Opony osobowe i SUV na lato - sportowe i koncepcyjne
DUNLOP
Sport BlueResponse AA
Podczas tegorocznych Targów Motoryzacyjnych w Genewie Dunlop zaprezentował swoją pierwszą oponę klasy AA w Europie: Sport BluResponse AA. Klasa AA oznacza, że opony te mają najlepsze możliwe parametry w kategorii efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni w ramach nowego europejskiego systemu etykietowania opon. Koncepcyjne opony Dunlopa przeznaczone są do prac badawczo-rozwojowych i nie będą obecnie dostępne w sprzedaży. Sport BluResponse AA posłużą przede wszystkim jako podstawa do dalszego rozwoju ogumienia o najwyższych parametrach. Opona uzyskała najwyższe oceny w zakresie parametrów bezpieczeństwa i efektywności. Została skonstruowana w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie, stosowane przez Dunlopa w ogumieniu do sportów motorowych. Podczas testów brano pod uwagę piętnaście kryteriów stosowanych przez renomowane czasopisma testujące opony oraz ponad 50 parametrów, według których rygorystycznie oceniane są opony przed ich wprowadzeniem na rynek. W ramach nowego systemu etykietowania, opony Dunlop klasy AA uzyskały najwyższe noty pod względem efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni. To bardzo istotne czynniki w sportach samochodowych.
Sport Maxx RT
To opona ultra high performance, którą zaprezentowano po raz pierwszy w Ascari w Hiszpanii w lutym ubiegłego roku. Linia zostanie wzbogacona o 25 nowych rozmiarów. Sport Maxx RT zaprojektowano specjalnie z myślą o entuzjastach dynamicznej jazdy. Sport Maxx RT montowane są w autach o dużej mocy wiodących marek świata, a w 2013 roku dołączy do nich kolejny duży producent w tym segmencie - Maserati. Nowy model: Quattroporte został zaprezentowany na targach Motor Show 2013 w Detroit właśnie z oponami Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 245/45 ZR19 98Y (na osi przedniej) i 275/40 ZR19 101 Y (na tylnej osi). Opona dostosowana jest do osiągów Maserati, zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2, a także krótszą drogę hamowania i lepszą kontrolę nad pojazdem w zakrętach. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD potwierdzają solidne właściwości drogowe tych opon Dunlop. Sport Maxx RT deklasują najbliższych konkurentów pod względem parametrów hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, osiągając wyniki lepsze o 7 proc. Ponadto niezależne testy wykazały wyższość Dunlop Sport Maxx RT pod względem oporu toczenia (o 11 proc.) w stosunku do najważniejszych konkurentów na rynku. Duża stabilność w zakrętach, zwiększona przyczepność i lepsze przystosowywanie się do różnych nawierzchni drogowych zapewniły oponie uznanie również innych producentów najmocniejszych samochodów, takich jak: Mercedes SLS i C63 AMG Black Series, Audi TT RS i R8, Porsche 911 GT3 oraz BMW M5.
GOODYEAR
EfficientGrip Performance
Są już dostępne w ponad 60 rozmiarach i osiągają jedne z najwyższych ocen w europejskim systemie etykietowania. EfficientGrip Performance posiadają klasę A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni i klasę B w kategorii oporu toczenia. Nowe opony uzyskują też jedne z najniższych parametrów hałasu wśród dostępnych na rynku opon w tym zakresie rozmiarów. EfficientGrip Performance wchodzi na rynek zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu nowego obowiązku etykietowania opon, lecz już jest jedną z wiodących pod tym względem na europejskim rynku. Nowa opona uzupełnia szeroki asortyment produktów z rodziny Goodyear EfficientGrip i pasuje do pełnej palety samochodów, od małych pojazdów miejskich, do których przeznaczony jest model EfficientGrip Compact, aż po opony EfficientGrip SUV. W nadchodzących latach opona ma być kluczowym produktem Goodyear do pojazdów osobowych. Linia ta nie tylko obejmuje najszersze spektrum rozmiarów do aut od klasy średniej do luksusowej. EfficientGrip Performance są oferowane w ponad 60 rozmiarach (od 14 do 18 cali) w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
EfficientGrip AA Edition
Ta koncepcyjna opona, wyprodukowana w czterech rozmiarach, wprowadza nowe standardy, oferując wybitne wyniki w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i efektywności paliwowej. Opona EfficientGrip AA Edition posłuży przede wszystkim do dalszych prac badawczo-rozwojowych nad ogumieniem wysokiej klasy, które wejdzie do produkcji w niedalekiej przyszłości, a także jako ogumienie pokazowe podczas wydarzeń motoryzacyjnych. Opona uzyskała najwyższe oceny w kategoriach bezpieczeństwa i parametrów kluczowych dla ochrony środowiska naturalnego, określonych przez europejskie rozporządzenie dotyczące obowiązku etykietowania opon. EfficientGrip AA Edition powstała na bazie technologii opracowanych przez Goodyeara w Centrum Innowacji koncernu w Luksemburgu. Jedną z nich jest znacząco udoskonalona mieszanka, która stanowi skok o kilka generacji technologicznych. Sam skład mieszanki to oczywiście nie wszystko - opona wyróżnia się również ulepszoną strukturą bieżnika, a nawet specjalnie dostosowanym procesem produkcyjnym.
MICHELIN
Pilot® Super Sport® ZP
Opona ta będzie elementem oryginalnego wyposażenia modeli Chevrolet Corvette Stingray (2014). Projektowanie opony trwało ponad 12 tysięcy godzin. Podczas prac nad oponą inżynierowie Michelin ściśle współpracowali z zespołem Corvette. Wykorzystując swoje doświadczenie i zaplecze technologiczne, dla modeli Corvette Stingray opracowano dwa unikalne rodzaje opony - jeden do wersji coupé i kabrioletu, drugi, gdzie zastosowano dodatkowy tuning, do Corvette Stingray z pakietem Z51 do jazdy po torze. W oponie dla wersji Z51 zaprojektowano bieżnik z wzorem i mieszanką dwóch rodzajów gumy zapewniającymi przyczepność zbliżoną swym poziomem do opon wyścigowych, przy utrzymaniu większej trwałości i sterowności na mokrych nawierzchniach. Opona charakteryzuje się innowacyjną technologią zapewniającą ultrawysokie osiągi, w tym unowocześnioną mieszanką gumy zastosowaną w bieżniku dla lepszej przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni, ponadto rzeźbą bieżnika zaprojektowaną przy wykorzystaniu narzędzi stosowanych zwykle przy tworzeniu opon wyścigowych. Po raz pierwszy narzędzia te wykorzystano przy tworzeniu opon na drogi publiczne. W konstrukcji opony zastosowano unowocześnione włókno aramidowe dla jak najlepszej stabilności opony przy dużych prędkościach oraz dla wysokiej wytrzymałości. Specjalnie zaadaptowana wewnętrzna mieszanka gumy ma redukować opory toczenia i zmniejszyć spalanie paliwa bez poświęcania pozostałych osiągów. Wewnętrzna asymetryczna wkładka run-flat i konstrukcja karkasu zostały zaprojektowane tak, aby zwiększyć zakres osiągów opony. W bieżniku Pilot® Super Sport® ZP zastosowano mieszankę gumy nowej generacji, którą znaleźć można w bijących rekordy oponach na tor wyścigowy - Pilot Super Cup ZP.