METZELER
Tourance™ Next
Te opony zostały stworzone specjalnie dla najnowszej generacji jednośladów kategorii street enduro oraz motocykli typu adventure touring. Nowe rozmiary opon Tourance, stanowiących oryginalne wyposażenie do BMW R 1200 GS, to 120/70 R19 M/C i 170/60 R17 M/C. Opony wyznaczają nowe standardy bezpieczeństwa ze względu na nowe mieszanki użyte w ich produkcji. Dzięki temu produkt gwarantuje doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni, zapewniając kierowcy poczucie całkowitego bezpieczeństwa w każdych warunkach. Struktura oraz profile opon Tourance™ Next zostały specjalnie zaprojektowane dla dużych koncepcyjnych motocykli enduro, ze szczególnym naciskiem na zapewnienie idealnej stabilności nawet przy dużych prędkościach i obciążeniu pojazdu przez bagaż i pasażera. Profile zostały opracowane tak, aby amortyzować wybrzuszenia asfaltu w celu zapewnienia większej stabilności motocykla i optymalnej interakcji z systemami ABS i hamowania. Wyjątkowo wytrzymała konstrukcja karkasu zapewnia jego sztywność, co przekłada się na lepsze i łatwiejsze prowadzenie pojazdu. Połączenie nowego bieżnika z najnowszej generacji mieszankami zaowocowało znaczącą poprawą parametrów zużycia. Tourance™ Next są dostępne od początku 2013 r. w rozmiarach: 120/70 R19 MC 60V i 170/60 R17 72V jako oryginalne wyposażenie najnowszego motocykla BMW, a także w rozmiarach: 120/70 ZR17 M/C 58W, 110/80 R19 M/C 59V i 90/90 - 21 M/C 54V z przodu i 140/80 R17 M/C 69V, 150/70 R17 M/C 69V, 160/60 ZR17 M/C 69W, 180/55 ZR 17 M/C 73W i 190/55 ZR 17 M/C 75W z tyłu.
MICHELIN
Anakee III
Nowa opona motocyklowa Anakee III została zaprojektowana, aby spełnić wszystkie wymagania użytkowników motocykli klasy turystycznej enduro - zarówno w zakresie bezpieczeństwa, jak również przyjemności z jazdy. Opona została certyfikowana do użytku na nowym BMW R 1200 GS. Począwszy od 2013 roku ponad połowa motocykli tego typu opuszczających fabrykę będzie wyposażona w opony Michelin. Anakee III będą również na wyposażeniu innych czołowych motocykli z tego segmentu. Przy opracowywaniu nowej opony inżynierowie Michelin współpracowali z BMW, co pozwoliło na uzyskanie osiągów spełniających oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników. Zgodnie z obecną praktyką nowa opona została zaprojektowana do jazdy głównie po drogach asfaltowych (90 proc.), a w mniejszym stopniu w terenie (10 proc.). Podczas tworzenia nowej opony najważniejsze były bezpieczeństwo, wysoki przebieg oraz satysfakcja z jazdy, dlatego współczynnik porowatości bieżnika został zredukowany z 30 do 20 proc. Anakee III jest technologicznym przełomem w stosunku do opony poprzedniej generacji. Posiada unikatowy wzór bieżnika, który zwiększa przyczepność boczną. Dzięki zastosowaniu nowego składnika opartego o krzemionkę tylna opona Anakee III jest o 20 proc. trwalsza od poprzedniej generacji. Dodatkowo krzemionka zwiększa przyczepność na mokrej nawierzchni. Nowa opona jest dostępna od stycznia 2013 roku w 14 wersjach (9 radialnych i 5 diagonalnych).
PIRELLI
Angel GT
Nowe opony Angel GT w klasie sport touring, o wymiarach 190/55 R17 tylnej i 120/70 R17 przedniej opony są standardowym wyposażeniem najnowszej wersji motocykla Borgo Paningale. Osiągi Angel GT nie zmieniają się przez cały okres eksploatacji. Przebieg jest co najmniej o 15 proc. dłuższy od modelu opon Angel ST. Do tego opony te mają typowo sportowy charakter i nienaganne osiągi na mokrej nawierzchni. W porównaniu do swojego poprzednika (Angel ST) opony Angel GT mają lepszą przyczepność. Co ważniejsze - są w stanie utrzymać te właściwości na wysokim poziomie wraz z upływem czasu. Wzór bieżnika Angel GT stanowi techniczną ewolucję w stosunku do bieżnika modelu ST, ponieważ został zaprojektowany dla zapewnienia regularnego zużycia i doskonałego odprowadzenia wody zarówno przez przednią, jak i tylną oponę. Jeśli chodzi o mieszankę, Angel GT to dwoiste połączenie zaprojektowanej do uzyskania wysokich przebiegów mieszanki w centralnej części produktu, natomiast mieszanka barku opony cechuje się wysoką zawartością krzemu, aby zapewnić wyjątkowe osiągi nawet na mokrych nawierzchniach. Duży przebieg opon uzyskano dzięki całkowicie nowym profilom opon, zaprojektowanym tak, by synergistycznie współdziałały ze strukturą i materiałami konstrukcyjnymi: całość tworzy oponę klasy sport touring, która utrzymuje sportowy charakter typowy dla marki Pirelli. Opony są idealnym produktem dla kierowców, którzy chcą podróżować na długim dystansie z pasażerem i bagażami lub dla lubiących wypady za miasto.
Scorpion Trail
Są one standardowym wyposażeniem modeli Ducati Multistrada 1200, 1200 S Touring i 1200 S Pikes Peak w rozmiarach 190/55 R17 z tyłu i 120/70 R17 z przodu. Odpowiednie dla motocykli szosowych, dobre do długich podróży i wycieczek z odcinkami „off road”, opony zachowują się sportowo na trasie, potrafią też skutecznie pokonać nieutwardzoną nawierzchnię. Model posiada innowacyjny wzór bieżnika, łączący wysoki poziom osiągów i współczesne wzornictwo oraz stalowe opasanie wykonane w technologii 0 stopni, które zapewnia większą stabilność i doskonałe prowadzenie na wszystkich rodzajach nawierzchni, nawet przy pełnym załadunku. Udoskonalona mieszanka pozwala na lepszą trakcję w każdych warunkach pogodowych oraz duży przebieg. Właściwości odprowadzające wodę oraz przeciwdziałające poślizgowi hydrodynamicznemu zapewniają geometrycznie ułożone rowki. Model jest dostępny w dwóch wersjach:standardowej, dla słabszych motocykli przeznaczonych bardziej na odcinki „off road” i radialnej ze stalowym opasaniem wykonanym w technologii 0 stopni, idealnej dla mocy współczesnych modeli enduro touring. Dzięki metalowemu opasaniu w technologii 0 stopni przednia opona zapewnia kierowcy pełną kontrolę i precyzję przy skręcaniu nawet w ekstremalnych warunkach. Dodatkowo ułożenie metalowego opasania wokół profilu opon jest ściślejsze im bliżej do jej barku, a lżejsze w części centralnej. Zapewnia to bardzo dobrą stabilność podczas jazdy w linii prostej oraz wyjątkową precyzję przy skręcaniu. Mieszanka zastosowana do tylnej opony charakteryzuje się wysoką zawartością krzemu i zapewnia dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz krótki czas nagrzewania bez straty dla przyczepności na gorącej i wilgotnej szosie lub podczas zróżnicowanych warunków pogodowych.