Ciężarowe i dostawcze

CONTINENTAL

Vanco 2

To nowa letnia opona do samochodów dostawczych. Jej  istotnym elementem było wydłużenie  przebiegu w stosunku do swojej poprzedniczki o całe 20 proc. Dlatego też Continental wyposażył opony Vanco 2 w bardzo płaski kontur i głęboki bieżnik oraz zastosował nowatorski składnik tegoż bieżnika. Niemniej ważnymi kryteriami były kwestie związane z bezpieczeństwem, czyli krótszą drogą hamowania oraz dobrą charakterystyką jazdy na mokrej nawierzchni. Nacisk położono również na uzyskanie niskiego poziomu hałasu. Oprócz ich wysokiej nośności wynoszącej do 1.45 t na oponę, udało się uzyskać właściwości przypominające bardziej wytrzymałe opony do samochodów osobowych niż konwencjonalne opony do furgonetek. Osiągnięto to m.in. dzięki zastosowaniu solidnie żebrowanego wzoru bieżnika z nieregularnym barkiem, zapewniającym wydajny rozkład sił bocznych i podwyższoną stabilność bieżnika. Skrócenie drogi hamowania uzyskano dzięki zastosowaniu wzdłużnych i bocznych lamel w blokach bieżnika zapewniających dobrą przyczepność na mokrym podłożu. Vanco 2 mają wyjątkowo mocną konstrukcję i ścianki boczne, które w bezpieczny sposób pochłaniają siłę bocznych uderzeń, których nie można uniknąć, np. w kontakcie z miejskim krawężnikiem. Również konstrukcja barków o wysokiej trakcji wykorzystuje mobilność na miękkim podłożu, co sprawia, że opony można z powodzeniem  eksploatować nawet na trudnych do pokonania nieutwardzonych drogach. Początkowo gama produkowanych rozmiarów zaspokoi około 60 proc. popytu, zaś kolejne rozmiary wejdą na rynek w przyszłym roku.

 

 

NOKIAN

C cargo

Opona gwarantująca wyjątkowo długie przebiegi i umożliwiające przewożenie ciężkich ładunków. Specjalna konstrukcja bieżnika polepsza chłodzenie opony i powoduje, że jest on bardzo  stabilny i równomiernie się zużywa.

 

 

C Van

Wyjątkowy komfort i prowadzenie dla mniejszych samochodów dostawczych przewożących lżejsze ładunki. Falisty kształt wnętrza rowka zwiększa boczną stabilność. Bieżnik charakteryzuje się wyjątkowo długimi przebiegami i bardzo zredukowanym ryzykiem aquaplaningu. Więcej o oponach Nokian na stronach www.nokian.pl

 

Zobacz cały numer PO 2/45 (Marzec-Kwiecień 2007)

 


 

 

 

Opony ciężarowe

BOTO

385/65R22.5 BT668

Boto jest chińską marką opon znaną już w Europie Zachodniej. Na naszym rynku opona wejdzie do sprzedaży na przełomie stycznia i lutego. Jest to opona całostalowa, bezdętkowa, pięciorowkowa z możliwością pogłębiania bieżnika, którą zakładamy do naczep. Dostępny rozmiar to 385/65R22.5 BT668. Bezpośrednim importerem jest firma BOMA, www.boma.pl

 

BRIDGESTONE

M749 

To opona na oś napędową, której zastosowanie z pewnością wpłynie na obniżenie kosztów eksploatacji, zwiększenie przebiegów oraz obniżenie ilości spalanego paliwa. Opona nadaje się do pogłębiania i bieżnikowania. W opinii inżynierów Bridgestone’a opona gwarantuje doskonałe prowadzenie i bezpieczeństwo jazdy na każdej nawierzchni. Przy projektowaniu M749 uwzględniono także coraz bardziej rygorystyczne przepisy unijne w zakresie ochrony środowiska naturalnego. M749 zastąpi dotychczas produkowaną M730. Konstruktorzy opony pracowali także nad zapewnieniem pojazdom poruszającym się na M749 skutecznego hamowania, jednak bez możliwości deformacji bloków bieżnika i jego nierównomiernego ścierania się, co następuje w przypadku częstego używania hamulców. Poradzono sobie z tym problemem tworząc bieżnik asymetryczny o kierunkowej rzeźbie, z pięcioma obwodowymi rowkami i licznymi lamelami w kształcie litery S, a także dodatkowemu połączeniu klocków bieżnika. Dzięki temu zmniejszono nadmierny nacisk na klocki. Ponadto współpracujące ze sobą klocki barkowe mają wpływ na większą sztywność, redukując możliwość deformacji opony, tym samym ograniczając jej zużycie. Większa sztywność, to także mniejsze straty energii. Aby uzyskać efekt mniejszego tarcia zastosowano nową mieszankę składników gumy. Dzięki wspomnianym wyżej innowacjom M749 posiada lepszą przyczepność i kierowalność. O 5 proc. w stosunku do poprzedniczki skrócona została droga hamowania, zaś o 8 proc. poprawiła się jazda w zakrętach. Nowość  jest również cichsza.

 

MICHELIN

XDN 2 Grip

Opona przeznaczona na oś napędową, zapewnia okres użytkowania o 25 proc. dłuższy w stosunku do swojej poprzedniczki, opony XDN Grip. Po zużyciu dwóch trzecich bieżnika opona posiada motorykę lepszą o 15 proc. na nawierzchniach zimowych i o 30 proc. na nawierzchniach mokrych i śliskich. Ponadto opona oferuje lepszą przyczepność dla zwiększenia bezpieczeństwa oraz wyższy przebieg. 

 

Zobacz cały numer PO 1/44 (Styczeń-Luty 2007)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń