GENERAL
Altimax RT/HP
Nowa generacja letniej opony serii Altimax charakteryzującej się dobrą przyczepnością na suchych i mokrych nawierzchniach. Posiada znakomite właściwości hamowania i kierowalności, zredukowaną głośność , przyjemny komfort jazdy, zapewnia długi przebieg. Opony Altimax RT/HP wyposażone są w dwie nowe technologie: RTM i VAI. RTM – to wizualny system monitorujący zużycie opony, co pozwala określić użytkownikowi moment wymiany opon bez potrzeby konsultacji w serwisie. VAI – to wizualny system monitorujący zużycie opony na całej szerokości, co eliminuje nieprawidłowe ustawienie geometrii. Więcej na stronach internetowych dystrybutora www.agromax.pl
LASSA
Impetus Sport
Opona typu Ultra High Performance przeznaczona do samochodów sportowych. Łączy w sobie nowoczesny wygląd i zaawansowaną technologię. Kierunkowa rzeźba bieżnika z czterema rowkami wzdłużnymi i licznymi skośnymi doskonale odprowadza wodę zapewniając dużą odporność na wystąpienie zjawiska aquaplaningu. Zastosowanie specjalnej mieszanki HWGC daje oponie wyjątkowo dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni. Warstwa ochronna na opasaniu zapobiega odkształcaniu się opony przy dużych prędkościach zapewniając szeroką strefę kontaktu z drogą. Z-profil boków opony zwiększa komfort jazdy, manewrowość i stabilność podczas pokonywania zakrętów. Nowatorska konstrukcja stopki zapewnia doskonałą kontrolę prowadzenia. Dystrybutorem opon marki Lassa jest JMK z Wolsztyna. Więcej na stronach www.jmk.pl
MATADOR
MP 46 HECTORRA 2
Opona Matadora MP 46 HECTORRA 2 to asymetryczna opona letnia drugiej generacji Zaprojektowana do użytkowania w samochodach osobowych w najbardziej wymagającym sektorze oponiarskim – Ultra High Performance. Model MP 46 zostanie wprowadzony na rynek w kompletnym zestawie rozmiarów w sezonie letnim 2008. Bieżnik MP 46 Hectorra został zaprojektowania dla samochodów wysokiej i luksusowej klasy. Miano opony dla pojazdów o wysokich parametrach silnika i przeznaczenie dla dużych prędkości jest poparte doskonałymi właściwościami hamowania, niezawodnością na mokrej i suchej nawierzchni jak również wysoką odpornością na poślizg hydrodynamiczny. Bezpieczeństwo w prowadzeniu pojazdów o wysokich parametrach silnika jest jednym z najważniejszych kryteriów tych bieżników. W porównaniu ze oponą MP45, asymetryczny typ bieżnika najnowszej MP46 zapewnia wymagającym i sportowo jeżdżącycm kierowcom ulepszone prowadzenie i bezpieczeństwo zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Matador wprowadzi na rynek w sumie 15 rozmiarów opony MP 46 Hectorra 2 w rozmiarach 16” – 20” dla najwyższych kategorii prędkości: V do 240km/h; W do 270 km/h i Y do 300km/h.
NANKANG
AS-1 Pattern
To opona asymetryczna która pozwala na pełne wykorzystanie możliwości samochodu zarówno na suchych i mokrych nawierzchniach. Znakomita trakcja podczas jazdy na zakrętach. Komfortową i cichą jazdę oraz dobre odprowadzenie wody zapewniają równoległe cienkie rowki, zmniejszając tym samym ryzyko aquaplaningu. Opona gwarantuje wygodę i bezpieczeństwo. Więcej na stronach www.boma.pl
Zobacz cały numer PO 3/46 (Maj-Czerwiec 2007)
Barum
Bravuris 2
Będą początkowo dostępne w 16 rozmiarach (od 16 do 20 cali ) między innymi z indeksem prędkości do 300 km/h. W oponach asymetrycznych wewnętrzny i zewnętrzny wzór bieżnika pełni inną funkcję i zapewnia bezpieczeństwo jazdy oraz dobre reakcje kierunkowe nawet przy wyższych prędkościach. Duże, solidne bloki bieżnika na zewnętrznej krawędzi mają wpływ na optymalną przyczepność, niezbędną do bezpiecznego pokonywania zakrętów. Na wewnętrznej krawędzi opon specjalne nacięcia pomiędzy większą liczbą bloków bieżnika powodują szybsze odprowadzanie wody z powierzchni styku z podłożem, co przekłada się na bezpieczną jazdę. Trzy szerokie otaczające oponę żebra w środkowej części bieżnika odpowiadają za doskonałą charakterystykę jazdy na wprost, dużą stabilność oraz krótką drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Nowe wyczynowe opony Bravuris 2 zawierają w swym wnętrzu dodatek krzemionki, co zapewnia im dobrą charakterystykę na mokrej nawierzchni oraz optymalny opór toczenia. W porównaniu z poprzedniczką, nowa wersja ma o 5 proc. krótszą drogę hamowania na mokrej i o 3 proc. na suchej nawierzchni. Oprócz elementów konstrukcji umożliwiających bezpieczną, sportową jazdę, inżynierowie marki Barum uwzględnili w swoich pracach także kwestie ekonomiczne. Zarówno bardzo płaski kontur opon, jak również składniki bieżnika zostały dobrane w taki sposób, że o ponad 15 proc. wydłużono przebieg eksploatacyjny w porównaniu z poprzednią generacją opon Bravuris. Udoskonalony wzór bieżnika to także większy komfort jazdy.
Firestone
Multihawk
Zastąpi ona oponę F590FS. Opona Multihawk jest dostępna w 21 rozmiarach, w indeksach prędkości T i H, o profilach od 60 do 70. Stanowi ona uzupełnienie gamy opon osobowych Firestone, którą tworzą: komfortowa Firehawk TZ200 i sportowa Firehawk SZ80, przeznaczona do samochodów o wysokiej mocy. Multihawk jest przeznaczona do samochodów rodzinnych oraz małych i średnich aut kompaktowych (indeks prędkości T lub niższy). Ich właściciele to głównie nabywcy opon ogólnego zastosowania (30 proc. całkowitego popytu na opony letnie). Jako produkt głównie dla pojazdów rodzinnych, opona została zaprojektowana tak, aby poprawić wyniki w najważniejszych dla nich kategoriach – bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni i długich przebiegów – przy zachowaniu pełnego zbalansowania osiągów ogólnych. Inżynierowie zachowali w Multihawk konstrukcję karkasu zastosowaną w F590FS, lecz zoptymalizowali ją tak, by zapewnić równy rozkład obciążeń na całym obszarze kontaktu bieżnika z podłożem. Zachowanie opony na mokrej nawierzchni zostało poprawione poprzez zwiększenie o 6 proc. niezabudowanej powierzchni bieżnika. Przyczepność na mokrej nawierzchni została udoskonalona dzięki zastosowaniu nowoczesnych, ukształtowanych soczewkowo, klocków bieżnika, które poprawiają odprowadzanie wody z obszaru kontaktu opony z podłożem oraz minimalizują aquaplaning. Testy oceniające przyczepność na mokrej nawierzchni (Ford Fiesta 1.4 16V na oponach 175/65 R14 82T) pokazują, że Multihawk wyróżnia się krótszą drogą hamowania od F590 FS oraz od dwóch opon bezpośrednich konkurentów. Różnica w hamowaniu opony Multihawk (od 90km/h do 20km/h) w porównaniu z jej poprzedniczką to pełna długość samochodu. Zwiększona sztywność klocków bieżnika dzięki redukcji liczby nacięć w centralnej części opony wraz z zastosowaniem trójwymiarowego mostka łączącego boczne klocki, ułatwia prowadzenie na suchej nawierzchni oraz podnosi wytrzymałość na nieregularne zużycie. Kompleksowe testy ścieralności wykazały jej znacznie dłuższą żywotność w porównaniu do F590 FS oraz głównych konkurentów z tego segmentu.