Ciężarowe i dostawcze

 

Cargo 4

Opona o szerokim zakresie zastosowań we wszystkich rodzajach naczep, w tym w niskich platformach. Posiada zoptymalizowany kształt bieżnika ze zgrupowanymi centralnie żebrami, co zapewnia długie przebiegi, dobrą stabilność pojazdu i niski opór toczenia, a tym samym lepszą efektywność paliwową. Podobnie jak w pozostałych nowych oponach Sava, konstrukcja korpusu Cargo 4 mniej się nagrzewa, co wydłuża żywotność tego ogumienia. Rzeźba bieżnika minimalizuje zużycie opony dzięki optymalnej dystrybucji ciśnienia podczas kontaktu ogumienia z nawierzchnią drogi. Głębokie lamele bieżnika w części środkowej zapewniają równomierne zużycie oraz bardzo dobre osiągi na mokrej nawierzchni. Lamele na krawędzi żeber poprawiają charakterystykę zużycia, a geometria rowków utrudnia wbijanie się kamieni, co jednocześnie  zwiększa trwałość opony. Opony Cargo 4 są dostępne w rozmiarach: 215/75 R17.5 135/133 J, 235/75 R17.5 143/141 J.

Zobacz cały numer PO 9/106 (Wrzesień 2013)

 


 

Conti 385/65 R22.5  HDC

Opona dla branży budowlanej, która zastąpi zestawienia bliźniacze na osi napędowej. To specjalne ogumienie o podwyższonej nośności pozwala na obniżenie masy własnej pojazdu i zwiększenie ładowności. Continental HDC w rozmiarze 385/65 R22.5 na osie napędowe zadebiutowała w nowym modelu betoniarki Mercedes-Benz Arocs Loader. Oponę opracowano z myślą o nowych betoniarkach 8x4/4, w przypadku których liczy się ładowność. Dzięki wyższej nośności może być ona wykorzystywana na tylnych osiach napędowych, jako opona pojedyncza, ograniczając masę własną pojazdu i umożliwiając przewożenie większych ładunków. Nowa, pojedyncza opona Continental 385/65 R22.5 HDC o indeksie nośności 162 pozwala na przewóz ładunków do 9,5 tony metrycznej, zamiast normalnych 9 ton metrycznych. Dodatkowo przy ograniczeniu maksymalnej dopuszczalnej prędkości do indeksu J umożliwia obciążenie osi nawet 10 tonami metrycznymi (164 J). Wytrzymałe opasanie, uniwersalna mieszanka gumowa i specjalnie opracowany bieżnik zapewniają bardzo dobrą przyczepność, odporność na przecięcia oraz najwyższą trwałość. Dzięki temu betoniarki są dobrze wyposażone, zarówno do jazdy pod drogach asfaltowych, jak i w nierównym terenie budowy, nawet z pełnym ładunkiem. Ponadto dzięki przesunięciu mocowania kół na zewnątrz, szerokie opony napędowe znajdują się w równej linii z zewnętrzną krawędzią błotników. Oznacza to szeroki rozstaw kół, wysoką stabilność pojazdu. Niezagrożone pozostają też niezawodność i bezpieczeństwo. Zazwyczaj betoniarki mają zasięg ok. 70 kilometrów. Jego powiększenie rzadko jest możliwe ze względu na to, że świeży beton twardnieje w bębnie po około 1-2 godzinach (lub maksymalnie trzech z dodatkami) wówczas nie da się go już wyładować. Przy tak krótkich dystansach oponę można szybko wymienić w razie przebicia - tym bardziej, że najpilniejsze problemy z oponami pojawiają się zwykle na placu budowy, a nie podczas użytkowania na drogach.

GOODYEAR

Ultra Grip Coach

Ultra Grip Coach to opona zimowa na oś napędową, oferująca większe przebiegi, wysokie parametry trakcji i kierowania, a także niski poziom hałasu. Bieżnik o szerokiej rzeźbie wyróżnia się rozdzielonymi blokami, co wydłuża przebiegi, a gęsto rozstawione lamele i półotwarte elementy barkowe zwiększają trakcję na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Lamele bieżnika najnowszej generacji dodatkowo polepszają parametry prowadzenia i zwiększają równomierność zużycia. Szerokość i kształt rowków oraz rozdzielone bloki zostały zaprojektowane komputerowo dla ograniczenia poziomu hałasu, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich parametrów trakcji i odporności na kamienie. Opony Goodyear Marathon Coach są dostępne w rozmiarach 295/80 R22.5 i 315/80 R22.5. Pod względem efektywności paliwowej uzyskują klasę B lub C, w zależności od rozmiaru, oraz klasę B pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, jak również znak jednej fali w kategorii hałasu zewnętrznego, co oznacza poziom 69 dBA. Tym samym oferują doskonałe parametry. Opony Ultra Grip Coach są również dostępne w rozmiarach 295/80 R22.5 i 315/80 R22.5 i uzyskują wyśmienite parametry w kategorii opon zimowych. Oba rozmiary mają klasę D w zakresie efektywności paliwowej i C pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, a także znak jednej fali przy poziomach hałasu wynoszących odpowiednio 72 i 73 dBA. Opony zimowe z racji swojej konstrukcji muszą zapewniać wysoką przyczepność na śniegu i lodzie w niskich temperaturach, dlatego nie uzyskują tak wysokiej klasyfikacji jak opony zaprojektowane do transportu długodystansowego.

HANKOOK

Smartflex AH31

Nieprzewidywalne warunki pogodowe w czasie całego roku oraz zaostrzanie się klimatu w różnych porach roku wpłynęły na decyzję firmy Hankook o wprowadzeniu na rynek zupełnie nowej linii opon całorocznych, przeznaczonych do średnio- i długodystansowych pojazdów ciężarowych. Linia produktów, zwana Smartflex, obejmuje opony do samochodów ciężarowych i autobusów, które w rozsądny i elastyczny sposób zaspokoją potrzeby właścicieli flot pojazdów. Smartflex składa się z opon w 3 głównych rozmiarach przeznaczonych na koła osi kierowanej i napędowej. Produkty te wychodzą naprzeciw potrzebom związanym ze zwiększonym obciążeniem oraz utrzymaniem bezpieczeństwa jazdy w zmiennych warunkach atmosferycznych. Smarflex AH31to 5-żebrowa opona przeznaczona na oś kierowaną do pojazdów średnio- i długodystansowych, dostępna w rozmiarach 295/80 R22.5, 315/80 R22.5 oraz 315/70 R22.5. Przy produkcji opony wykorzystano technologię spiralnego zwoju. Nieprzerwany, zwijany, stalowy pas umieszczony pomiędzy warstwami typowego kordu ze stali o podwyższonej gęstości, znacząco wpływa na poprawę wytrzymałości opony. Nowa technologia pozwala na wydłużenie żywotności opony i zwiększenie jej nośności. Dodatkowe korzyści tego rozwiązania to większa stabilność kształtu bieżnika i związana z nią poprawa charakterystyki toczenia i przyczepności. Układ równoważący zużywanie bieżnika, złożony z niewielkich klocków wspierających umieszczonych po zewnętrznej stronie 2. i 4. żebra, skutecznie zapobiega jednostronnemu zużywaniu się bieżnika.

                                              Smartflex DH31

Opona dostępna jest w rozmiarach 295/80 R22.5, 315/80 R22.5 oraz 315/70 R22.5 i przeznaczona na koła osi napędowej średnio- i długodystansowych samochodów ciężarowych. Struktura oparta na 6 żebrach z sześciokątnymi blokami bieżnika poprawia przyczepność, zwiększa osiągalny przebieg oraz redukuje nieregularne zużywanie się opony. Opatentowana technologia firmy Hankook w zakresie samoregenerujących się rowków w centralnej części każdego bloku, zapobiega odrywaniu krawędzi bloków i zapewnia dobrą przyczepność w całym okresie eksploatacji produktu. Wszystkie opony z linii Smartflex oferują nowy, trójwymiarowy wzór rowków bieżnika na całej głębokości. Umożliwia on nadzwyczaj równe zużywanie się bieżnika, sprzyjające dłuższym przebiegom, a co za tym idzie - niższym kosztom eksploatacji. Trójwymiarowy wzór bieżnika opon osi napędowych oznacza niezmiennie wysoką przyczepność, nawet w późniejszych etapach eksploatacji.

 

HEUVER

                                Leao D 920

Opony ciężarowe Leao to wysokiej jakości produkty spełniające europejskie standardy. Leao posiadają wszystkie  europejskie certyfikaty w zakresie głośności, przebiegu i paliwożerności. Opony te produkowane są we wszystkich popularnych rozmiarach. Opona D920 dostępna jest w 3 rozmiarach: 295/80 R22.5, 315/70 R22.5 oraz 215/80 R22.5. D920 jest oponą napędową do użytku na krótkich i długich trasach.  Charakteryzuje się nowoczesnym bieżnikiem doskonale sprawdzającym się we wszystkich warunkach. Opona gwarantuje doskonałą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni oraz równomierne zużycie bieżnika. Dystrybucją opon Leao w Polsce zajmuje się firma Heuver Banden z Holandii, a osobami do kontaktów z klientami są: Krzysztof Załuski oraz Aleksandra Wojtysiak. Więcej na stronie dystrybutora www.heuver.com

Zobacz cały numer PO 7-8/105 (Lipiec-Sierpień 2013)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń