CONTINENTAL
HSC1, HDC1 i HTC1
W 2007 roku Continental wprowadza nowe wzory bieżników HSC1, HDC1 i HTC1 do pojazdów budowlanych. Wprowadzenie pełnej gamy nowych opon jest efektywnym i kompleksowym rozwiązaniem, które stwarza możliwości czerpania korzyści ze wszystkich zalet nowych opon. Continental jest również pierwszym producentem, który wprowadza do swojej oferty budowlaną oponę na oś kierunkową w rozmiarze 385/65R22.5. Pojazdy budowlane przebywają na całym świecie miliony kilometrów rocznie. W zależności od rodzaju zastosowań, pojazdy budowlane możemy podzielić na pojazdy jeżdżące w ruchu regionalnym, on/off-road (poruszających się zarówno po terenach utwardzonych i nieutwardzonych) lub off-road (rzadko lub nigdy nie wjeżdżających na ubite nawierzchnie). Nowe opony budowlane w najnowszej ofercie firmy Continental typu HSC1, HDC1 i HTC1 są doskonale dopasowane do warunków panujących na obu rodzajach nawierzchni: świetna trakcja, duża odporność na uszkodzenia i bardzo dobre właściwości jezdne po terenach nieutwardzonych, a z drugiej strony ciche działanie i świetne osiągi na twardej nawierzchni. Dodatkowym atutem nowego rozwiązania są niskie koszty użytkowania przy wysokich obciążeniach i małym ryzyku uszkodzenia opony. Świetna interakcja nowego wzoru bieżnika ze wzmocnionym opasaniem i ulepszoną mieszanką gumową w nowych oponach HSC1, HDC1 i HTC1 oferuje wyjątkowe korzyści dla użytkownika. Opony można bieżnikować bez większego problemu.
GOODYEAR
Regional RHS II
Testy przeprowadzone przez niezależny ośrodek badawczy TÜV Süd Automotive wykazały przewagę najnowszej opony na oś sterującą do samochodów ciężarowych Regional RHS II nad swoją poprzedniczką – Regional RHS. Ma ona także wyraźną przewagę nad oponami konkurencji we wszystkich badanych kategoriach. Przede wszystkim w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni oraz oporów toczenia, a więc czynników, które wpływają na bezpieczeństwo i zużycie paliwa. Test oporów toczenia przeprowadzono zgodnie z normą DIN ISO 1864. Główny rywal był pod tym względem o ponad 13 proc. gorszy od opony Goodyeara. Opony na osi sterującej odpowiadają za około 20 proc. oporów toczenia w kombinacji ciągnik/naczepa. Oznacza to, że opony RHS II w kombinacji z zapewniającymi niskie opory toczenia oponami na oś napędową RHD oraz oponami do naczep RHT, efektywnie wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa. Testy hamowania na mokrej drodze zostały przeprowadzone na dwóch typach nawierzchni – betonie i asfalcie. Na betonie RHS II wypadła o 5 proc. lepiej od swojej poprzedniczki i o ponad 8 proc. lepiej od konkurencji. Najbardziej imponujące były jednak wyniki na asfalcie. Różnica między dwoma produktami Goodyeara wyniosła około 3 proc. W tej kategorii opona konkurencyjna wypadła o prawie 15 proc. słabiej. Natomiast hałas wytwarzany przez RHS II nie przekraczał 73 decybeli, tj. znacznie poniżej normy ustalonej przez Komisję Europejską.
DUNLOP
SP 482 12R22.5
Ta opona może być wykorzystywana w transporcie mieszanym. Została zaprojektowana specjalnie z myślą o pojazdach przemieszczających się w trudnych warunkach drogowo-terenowych. SP482 jest teraz dostępna we wszystkich popularnych rozmiarach. Zapewnia to wprowadzona właśnie na rynek opona na oś napędową SP 482 o rozmiarze 12R22,5. Opony tego typu wykorzystywane są z reguły w transporcie mieszanym i zakładane na koła wywrotek, betoniarek, dźwigów i innych maszyn budowlanych, które jeżdżą przede wszystkim po zwykłych drogach, ale dostosowanych również do przemieszczania się po placach budów czy kamieniołomach. Opony do takich pojazdów muszą charakteryzować się wysokim przebiegiem, ale także radzić sobie w miejscach, w których najważniejsze są: przyczepność w warunkach terenowych, odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz klinowanie kamieni. SP 482 to opona przeznaczona na osie napędowe do samochodów wykorzystywanych w transporcie mieszanym. W jej przypadku najważniejsze jest bardzo dobre zachowanie na drodze. Podobnie jak SP 382 charakteryzuje się ona wysokim przebiegiem i odpornym szkieletem. Oponę również można bieżnikować. Konstrukcja SP 482 i wzór jej bieżnika zapewniają optymalną równowagę między przyczepnością na drodze i w terenie. Opona ta ma też dużą zdolność samooczyszczania. Bieżnik SP 482 posiada głębokie radialne rowki na barku opony oraz centralne żebro. Zapewnia to optymalną trakcję i precyzję prowadzenia. Geometria rowków chroni z kolei oponę przed klinowaniem się kamieni i poprawia jej zdolność samooczyszczania. W konstrukcji opony zastosowano unikalną technologię TPL (Top Protective Layer – Wierzchnia Warstwa Ochronna). W oponę, między bieżnik a stalowe pasy, wbudowano odporną na korozję warstwę. Zmniejsza to ryzyko wystąpienia uszkodzeń mechanicznych i chroni przed wilgocią, która mogłaby spowodować korozję.
LASSA
LS/T 5500
To nowa generacja opon całostalowych na osie napędowe do lekkich samochodów ciężarowych. Lamelki na klockach bieżnika polepszają osiągi opon na mokrej nawierzchni. Połączenia klocków i specjalny skład mieszanki bieżnika polepszają trakcję opony, także w takich warunkach. Głęboka rzeźba bieżnika daje oponie dłuższą żywotność i lepszą trakcje na śniegu. Całostalowa konstrukcja opony zapewnia trwałość i możliwość jej bieżnikowania. Wzmocniona konstrukcja opony zapewnia pewność i niezawodność w działaniu. Odpowiednio zaprojektowane rowki posiadają cechę samooczyszczania się z kamieni. Szeroki wzór bieżnika zapewnia lepszą trakcję na suchej nawierzchni i zwiększoną żywotność. Więcej informacji na stronie www.j-m-k.pl
LINGLONG
LLA18
Nowa, uniwersalna opona do naczep przeznaczona na wszystkie rodzaje dróg. Pięć szerokich rowków o głębokości 16,5 mm zapewnia wydajne odprowadzanie wody oraz stabilne prowadzenie, a sinusoidalna rzeźba bieżnika ogranicza wbijanie się i zatrzymywanie kamieni w bieżniku. Przy swojej cenie zapewnia jeden z najlepszych stosunków parametrów do kosztów na rynku. Specjalnie optymalizowana mieszanka gumowa zapewnia z jednej strony dobre prowadzenie a z drugiej wysoką trwałość i odporność na zużycie na nienajlepszych polskich drogach. Więcej informacji u dystrybutora – Inbud Faro S.A. z Lublina.