Przemysłowe i rolnicze

                                         SOLIDEAL

                                Backehoe 16.9 – 30 SL R4

To nowy rozmiar w gamie opon diagonalnych grupy Solideal. Przeznaczona na tylną oś napędzaną do koparko – ładowarek. Dostępna w wersjach 12PR oraz 14PR. Oponę charakteryzuje wyjątkowy na rynku typ samooczyszczjącego się bieżnika, zapewniający bardzo dobry uciąg i doskonałą przyczepność w terenie, a także znakomite właściwości trakcyjne na nawierzchniach utwardzonych. Dobra stabilność, długa żywotność, odporność na ścieranie, wzmocnienia boczne opony podnoszące sztywność konstrukcji, podwyższona odporność na uszkodzenia mechaniczne. Przedstawicielem producenta marki na terenie Polski jest firma Solideal Polska S.A. Więcej informacji na stronach internetowych www.solideal.pl

Bieżnikowane opony przemysłowe

GEYER&HOSAJA

                                             Solid 12.5 -  18 IND

Bieżnikowane opony przemysłowe są najnowszym produktem firmy. Opona 12.5 -  18 IND wykonywana została w technologii „na gorąco”, „od stopki do stopki” i przeznaczona na osie przednie koparko - ładowarek. Opona wykonywana jest w wersji dętkowej (TT) z indeksami obciążeń 10 PR i 12 PR (wynikającymi z zastosowanych  karkasów opon przemysłowych). Rzeźba bieżnika (ozn. MPT, foto) jest optymalnie dostosowana do charakteru eksploatacji opon. Zastosowany moduł klocka bieżnika w kształcie „kija hokejowego” zapewnia dużą płaszczyznę styku z podłożem, a jednocześnie zmniejsza drgania przenoszone na maszynę podczas jazdy po twardej nawierzchni. Więcej na stronie www.geyer-hosaja.com.pl.

Opony rolnicze

FIRSTONE

Maxi Traction

Ta opona dedykowana jest do traktorów o mocy powyżej 180 koni mechanicznych. Tym samym dotychczasową linię opon RATDT (opon radialnych, na wszystkie nawierzchnie, o głębokim bieżniku) w 2007 zastąpi nowa linia z rozszerzonym zakresem dostępnych rozmiarów. Firestone oferuje producentom traktorów oraz na rynek wtórny kompletną gamę bardzo konkurencyjnych opon do zastosowania w ciężkich warunkach w poszerzonej gamie 6 rozmiarów. Maxi Traction opracowano w Europie Zachodniej, aby zapewnić rolnikom wyjątkową przyczepność na polu i jednocześnie komfort podczas szybkiej jazdy na drodze. Maxi Traction, produkowana w fabryce w Puente San Miguel w Hiszpanii, daje traktorom o wysokiej mocy unikalne połączenie wyjątkowej przyczepności na polu, znakomitego prowadzenia na drodze przy wysokiej prędkości, ograniczonego ubijania ziemi oraz pełnego wyboru opon do pracy w ciężkich warunkach. Żadna konkurencyjna opona nie może zaoferować takiej gamy korzyści. Z klockami, które są o 10 proc. wyższe niż u głównych konkurentów Firestone i o 5 proc. szerszym wzorem bieżnika, opona daje lepszą przyczepność na polu. Technologia „podwójnego kąta” – z przednią krawędzią klocka położoną wyżej niż tylna – daje Maxi Traction wyniki lepsze od opon RATDT. Na drodze opona zapewnia niezwykle płynną i komfortową jazdę nawet przy wysokich prędkościach. Dzięki powierzchni kontaktowej większej o 5 proc. niż w oponach RATDT, wyeliminowano odbijanie i wibracje. Większe ciśnienie dopuszczalne przy zastosowaniu w ciężkich warunkach, powoduje, że Maxi Traction oferuje tę samą ładowność co konkurenci przy 40 i 50 km/h.

Zobacz cały numer PO 3/46 (Maj-Czerwiec 2007)

 


 

 

CHROMEX

Dneproshina 14,9R28

Ten rozmiar ukraińskiej marki opon rolniczych jest dostępny od marca br. W ofercie firmy Chromex znajdują się nowe rozmiary radialnych opon marki Dneproshina. Są to: 14,9R28, 16,9R28. Opisywane opony te mają typowy bieżnik rolniczy i pasują się do ciągników Ursus C 360 i Zetor. Więcej na stronach internetowych www.chromex.pl

 

MICHELIN

MultiBib

Stanowi ona odpowiedź na rosnące wymagania rolników wobec opon przeznaczonych dla popularnej grupy ciągników o mocy od 80 do 210 KM. Opona ta spełnia surowe wymogi dotyczące nośności, skuteczności w przenoszeniu napędu, dużych indeksów prędkości oraz komfortu eksploatacji. Wymaga niższego ciśnienia eksploatacyjnego (o ok. 0,2 bara w odniesieniu do innych opon serii 65 dostępnych na rynku), co przekłada się na szereg korzyści eksploatacyjnych. Elipsa kontaktu z podłożem jest tu większa o 10 proc. w stosunku do poprzedniczki opony XM108 i aż o 20 proc. większa od innych opon serii 65, co znacznie redukuje poziom poślizgu. W efekcie umożliwia to lepsze wykorzystanie mocy ciągnika i skrócenie czasu pracy w polu. Pozwala to także na znaczne oszczędności paliwa. Niższe ciśnienie robocze opon serii 65 i większa o 20 proc. powierzchnia kontaktu powoduje znaczące zredukowanie nacisków jednostkowych oraz ich równomierne rozłożenie na obszernym śladzie. MultiBib chroni strukturę gleby, co ma bezpośredni wpływ na uprawy i pozwala na zwiększenie wydajności z hektara. MultiBib mają tę samą średnicę zewnętrzną i obwód toczenia, co ogumienie standardowe, ale szerszy bieżnik. Uzyskana dzięki temu rozwiązaniu większa objętość opony w połączeniu z konstrukcją radialną daje możliwość przenoszenia większych obciążeń bez zwiększania ciśnienia roboczego. Może być także montowana na standardowe obręcze bez konieczności ich poszerzania. Zastosowanie nowych mieszanek gumowych zwiększyło żywotność tej opony w stosunku do XM 108 aż o 35 proc. Optymalny kształt klocków (wydłużona ich linia) oraz bardziej płaski bieżnik powoduje, że opona lepiej „wgryza” się w podłoże, skuteczniej przenosząc moc ciągnika. Właściwości trakcyjne  MultiBib (szczególnie na ciężkich mokrych glebach) zostały poprawione dzięki zastosowaniu wyższych, średnio o 11 proc. klocków (w stosunku do Michelin XM 108).

Zobacz cały numer PO 2/45 (Marzec-Kwiecień 2007)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń