Ciężarowe i dostawcze

 

XFN 2 Antisplash

Opona przeznaczona na osie kierowane ciągnika siodłowego i stanowiąca uzupełnienie zamontowanych w pojeździe opon XDN 2 Grip, po raz pierwszy wykorzystuje na osi przedniej samoblokujące się w dwóch płaszczyznach lamelki (Podwójna Fala). Nacięcie to przyczynia się do zmniejszenia bezwładności klocków bieżnika, a tym samym wpływa na bardziej regularne zużycie i w konsekwencji wyższy przebieg. Opona ta, wyposażona w deflektor Antisplash, wyraźnie poprawia widoczność kierowców oraz bezpieczeństwo podróżujących w czasie deszczowej pogody oraz przy topniejącym śniegu. Zamontowanie opon XFN 2 Antisplash na osi przedniej oraz opon XDN 2 Grip na osi tylnej stanowi idealną kombinację, pozwalającą sprostać zmiennym warunkom pogodowym podczas całego roku, gdy wymagana jest dobra przyczepność, bez ograniczania przebiegu. Opony  XDN 2 Grip oraz XFN 2 Antisplash są pierwszymi generacjami opon, wykorzystującymi technologię Michelin Durable Technologies.

X One XDN 2 Grip

Opona o rozmiarze 495 / 45 R 22,5 została stworzona do montażu w układzie pojedynczym na osiach napędowych w miejsce opon bliźniaczych w ciągnikach siodłowych. Dzięki zastosowanej w jej budowie technologii Michelin Durable Technologies opona ta charakteryzuje się doskonałą przyczepnością w każdych warunkach pogodowych we wszystkich krajach Europy. Technologia ta jest innowacyjnym systemem wykorzystującym specjalne nacięcia lamelkowe „podwójna fala” i „kropla wody”. W nowej oponie X One XDN 2 Grip zastosowano także innowacyjną technologię InfiniCoil. Jest to pojedyncza stalowa linka (całkowita jej długość to nawet 400m - czyli 4 długości boiska do piłki nożnej!), która nawinięta jest na karkas wzdłuż kierunku toczenia opony. Technologia ta pozwala na znaczące poprawienie wielu ważnych parametrów jezdnych. Praca czoła bieżnika jest bardziej stabilna, co bezpośrednio wpływa na lepszą skuteczność przenoszenia napędu. Posiada też lepszą przyczepność na oblodzonej nawierzchni nawet o 30 proc. w odniesieniu do  X One XDN Grip. Na śniegu lub mokrej nawierzchni parametr ten jest lepszy o 15 proc. Bardzo dobre rozłożenie dynamicznych sił nacisku wpływa na wydłużenie żywotności opony. Może ona osiągnąć nawet dwa razy większe przebiegi w stosunku do swojej poprzedniczki. Ponadto jej ważną cechą jest zwiększona o 130 kg ładowność użyteczna. Wynika ona z różnicy w wadze pomiędzy zestawem opon X One XDN 2 Grip z obręczami stalowymi, a układem podwójnym. Do budowy  opony wykorzystano nową mieszankę gumową dzięki czemu możliwe było skonstruowanie bardziej masywnego bieżnika. X One XDN 2 Grip przeznaczona jest do użytkowania przez cały sezon, jednak jej doskonała przyczepność skutecznie sprawdza się w nawet bardzo trudnych warunkach pogodowych panujących zimą.

 

 

XFN +

To opona z rodziny ogumienia o zwiększonej przyczepności. Przeznaczona jest do montażu na oś prowadzącą. Szczególnie dobrze zachowuje się w warunkach zimowych na śniegu i lodzie, zmniejszając niebezpieczeństwo poślizgu. Specjalnie dobrana mieszanka gumowa i rzeźba bieżnika gwarantują optymalne własności przy pokonywaniu zakrętów oraz podczas hamowania, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

 

 

XDW ICE Grip

To opona do montażu na oś napędową. Przystosowana jest do jazdy po lodzie i ubitym śniegu. Oponę cechuje doskonała przyczepność, co zapewnia dobre trzymanie się drogi i skuteczne hamowanie. Przekłada się to na łatwość i komfort prowadzenia.

 

 

XDS

To drugi produkt francuskiego koncernu przeznaczony do montażu na oś napędową w samochodach ciężarowych. Opona ta szczególnie dobrze sprawdza się podczas jazdy po głębokim i ubitym śniegu, zapewniając bardzo dobrą trakcję oraz dużą zdolność do efektywnego przenoszenia siły napędowej. Gwarantuje to kierowcy znakomite panowanie nad pojazdem. Na duży potencjał opon z rodziny Michelin o zwiększonej przyczepności wpływa również możliwość pogłębiania bieżnika i bieżnikowanie karkasu w unikalnej technologii RemiX. Technologia ta zapewnia oponie poddanej bieżnikowaniu wykonanie przebiegu porównywalnego z przebiegiem nowej opony. Technologia Remix jest jednym z czterech etapów życia opon Michelin.

Zobacz cały numer PO 1/44 (Styczeń-Luty 2007)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń