Opony osobowe zimowe
FIRESTONE
Winterhawk 3
Tegoroczna nowość z Grupy Bridgestone’a klasyfikowana jest na średniej półce. Model ten to połączenie najlepszych cech cieszących się dużą popularnością modeli Firestone Winterhawk 2 EVO i Firestone Winterhawk 2V EVO i jednocześnie ich następca. Testy przed wprowadzeniem opony na rynek pokazały, że opona wyprzedza swoich poprzedników w prowadzeniu na mokrej i błotnistej nawierzchni oraz w przyczepności na sypkim śniegu. Opona występuje w rozmiarach od 14 do 17 cali.
MATADOR
MP 92 Sibir
To nowa generacja opon zimowych z Grupy Continental zaprojektowana specjalnie do trudnych warunków panujących zimą. Przeznaczona jest do pojazdów klasy średniej, średniej wyższej i luksusowej. Opona zapewnia doskonałą przyczepność i bezpieczeństwo jazdy na osniezonych i mokrych nawierzchniach. Nowa generacja opon oferowana jest w szerokiej gamie rozmiarów - od 15 do 18 cali w indeksach prędkości “T”, “H”, “V” (190 km/h, 210 km/h, 240 km/h). MP92 Sibir z oznaczeniem M + S ma doskonałą przyczepność na śniegu i mokrej nawierzchni, bardzo dobrze spisuje się w czasie szybkiej jazdy oraz podczas hamowania. Wizerunek płatka śniegu oznacza, że opona jest zaprojektowana do europejskich warunków zimowych, co jest gwarancją wysokiej niezawodności i doskonałej przyczepności - badanie przyczepności zgodnie z ASTM F-1805.
PIRELLI
Winter Sottozero 3
Nowa opona zimowa Pirelli została zaprezentowana w Austrii. Stworzono ją z myślą o samochodach premium z silnikami o średniej i dużej mocy. Przez niemal dwa tygodnie, od 4 do 18 marca, ponad 400 dealerów z całej Europy mogło na trasie między Seefeld i przełęczą Kuhtai w Austrii, na wysokości ponad 2000 metrów przetestować nowy produkt Pirelli. Premierę opony swoją obecnością uświetnił Jean Alesi, ambasador marki Pirelli. Winter Sottozero 3 to nowa opona klasy UHP przeznaczona do samochodów segmentu premium o średniej i wysokiej mocy silnika. Zaprojektowano ją tak, aby uwydatnić sportowe cechy samochodów, w których jest montowana. Testy nowej opony odbywały się w najbardziej ekstremalnych warunkach zimowych we Włoszech, Austrii, Szwecji, Finlandii i Nowej Zelandii. Winter Sottozero 3 wykorzystuje lamele 3D, by chwytać więcej śniegu i tym samym poprawić przyczepność na zaśnieżonej nawierzchni. Powierzchnia styku opony z podłożem również została powiększona, poprawiając przyczepność w każdych warunkach zimowych. Pirelli opracowało innowacyjną mieszankę, która - dzięki zastosowaniu specjalistycznych polimerów wzmacniających mechaniczne, termiczne i dynamiczne właściwości gumy - zwiększa osiągi opony i poprawia trzymanie się drogi, nawet na mokrych lub oblodzonych powierzchniach. Profil Winter Sottozero 3 został zoptymalizowany, by zapewnić jej większą żywotność dzięki równomiernemu dociskowi bieżnika do nawierzchni. Bark natomiast jest bardziej zaokrąglony, co pozwala na lepsze odprowadzanie wody. Także głębokie rowki na powierzchni Winter Sottozero 3 poprawiają rozpraszanie wody. W sezonie zimowym 2013-2014 opona będzie dostępne na całym świecie w wersji run-flat, w 11 różnych rozmiarach na felgi o średnicy od 16 do 21 cali.
PNEUHAGE
Tracmax S-210
To należąca do segmentu opon ekonomicznych zimowa opona osobowa. Została zaprojektowana i wyprodukowana z myślą o samochodach o dużych gabarytach i znaczącej mocy silnika. Tracmax S-210 jest produkowana głównie w dużych rozmiarach (od 17 cali średnicy osadzenia). Asymetryczna rzeźba bieżnika gwarantuje maksymalną przyczepność na drodze, lepszą kontrolę nad pojazdem w zakrętach oraz cichą, komfortową jazdę. Opona została zaprojektowana tak, aby kierowca miał do dyspozycji możliwie największą powierzchnię styku z jezdnią. Optymalne ułożenie lameli, rowków poprzecznych i obwodowych gwarantuje skuteczne odprowadzanie wody i błota pośniegowego spod kół samochodu.
Premada W-300
Komputerowo zoptymalizowany, asymetryczny profil zimowej Premady W-300 zapewnia doskonałą przyczepność na suchej jak i ośnieżonej nawierzchni oraz minimalne zużycie energii. Odpowiednio rozmieszczony układ klocków, jak również specjalne zaprojektowanie rowków na barkach od strony wewnętrznej i zewnętrznej gwarantują doskonałe właściwości trakcyjne na śniegu oraz wysoką odporność na aquaplanning. Dzięki nowej, termoelastycznej mieszance gumy Silica-Compound została wzmocniona skuteczność hamowania. Szczególnie na śliskich oraz ośnieżonych trasach opony gwarantują maksymalne bezpieczeństwo oraz niski hałas toczenia dla zwiększenia komfortu jazdy. Więcej na stronie dystrybutora www.pneuhage.pl