Osobowe, SUV, 4x4

Opony osobowe na lato

GISLAVED

Urban Speed

To kompaktowa opona do małych i średnich samochodów. Podwójne bloki bieżnika dają większą stabilność i bezpieczeństwo. Powiększona głębokość bieżnika zapewnia zwiększony przebieg. Większy komfort (cichszą trakcję) uzyskano poprzez zoptymalizowanie konstrukcji bieżnika.

 

 

Ultra Speed

Opona przeznaczona jest do samochodów klasy premium. Jej zalety to powiększona powierzchnia styku z podłożem i lepsze trzymanie się drogi, oraz przewidywalne zachowanie na zakrętach. Różnej długości bloki i nowatorski wzór bieżnika mają wpływ na zmniejszenie hałasu. Nowoczesna opona do dużych, rodzinnych i luksusowych samochodów - łączy w sobie cechy optymalnego prowadzenia, przy wysokim przebiegu. Indeks prędkości do 300 kilometrów na godzinę gwarantuje kierowcy przyjemność z jazdy. Dystrybutorem opon w Polsce jest firma R.Tec, więcej na stronie www.rtec.pl .

Opony 4x4

BF GOODRICH

All-Terrain+

To sportowa opona do prototypów Super Production T1 4x4 (np. MINI ALL4 Racing, Toyota Hilux, Mitsubishi Pajero Evo) na wszystkie nawierzchnie (twarda, wyboista, piaszczysta). Opony BFGoodrich w Rajdzie Dakar są niepokonane od 2002 roku, triumfując na skalistych trasach Maroko, wydmach Sahary, miękkich i błotnistych obszarach Senegalu, a ostatnio również na szlakach w Andach i najsuchszej pustyni świata Atakama w Ameryce Południowej. Rajd Dakar to ogromne wyzwanie dla producentów opon, które muszą stawić czoło nie tylko trudnym terenom i warunkom, ale również wymogom stawianym przez same samochody. Kierowcy zespołów fabrycznych oraz korzystający z ich wsparcia mogą używać tylko jeden rodzaj opony podczas całego rajdu. Zawodnicy mogą jedynie zmieniać w oponach ciśnienie, aby przystosować opony do danego odcinka rajdu. Kamienista nawierzchnia wymaga dość wysokiego ciśnienia (około trzech barów), aby zabezpieczyć opony przed nieustannymi uderzeniami. Niższe ciśnienie (maksymalnie 1,4 bara) jest stosowane przy pokonywaniu piaszczystych wydm, bowiem takie rozwiązanie zapewnia większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Opony All-Terrain+ przystosowane są więc do wielu typów terenu (szorstkie drogi, skały, piasek, kurz, muł itp.) i warunków (upał, zimno, deszcz, błoto itp.). Są też niezwykle wytrzymałe - lądowanie na jednym kole po skoku sprawia, że pojedyncza opona BFGoodrich All-Terrain+ musi pochłonąć dynamiczny ciężar o wartości 3,5 tony, czyli przekraczający 150 razy masę tej opony.

Zobacz cały numer PO 2/90 (Luty 2012)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń