Osobowe, SUV, 4x4

MULTISTRADA

Achilles Winter 101

To indonezyjska opona z segmentu niższej klasy średniej, produkowana przez firmę Multistrada, która w latach 90. otrzymywała wsparcie technologiczne  od czołowych na świecie producentów opon. Obecnie opony Achilles są eksportowane do ponad 70 krajów Europy, Środkowego Wschodu, Azji, Afryki, Stanów Zjednoczonych, Kanady i Australii. Na rodzimym rynku marka działa aktywnie w sportach motoryzacyjnych, szczególnie w driftingu. W 2012 roku, już po raz drugi z rzędu, była oficjalnym sponsorem „Achilles Formula Asian Drift Series”. W Polsce oferta marki Achilles obejmuje opony do samochodów osobowych, SUV-ów oraz dostawczych. Produkty na nasz rynek wprowadził japoński dystrybutor opon w Polsce - firma ITR S.A. Marka Achilles posiada już polską stronę internetową pod adresem: www.achillestires.pl

 

NEXEN

Roadstone Win Guard Snow’G

To opona należąca do wyższego segmentu ekonomicznego, a jej producentem jest koreański Nexen.  Roadstone jest obecny na rynkach Europy Zachodniej od 1998 r. Opony tej marki mają ugruntowaną opinię wśród europejskich zmotoryzowanych. ITR S.A., dystrybutor opon, zdecydował się wprowadzić je na polski rynek ze względu na  atrakcyjną relację jakości do ceny. W Polsce dostępne będą opony Roadstone do samochodów osobowych, SUV-ów oraz dostawczych -www.handlopex.pl

 

PREMIORRI

Premiorri Via Maggiore

Opony zimowe Premiorri Via Maggiore (www.premiorri.com) firmy Rosava są produkowane na Ukrainie. Wzór i technologia bieżnika zostały opracowane w laboratoriach w Wielkiej Brytanii. Kierunkowy bieżnik zapewnia doskonałą trakcję przy jeździe na wprost przy dużych prędkościach, a ostre krawędzie bloków w strefie barkowej zapobiegają uślizgom opony na boki. Zwiększona ilość lameli, ułożonych pod różnymi kątami, w połączeniu z ostrymi krawędziami bloków bieżnika zapewniają doskonałą przyczepność zarówno na śniegu, jak i na lodzie. Szerokie kanały między blokami bardzo wydajnie odprowadzają zarówno wodę, jak i błoto pośniegowe, zapobiegając zjawisku aquaplaningu. Skład mieszanki to starannie opracowana guma z dużą zawartością kauczuku i krzemionki Zeasil. Ta starannie dobrana mieszanka zapobiega utracie parametrów elastyczności i twardości nawet przy bardzo niskich temperaturach. Testy wykonane w Wielkiej Brytanii wykazały, że opony Premiorri pod wieloma względami plasują się powyżej większości średniej klasy opon europejskich. To doskonały wybór na zaśnieżone drogi. Dystrybutorem opon w Polsce jest firma:

MATADOR

MP 92 Sibir Snow SUV M+S

To nowej generacji opony zimowe z supernowoczesnym, asymetrycznym, bezkierunkowym wzorem bieżnika, odpowiednie do jazdy w warunkach zimowych. Przeznaczone są do szerokiej gamy pojazdów sportowo-terenowych (SUV) i pojazdów o napędzie na cztery koła. Obecność w nazwie “Snow” oznacza, że opona została zaprojektowana na europejskie warunki zimowe bez konieczności stosowania kolców. Z kolei oznaczenie SUV - Sport Utility Vehicle odnosi się do typu auta, na które przeznaczone jest ogumienie i wskazuje na pojazd sportowo-użytkowy (terenowy). Opony MP92 Sibir Snow SUV M+S nadają się do podróży w terenach górzystych oraz do zwykłego użytku w sezonie zimowym. Nowe zimówki Matadora mają z boku ikonkę śnieżynki, co oznacza, że przeszły z powodzeniem test jazdy w warunkach zimowych ASTMF - 1805. Opona MP 92 Sibir Snow M+S ma agresywniejszy wzór bieżnika, rowki bardziej z boku oraz lepsze krawędzie przyczepności. Duża liczba tych krawędzi gwarantuje lepsze działanie w zimie. Śnieg łatwiej „klei” się do bieżnika, dzięki temu wierzchnia warstwa opony lepiej zazębia się z zaśnieżoną powierzchnią. Tym samym opona ma bardzo dobrą przyczepność i zapewnia lepsze hamowanie w warunkach zimowych. Otwarta wewnętrzna część bieżnika, kierunkowe wyżłobienia obwodowe oraz bardziej zrównoważony skład bieżnika wpływa efektywnie na hamowanie na mokrej nawierzchni. Zredukowanie efektu ślizgania się opona zawdzięcza m.in. szybkiemu odprowadzaniu wody ze śladu. Wpływa to na dobrą stabilność kierunku jazdy. Z kolei zamkniętemu barkowi zewnętrznej części bieżnika oraz trójwymiarowym krawędziom w jego blokach opony zawdzięczają większą sztywność, i bardzo dobrze „zachowują się” podczas jazdy na mokrej drodze, nawet w warunkach zimowych. Zoptymalizowana sztywność bieżnika, trójwymiarowe krawędzie i różnego rozmiaru bloki bieżnika zapewniają równe rozłożenie nacisku śladu, zmniejszone zużycie i wyższy komfort jazdy. Powodują też redukcję poziomu hałasu przy jeździe na suchej nawierzchni.

MICHELIN

Latitude Alpin LA2

Podobnie jak w nowej generacji opon zimowych do aut osobowych o wysokich osiągach, konstruktorzy w nowych zimówkach do SUV-ów segmentu premium  - Latitude Alpin LA2 - zastosowali pakiet trzech technologii Ridge N-Flex. Pracując nad oponą, zespoły inżynierów Michelin skupiły się nad jednoczesną poprawą konstrukcji, rzeźby bieżnika i składu mieszanki gumy. Mocna konstrukcja Latitude Alpin LA2 została przystosowana do warunków użytkowania pojazdów typu SUV mogących poruszać się po trudnym terenie i przewozić ciężkie ładunki. Boki opony charakteryzują się dużą odpornością na uderzenia. Bieżnik nowego modelu opony ma zwiększoną w stosunku do opon poprzedniej generacji liczbę krawędzi atakujących (do 40 proc. więcej) i lameli (do 75 proc. więcej). Nowe zimówki Michelin zostały również przetestowane przez TÜV SÜD Automotive. Wyniki testu pokazały, że Latitude Alpin LA2 jest oponą nr 1 do SUV-ów pod względem bezpieczeństwa jazdy w niskich temperaturach: drogę hamowania od 50 do 0 km/h ma o 2 m krótszą na drogach zaśnieżonych i o 4 m krótszą na drogach oblodzonych w stosunku do opon wiodących konkurentów, stosuje nowy standard przyczepności na zakrętach na drogach pokrytych śniegiem lub oblodzonych, ma także najlepszą trakcję na śniegu i lodzie.

PIRELLI

Skorpion Winter

To zimowe opony firmy Pirelli przeznaczone dla pojazdów typu SUV i crossoverów. Gwarantują lepsze bezpieczeństwo w trakcie hamowania i na zakrętach nawet na najbardziej zdradliwych powierzchniach, typowych dla pory jesiennej i zimowej. Zostały opracowane tak, by dać kierowcom pojazdów typu SUV całkowitą kontrolę nad autem w każdej sytuacji, przy jednoczesnym zachowaniu standardów bezpieczeństwa, komfortu jazdy, niezawodności i precyzji prowadzenia, co wcześniej stanowiło domenę samochodów sportowych. Model Scorpion Winter został zaprojektowany do użytkowania jesienią i zimą w Europie Środkowej i Południowej. Najnowszy nabytek w rodzinie opon Scorpion minimalizuje drogę hamowania w każdych warunkach pogodowych i maksymalizuje przyczepność na śniegu, by zapewnić precyzję jazdy. Konstruktorzy zaprojektowali Skorpion Winter w ścisłej współpracy z producentami samochodów. Kluczowe osiągane wskaźniki bezpieczeństwa zostały znacznie poprawione w porównaniu do najwydajniejszych opon w tej klasie (droga hamowania na śniegu od 50 do 0 km/h (-10 proc.), przyczepność na śniegu od 10 do 40 km/h (+9 proc.), droga hamowania na mokrej nawierzchni od 80 do 0 km/h (- 2,5 m), droga hamowania na suchej nawierzchni  od 100 do 0 km/h (-1,7 m).  Obniżone opory toczenia zapewniają niższe zużycie paliwa, mniejszy hałas zewnętrzny i wewnętrzny, a także dłuższy okres eksploatacji. Niskie opory toczenia opon Scorpion Winter oszczędzają zużycie paliwa o 4 proc., a zewnętrzny hałas został obniżony o 3 dB w porównaniu z oponami poprzedniej generacji. Opracowanie produktu Scorpion Winter zajęło trzy lata i jest wynikiem pokonania 300 000 kilometrów podczas testów na torach wyścigowych i normalnych drogach Oceanii i Europy, w temperaturze wahającej się od -32 do +8 stopni Celsjusza. Scorpion Winter będą sprzedawane dla obręczy od 16 do 21 cali w 28 różnych rozmiarach.

Zobacz cały numer PO 10/97 (Październik 2012)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń