Przemysłowe i rolnicze

XMCL

Opona ta została skonstruowana z myślą o przemysłowych pojazdach kompaktowych. Charakteryzuje się wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne, długą żywotnością oraz dobrymi parametrami jezdnymi. Pojazdy kompaktowe, takie jak ładowacze czołowe, ładowacze teleskopowe oraz koparko-ładowarki pracują często w trudnych warunkach. Z jednej strony na gruntach miękkich i grząskich podczas prac rolniczych, z drugiej natomiast na twardym podłożu przy pracach przemysłowych, które wymagają stosowania specjalistycznego ogumienia. Właśnie w odpowiedzi na te potrzeby Michelin skonstruował oponę XMCL posiadającą dobre parametry jezdne, które zawdzięcza konstrukcji radialnej i nowoczesnej budowie bieżnika. Charakteryzuje się ona dużą odpornością na przebicia czoła bieżnika oraz przebicia i rozdarcia boków. Dzięki konstrukcji radialnej siły nacisku opony Michelin XMCL na nawierzchnię rozkładają się bardzo równomiernie. Równomierne przylega również bieżnik opony do podłoża, co wpływa na zużywanie się opony, przedłużając jej żywotność. W XMCL zastosowano także nową, twardą mieszankę gumową. Duże moce i siły napędowe nowoczesnych maszyn kompaktowych powodują, że opony narażone są na uszkodzenia, szczególnie na wyrwania elementów bieżnika. Dzięki zastosowaniu nowej mieszanki gumowej opona Michelin XMCL jest odporna na tego rodzaju uszkodzenia mechaniczne. Bardzo dobrą wytrzymałością cechują się także boki opony narażone na zniszczenia podczas ocierania o kamienie.

BibSteel

Koncern Michelin jako jedyny produkuje opony radialne do kompaktowych maszyn przemysłowych. Michelin BibSteel jest gamą radialnych opon agroprzemysłowych adresowaną do segmentu niewielkich maszyn,
w szczególności do miniładowarek. W tej gamie proponowane są użytkownikom: Michelin BibSteel All-Terrain oraz Michelin BibSteel Hard-Surface:

BibSteel All-Terrain

W oponie zastosowano dwie warstwy opasań metalowych, wzmocnione boki, grubsze o 2,5 mm od boków Michelin Stabil’X XZSL oraz żebro chroniące felgę, dzięki czemu oponę cechuje nie tylko większa wytrzymałość bieżnika, lecz także odporność na uszkodzenia powstałe na skutek uderzeń w bok opony. Trakcja Michelin BibSteel przyczynia się do zwiększenia mobilności na trudnym podłożu o 12 proc. Oponę charakteryzuje otwarta, samoczyszcząca rzeźba bieżnika. Warto podkreślić trwałość Michelin BibSteel, zwiększoną o 85 proc. dzięki zastosowaniu technologii radialnej.

 

 

BibSteel Hard-Surface

Opona posiada bardziej wytrzymałe boki i poprawia wysokie osiągi poprzedniczki. W oponie zastosowano dwie warstwy metalowych opasań, wzmocnione boki, grubsze o 2,5 mm od boków Michelin Stabil’X XZSL oraz żebro chroniące przed uderzeniami o krawężniki. BibSteel Hard-Surface jest oponą ekonomiczną w użytkowaniu - redukuje przestoje maszyn spowodowane przebiciem bieżnika i/lub boków. Zapewnia największy zwrot z inwestycji na rynku dzięki wysokiej trwałości i zastosowaniu mieszanki odpornej na otarcia. Osiągane przebiegi często dwukrotnie przewyższają przebiegi opon diagonalnych w tym samym rozmiarze.

SOLIDEAL

                                             TLH SolidAir

Opona superelastyczna zaprojektowana z myślą o nośnikach teleskopowych, które znajdują coraz szersze zastosowanie w przemyśle,  budownictwie oraz aplikacjach komunalnych, dlatego konstruktorzy, projektując superelastyczną TLH SolidAir, postawili na wysoką wytrzymałość konstrukcji, jej stabilność oraz uzyskanie przy tym optymalnej amortyzacji. Bardzo wyskoki bieżnik i innowacyjna budowa kostek bieżnika zapewnia doskonałą trakcję w terenie i możliwość samooczyszczania się opony. W oponie zastosowano przetestowany wcześniej i opatentowany projekt trójkątnych otworów w warstwie amortyzującej, który absorbuje wstrząsy, dzięki temu komfort jazdy zbliżony jest w wielu przypadkach do jazdy na oponach pneumatycznych. Płaski profil czoła opony, dający kontakt całą szerokością bieżnika, zapewnia niesamowitą stabilność boczną, która jest bardzo ważna przy podnoszeniu ładunku na znaczną wysokość. Opona dostępna jest w rozmiarach 13.00-24/8.50 oraz 14.00-24/8.50, co pozwala na zastąpienie wszystkich stosowanych w nośnikach opon pneumatycznych np. 15.5/80-24, 16.9-24, 17.5L-24, czy nawet 15.5 -25.

 

 

 

MPT 4L I3

To tzw. opona wielozadaniowa. Agresywna rzeźba bieżnika  i jej budowa pozwala uzyskać optymalny wskaźnik styku opony z podłożem przy zachowaniu maksymalnej trakcji. Doskonale sprawdza się na drogach - zredukowane wibracje, w terenie - dobra przyczepność, samooczyszczanie się bieżnika. Zwiększona stabilność i długa żywotność to kolejne atuty tej opony.

 

 

Backhoe SLA R4

Opona przeznaczona jest do koparko-ładowarek oraz nośników teleskopowych. Zaawansowana rzeźba bieżnika oraz bardziej elastyczny karkas zapewniają zmniejszone wibracje na utwardzonej nawierzchni. Świetna trakcja w terenie dzięki potrójnemu kątowi łopatek bieżnika. Unikalna trójstopniowa budowa bieżnika, wykrusza i usuwa błoto, zapewniając samooczyszczanie się opony.

 

 

Tractionmaster 4L R1

Opona do maszyn wymagających bardzo dobrego uciągu na grząskim i kopnym terenie. Nowatorski wzór bieżnika, niskie wibracje przy jeździe po powierzchni utwardzonej, znakomita przyczepność oraz samooczyszczający się bieżnik przy pracy w trudnym, np. błotnistym terenie. Opona gwarantuje dobrą stabilność, długą żywotność oraz posiada wzmocnienia boczne.

 

Zobacz cały numer PO 9/106 (Wrzesień 2013)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń