi właściwościami podczas hamowania na mokrej i suchej drodze oraz zredukowanymi oporami toczenia. Potwierdzają to niezależne testy przeprowadzone przez ADAC, w których perfekcyjna przyczepność w trakcie pokonywania śliskich zakrętów oraz znaczne zmniejszenie zużycia paliwa zapewniły CPC 5 pierwsze miejsce. W nowej oponie na uwagę zasługują specjalnie opracowane poprzeczne krawędzie 3D, które zapobiegają podwijaniu się i deformacji bloków bieżnika. Zapewnia to równomierny rozkład sił podczas hamowania. Z kolei na mokrych nawierzchniach krawędzie bloków przecinają warstwę wody, dając efekt wycieraczki. Skutkuje to skróceniem drogi hamowania na mokrej drodze w stosunku do wcześniejszej wersji opony aż o 15 proc. Zoptymalizowane komputerowo makrobloki na barkach maksymalizują powierzchnię przylegania opony do nawierzchni w zakrętach oraz podczas hamowania. Zapewniają znacznie lepszą stabilność jazdy, perfekcyjną trakcję i bardzo dobrą przyczepność, nawet w ekstremalnych sytuacjach. Zaletą najnowszej opony są innowacyjne rowki wodne w pasach bieżnika. Zapewniają one komfortową jazdę niezależnie od warunków atmosferycznych. Nowa geometria rowków gwarantuje szybkie odprowadzanie nadmiaru wody i zapobiega zjawisku aquaplaningu, nawet przy wysokich prędkościach. W nowej oponie udało się w optymalny sposób połączyć wszystkie najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Zespolenie elastycznego barku i wzmocnionej stopki zapewnia optymalną elastyczność i większą stabilność ściany bocznej. Skutkuje to zauważalną poprawą komfortu jazdy, wydłużonymi o 12 proc. przebiegami oraz zmniejszonymi o 8 proc. oporami toczenia. Oprócz bezpieczeństwa i niezawodności opona odznacza się zmniejszoną o 5 proc. emisją hałasu. CPC 5 zawdzięcza to blokom barkowym, które zostały wyposażone w specjalne łączniki zapobiegające rozchodzeniu się hałasu. Zastosowanie łączników pozwoliło na pozostawienie bloków bieżnika otwartych na zewnątrz opony. To z kolei zapewnia sprawniejsze usuwanie wody. ContiPremiumContact 5 wprowadzana jest w rozmiarach, które pokrywają ponad 80 proc. rynku: od małych samochodów po auta klasy premium.

DUNLOP

Sport Maxx RT

To opona klasy premium o sportowym charakterze, wykonana dzięki technologiom stosowanym dotąd na torach wyścigowych. Sport Maxx RT (Racing Technology) została zaprojektowana specjalnie z myślą o amatorach aut o silnikach dużej mocy, entuzjastach dynamicznej jazdy. Sport Maxx RT wyróżnia się wyższą przyczepnością, dzięki mieszance gumowej pochodzącej z opon wyścigowych, zapewniającej lepsze dostosowywanie się opony do różnorodnych dróg oraz doskonałą przyczepność zarówno na suchych, jak i na mokrych nawierzchniach. Opona jest też bardzo stabilna dzięki masywnym blokom barkowym bieżnika, które zwiększają powierzchnię styku z nawierzchnią podczas pokonywania zakrętów, zwłaszcza przy dużej prędkości. Wyróżnia się dużą odpornością na aquaplanning dzięki centralnym rowkom odprowadzającym większe ilości wody. To pozwala na przenoszenie mocy silnika na nawierzchnię drogi, a nie na lustro wody. Krótszą drogę hamowania, zwłaszcza z wysokich prędkości, osiągnięto poprzez zastosowanie bloków hamujących wbudowanych w rzeźbę bieżnika. Wzmocnione blokami poprzecznymi, przeciwdziałają one unoszeniu tylnej krawędzi opony, dzięki podwyższonej sztywności. Sport Maxx RT ma wpływ na mniejsze zużycia paliwa, m.in. poprzez ograniczenie wytwarzania ciepła przez oponę podczas kontaktu z nawierzchnią oraz zastosowanie aerodynamicznych ścian bocznych i gładkich barków, które redukują opór powietrza. Badania Sport Maxx RT przeprowadzone przez TÜV potwierdziły jej wysokie parametry: opona o 7 proc. efektywniej hamuje na suchej i mokrej nawierzchni i o 11-proc. ma mniejsze opory toczenia od opon konkurentów. Opona debiutuje na rynku w czasie, kiedy kierowcy i producenci oryginalnego wyposażenia coraz częściej odchodzą od kół o średnicy 16 cali na rzecz 17- i 18-calowych, czyli rozmiarów, w których oferowana będzie Sport Maxx RT. Nowa opona powstała z myślą o dużych mocach w takich autach, jak: Audi, Maserati, Mini, BMW, Jaguar czy Mercedes AMG.

 

FALKEN

Ziex ZE 914

Opona klasy medium to następczyni Ziex ZE 912. Tę rodzinę opon charakteryzuje asymetryczny bieżnik, zapewniający bardzo dobrą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Ziex ZE 914 dedykowana jest więc użytkownikom ceniącym sobie sportowy styl jazdy. Została zaprojektowana także z myślą o komforcie jazdy, jednak bez pogarszania sportowych osiągów. Zaletą opony - co podkreśla producent - jest niski poziom hałasu oraz optymalne opory toczenia. 

 

 

FK 453

To znacznie ulepszona sukcesorka cech swej poprzedniczki - FK 452. Opona o wyjątkowej przyczepności, zapewniająca bezpieczeństwo i stabilność na drodze, zwłaszcza przy zmianie pasów oraz na ostrych zakrętach. Bardzo dobrze radzi sobie z odprowadzaniem wody podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Zapewnia komfort jazdy, emitując niski poziom hałasu. Dystrybutorem obu modeli opon jest opolska firma Latex. Więcej informacji: www.falkenopony.pl .

FULDA

EcoControl HP

To opona z segmentu High Performance, czyli do samochodów o wysokich osiągach. EcoControl HP jest odpowiedzią na bardzo dynamiczny rozwój tego segmentu rynku. EcoControl została zaprojektowana z myślą o kierowcach lubiących dynamiczną i bezpieczną jazdę. Dzięki zaawansowanym technologiom (system AquaFlow, bieżnik EcoTread, nowoczesna mieszanka gumowa na bazie krzemionki) opona może pochwalić się krótką drogą hamowania zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Zastosowane w oponie technologie przyczyniają się również do uzyskiwania mniejszych oporów toczenia, a tym samym do redukcji zużycia paliwa. Oponę poddał szczegółowym testom niezależny Instytut Badawczy TÜV SÜD Automotive, uzyskując bardzo dobre rezultaty („dobrze zrównoważona opona wysokich osiągów”). Spełnia ona wysokie wymagania, o czym świadczą wyniki testów: dobre rezultaty z zakresu hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, jak i doskonałe parametry w obszarze oporów toczenia. EcoControl HP to połączenie ekonomiki z bardzo dobrą kontrolą nad pojazdem podczas jazdy. Nowoczesna konstrukcja opony zapewnia większą powierzchnię kontaktu opony z podłożem w czasie hamowania (bloki bieżnika „rozpłaszczają się”), co przekłada się na skrócenie drogi hamowania na suchej nawierzchni nawet o 5 proc. (w porównaniu ze średnim wynikiem u konkurentów). Mieszanka gumowa bieżnika na bazie krzemionki zapewnia bardzo dobre parametry trakcyjne, a zwiększona liczba krawędzi wraz z systemem kanalików AquaFlow gwarantują skuteczne odprowadzanie wody spod czoła opony. Droga hamowania na mokrej nawierzchni została skrócona o 9 proc. Wzmocniona konstrukcja opony umożliwia prowadzenie samochodu przy wysokich prędkościach. Bieżnik EcoTread w połączeniu z nowoczesną mieszanką gumową przyczyniają się do redukcji oporów toczenia o 9 proc. W zależności od rodzaju nawierzchni i stylu jazdy, opory toczenia odpowiadają za ok. 20 proc. zużycia paliwa przez pojazd (ETRMA, grudzień 2007 r.), a tym samym do zmniejszenia zużycia paliwa. Opony Fulda EcoControl HP są oferowane w 20 rozmiarach. Kolejne będą dostępne w 2013 r.

Zobacz cały numer PO 4/92 (Kwiecień 2012)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń