Opony ciężarowe bieżnikowane
GEYER&HOSAJA
EX-28
Opona bieżnikowana w technologii „na gorąco” (od stopki do stopki) w rozmiarze 385/55 R22,5. Może być stosowana do naczep w transporcie regionalnym. Wykonywana jest na karkasach Premium. Indeks nośności 160 (4500 kg), prędkości K (110 km).
Opony ciężarowe zimowe
MICHELIN
Kormoran Roads F
Opona zalecana jest do montażu na osiach prowadzących pojazdów ciężarowych. Cechuje się bardzo dobrą precyzją oraz komfortem prowadzenia. Cztery wzdłużne rowki w rzeźbie bieżnika skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Bieżnik Kormoran Roads F ma właściwości samoczyszczące. Rzeźba jego dna ma specjalną budowę zapobiegającą zatrzymywaniu się kamieni (tzw. ewakuatory kamieni), co stanowi dodatkową ochronę karkasu przed uszkodzeniami. Jednak najważniejsza zmiana dotyczy profilu czoła opony i optymalizacji powierzchni kontaktu opony z podłożem, będąca gwarancją równomiernego zużywania się bieżnika. Oponę z bieżnikiem Kormoran Roads F można stosować na wszystkich pozycjach. Kormoran Roads F w „nowej” wersji dostępny jest w następujących rozmiarach: 295/80 R22.5 152/148M, etykieta: C/C/69dB; 315/70 R22.5 (w przygotowaniu); 315/80 R22.5 156/150L, etykieta: C/B/69dB. Wymienione wersje stosować można do dużych pojazdów ciężarowych. Do nieco mniejszych pojazdów ciężarowych Michelin proponuje opony 19.5 i 17.5 cala: 215/75 R 17,5 (w przygotowaniu); 225/75 R17,5 129/127M, etykieta: D/B/ 69dB - nowy rozmiar w ofercie; 235/75 R17,5 132/130 M, etykieta: D/B/68dB; 245/70 R17,5 (w przygotowaniu); 285/70 R19,5 146/144 M, etykieta: C/C/ 68dB.
Kormoran Roads D
Opona do zastosowania na osiach napędowych. Jest to pierwsza opona napędowa z segmentu non-premium o kierunkowej rzeźbie bieżnika, która pozwala na optymalne zużywanie się bieżnika i zapobieganie formom zużycia typu „zęby piły”. Opony napędowe Kormoran Roads D mają oznaczenie 3PMSF (trójszczytowa góra z płatkiem śniegu), co potwierdza zaliczenie zimowych testów homologacyjnych i ich dobre osiągi również na zaśnieżonych nawierzchniach, a także zgodność z lokalnymi przepisami, jeżeli chodzi o zastosowanie opon w warunkach zimowych. Ponadto opona jest wyposażona we wskaźnik zimowych osiągów, informujący do jakiej głębokości bieżnika opona ma optymalne osiągi zapewniające bezpieczne podróżowanie w warunkach zimowych. Kormoran Roads D w „nowej” wersji dostępny jest w następujących rozmiarach (do dużych pojazdów ciężarowych): 295/80 R22.5 152/148M, etykieta: D/C/ 72dB; 315/70 R22.5 (w przygotowaniu); 315/80 R22.5 156/150L, etykieta: D/C/ 72dB. Opony do mniejszych pojazdów ciężarowych: 215/75 R 17,5 (w przygotowaniu), 225/75 R17,5 129/127M, etykieta: E/C/ 74dB - nowy rozmiar w ofercie; 235/75 R17,5 132/130 M, etykieta: E/C/ 74dB, 245/70 R17,5 (w przygotowaniu), 285/70 R19,5 146/144 M, etykieta: D/C/ 74dB.
Kormoran Roads T
To grupa opon zaprojektowanych do montażu na osie przyczep i naczep. Pierwsze opony z nowej gamy Kormoran Roads T pojawią się do naczep niskopodwoziowych. Kormoran T w „nowej wersji” dostępny jest w następujących rozmiarach: 235/75 R17.5 143/141J, etykieta: D/B/ 70dB; 245/70 R17.5 (w przygotowaniu).
YOKOHAMA
901 ZS
Ta zimowa opona ciężarowa na oś kierowaną, zaprojektowana z zastosowaniem japońskiej technologii Zenvironment, wykorzystującej innowacyjną metodę mieszania składników gumy oraz nową konstrukcję bieżnika i karkasu. Blokowa rzeźba bieżnika z licznymi rowkami wzdłużnymi poprawia trakcję na drogach pokrytych śniegiem i lodem. W produkcji zastosowano nową mieszankę oraz nowy sposób jej przygotowania - mieszanie odbywa się przy niższej temperaturze i wyższym momencie obrotowym. W ten sposób wzmacniane są łańcuchy polimerowe, a cząstki węgla są równomiernie rozpraszane, co zapewnia oponie zwiększoną odporność na zużycie. Dzięki większej elastyczności opona umożliwia obniżenie zużycia paliwa, zachowując jednocześnie większą podatność na wielokrotne bieżnikowanie. Zastosowana na krawędziach bloków technologia SC-Sipes zwiększa równomierność zużycia opony. Opona Yokohama 901 ZS dostępna jest w rozmiarach 315/80R22.5, 385/55R22.5, 385/65R22.5
SY 397
Opona ciężarowa na oś napędową, zaprojektowana została przez japońskich inżynierów do eksploatacji w warunkach zimowych. Bieżnik charakteryzuje agresywna rzeźba trakcyjna z wieloma rowkami podłużnymi. Zastosowana w produkcji technologia ISC-RIB (ISC = Ice Skid Control = kontrola poślizgu na lodzie) zapewnia dobrą przyczepność zarówno na drodze pokrytej śniegiem i lodem, jak również na mokrej nawierzchni. Model ten charakteryzuje się bardzo głębokim i szerokim bieżnikiem, co gwarantuje jego większą trwałość. Znajdujące się w bieżniku wypychacze kamieni i rowki w kształcie lejków zapobiegają zatrzymywaniu kamieni i poprawiają podatność na bieżnikowanie. Po osiągnięciu zużycia na poziomie 50 proc., opona może być nadal wykorzystywana jako całoroczna. Opona Yokohama SY 397 dostępna jest w rozmiarach 275/70R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 315/80R22.5, 12R22.5. W Polsce oficjalnym dystrybutorem opon Yokohama jest firma ITR S.A.