Osobowe, SUV, 4x4

TOYO

Snowprox S943

Opona występuje w rozmiarach od 15 do 16 cali. Znacznie różni się od swojej poprzedniczki szczególnie, gdy spojrzymy na osiągi. Testy producenta wskazują, że ma o 37 proc. większą trwałość, o 19 proc. lepsze opory toczenia, o 4 proc. lepsze hamowanie na śniegu, 9 proc. lepszą przyczepność na mokrej drodze i 5 proc. skuteczniejszą ochronę przed aquaplaningiem. Oznacza to, że na tę oponę należałoby zwrócić uwagę, polecając ją potencjalnym klientom serwisów. Trzeba też dodać, iż produkt japońskiego koncernu przeznaczony jest do aut o dużych mocach.

 

UNIROYAL

MS Plus 77

Opona  jest następcą modelu Uniroyal MS Plus 66, który cztery lata z rzędu otrzymywał ocenę „polecana” w prestiżowych testach ADAC. Można ją montować zarówno w autach klasy średniej, jak i wyższej (występuje w rozmiarach od 15 do 18 cali). O oponach Uniroyal zwykło się mówić jako o ekspercie na mokrej drodze. Technologie, które gwarantują odpowiednie osiągi na mokrej drodze, a które zawiera w sobie opona (kierunkowy bieżnik, system lameli, nowoczesna mieszanka) świetnie pracują również na śniegu, błocie i na suchej nawierzchni. Co więcej, producent znacznie poprawił drogę hamowania opony i jej prowadzenie na każdym typie zimowej nawierzchni. To kolejna propozycja z klasy średniej stworzona przez inżynierów koncernu Continental.

YOKOHAMA

W. drive V902

Japońska opona zimowa klasy premium przeznaczona dla samochodów osobowych. Wykonana ze specjalnej mieszanki, wzbogaconej o substancję ZERUMA™, zapewnia odporność na zmiany temperatur. Zastosowany w produkcji elastyczny polimer utrzymuje miękkość i elastyczność nawet przy ujemnych temperaturach. Duża liczba lameli i masywne klocki układające się w agresywny wzór bieżnika, pozwalają oponie „wgryzać się” w nawierzchnię, gwarantując świetną przyczepność w warunkach zimowych. Optymalne rozmieszczenie głównych, wzdłużnych rowków zapewnia odpływ topniejącego śniegu i wody oraz utrzymanie maksymalnej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Opona dostępna w rozmiarach: od 185/55 R14 do 295/30 R22.

 

 

W. drive V903

Opona zaprojektowana specjalnie dla małych samochodów osobowych. Charakteryzuje się trójwymiarową, kierunkową rzeźbą bieżnika oraz wielowarstwowymi rowkami wzdłużnymi, zapewniającymi stabilność i większą powierzchnię styku. Znajdujące się na trójwymiarowym bloku mikrorowki zapewniają kontrolę nierównomiernego zużycia dzięki rozproszeniu naprężeń i ciepła. Główne, proste rowki o zygzakowym kształcie, skutecznie odprowadzają wodę i zalegające błoto pośniegowe, zapewniając zwiększoną ochronę przed aquaplaningiem. Model ten odznacza się wysoką przyczepnością na mokrej i ośnieżonej nawierzchni. Opona dostępna w rozmiarach: od 155/80R13 do 185/65R15. W Polsce oficjalnym dystrybutorem opon Yokohama jest firma ITR.S.A.

VREDESTEIN

Wintrac xtreme S

Opona produkowana przez firmę Apollo Vredestein charakteryzuje się niesamowitym wyglądem bieżnika zaprojektowanym przez Giugiaro. Kluczem jest także inna wykonana w technologii ISLT mieszaka gumowa. Technologia ta zapewnia także doskonałe właściwości jazdy na śniegu i lodzie. Opona nie ulega żadnym deformacjom nawet przy wysokich szybkościach. W warunkach zimy, Wintrac xtreme S funkcjonuje dokładnie tak jak tego oczekiwał producent. Bieżnik i liczne lamele mają niebagatelny wpływ na to, jak opona spisuje się podczas jazdy. Precyzja kierowania przy dużych szybkościach na prostych odcinkach, jak i w zakrętach. Opona posiada indeks prędkości Y, co oznacza, że można na niej jeździć nawet z prędkością 300 km/h. Produkowana jest w rozmiarach 265/30 R21 (przód) i 305/25 R21 (tył). Jest to chyba jedna z niewielu opon zimowych dostosowanych do poruszania się z tak ogromnymi prędkościami.

Zobacz cały numer PO 10/107 (Październik 2013)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń