Osobowe, SUV, 4x4

FORTUNA

F2000

Bieżnik F2000 to nowość marki Fortuna, oferowanej przez firmę Deldo Autobanden N.V. (Antwerpia, Belgia). Od 2005 roku, ze względu na bardzo atrakcyjny dla dystrybutorów współczynnik cena/jakość, marka Fortuna bardzo dobrze sprzedaje się w Europie Zachodniej. W roku 2007 wprowadzono ponad 15 nowych rozmiarów! F2000 to asymetryczna opona letnia typu High Preformance. Posiada ona bardzo niskie opory toczenia, świetnie zachowuje się zarówno na suchych jak i mokrych nawierzchniach, dając wysoki komfort jazdy. Dostępna w 27 rozmiarach o indeksach prędkości H, V oraz W, od 15 do 18 cali. Inne bieżniki marki to F1000, F1200, F1300, F1400, F1500 oraz dostawczy FV500. Fortuna posiada ponad 40 rozmiarów w swojej ofercie. Więcej informacji na www.deldo.com

Zobacz cały numer PO 4/47 (Lipiec-Sierpień 2007)

 


 

Opony 4x4

DUNLOP

Grandtrek Touring A/S,

Najnowsza całoroczna opona Dunlopa do nowoczesnych SUV-ów, powstała przy wykorzystaniu innowacyjnej technologii Touch Technology, zapewniającej szczególnie precyzyjne czucie drogi. Najważniejsze zalety tej opony to stabilność w zakrętach, a także lepsza przyczepność i większa precyzja prowadzenia zarówno w zimie, jak i w lecie. Innowacje technologiczne Dunlopa, wykorzystane przy tworzeniu Grandtrek Touring A/S, zapewniają tej oponie osiągi godne segmentu Premium. Opona z Touch Technology posiada sztywniejszą część bieżnika w jego zewnętrznej strefie, a także sztywniejszą ścianę boczną oraz stabilne połączenie z felgą, które dodatkowo wzmacniają czucie drogi. Poza Touch Technology warto zwrócić uwagę na wykorzystanie technologii polimerowej. Dzięki niej opona doskonale trzyma się drogi, ma większą przyczepność oraz bardziej precyzyjne prowadzenie na śniegu, jak i na trawie, błocie, czy suchej nawierzchni. Dla bezpieczeństwa pasażerów tak dużych samochodów, jak SUV-y, niezwykle ważna jest także większa stabilność przy wchodzeniu w zakręty, którą dają wzmocnione, usztywnione ściany boczne oraz asymetryczna rzeźba bieżnika. Dodatkową zaletą opony jest niski hałas toczenia. Korzystając z najnowocześniejszych technologii i projektów, zespół Dunlopa stworzył oponę, która zapewnia kierowcom pełną kontrolę nad tymi komfortowymi, ale także dużymi i ciężkimi samochodami. Na opony Grandtrek Touring A/S jako oryginalne wyposażenie zdecydowali się producenci luksusowych SUV-ów takich marek, jak BMW, Mercedes czy Audi. Opona jest dostępna w następujących w 11 rozmiarach.

MICHELIN

Latitude Sport

Ta opona przeznaczona jest do samochodów o ekstremalnych osiągach z napędem na cztery koła. W Latitude Sport wykorzystano mieszanki i rzeźbę bieżnika pochodzące z opony Pilot Sport PS2. Nowa opona posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika, co umożliwiło ograniczenie liczby nacięć na zewnętrznej stronie opony. Decyduje to o lepszej przyczepności przy szybkim i energicznym pokonywaniu zakrętów oraz podczas hamowania na wszystkich rodzajach nawierzchni. Szerokie żebro centralne bieżnika odpowiedzialne jest  za trakcję i utrzymywanie kierunku jazdy na wprost. W celu zredukowania efektu aquaplaningu i dla zwiększenia stabilności kierunkowej na wodzie zadbano o bardziej efektywne odprowadzanie wody. Zapewniają to m.in.: trzy szerokie wzdłużne kanały. Typowo sportowa budowa bieżnika składa się na doskonałą kierowalność pozwalającą na dynamiczną i zarazem bezpieczną jazdę. Przy konstruowaniu Latitude Sport wyzwaniem dla inżynierów Michelin było zapewnienie maksymalnej powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią. Dlatego w oponie tej zastosowano innowacyjne rozwiązanie opasania „zero stopni”. Jest to linka nawinięta w strefach barkowych opony i pod czołem bieżnika równolegle do jego osi wzdłużnej. Opasanie „zero stopni” odznacza się dwiema szczególnymi cechami: z jednej strony „oskrzydla” barki opony, minimalizując odkształcenia w ich strefach. Z drugiej strony pod czołem bieżnika linka opasania nawinięta jest ze zmienną gęstością. Zapewnia to bardzo równomierny rozkład nacisków opony na podłoże i większą powierzchnię kontaktu. Jest to kluczowy parametr decydujący o efektywnym przeniesieniu napędu, dużej stabilności toru jazdy i skutecznym hamowaniu. Inną zaletą tej technologii jest równomierne zużywanie się opony, co znacznie wydłuża jej żywotność i zwiększa komfort. Dla użytkownika oznacza to oszczędności finansowe związane z rzadszą wymianą ogumienia i jednocześnie wydłużoną, nieprzerwaną mobilność.

Latitude Tour HP

Opona przeznaczona jest do coraz popularniejszej gamy samochodów 4x4 typu SUV, poruszających się głownie po szosach. Oferuje ona użytkownikom niezrównany komfort, bezpieczeństwo i niespotykaną w tym segmencie żywotność. Dzięki nowym rozwiązaniom udało się zredukować o 5 proc. hałas i wibracje powstające podczas jazdy oraz uzyskać większy przebieg aż o 20 proc.  Jednocześnie podniesiono poziom bezpieczeństwa poprzez zwiększenie przyczepności opony na mokrej nawierzchni.  Dzięki nowatorskiej technologii Terrain-Proof uzyskano znacznie dłuższe przebiegi. Rozwiązanie to polega na zastosowaniu specjalnej mieszanki gumowej bieżnika. Uzyskano w ten sposób dużą odporność na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne, co umożliwia użytkownikowi eskapady poza asfaltową drogę bez obaw o zniszczenie ogumienia. Duża żywotność Tour HP oznacza dłuższy okres użytkowania aż o jeden sezon. Ponadto jest to istotne dla ochrony środowiska naturalnego. W konstrukcji bieżnika tej nowej opony letniej zastosowano  innowacyjne rozwiązanie budowy lamel w technologii „StabiliGrip” (trójwymiarowe lamele BDS - Bi-Directional Sipe oraz system VG – Variable Geometry). Dzięki lamelom BDS, elementy klocka bieżnika zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. Ma to wpływ na lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych, występujących w przypadku szybkiej jazdy w zakrętach, ruszaniu oraz w czasie silnego hamowania, gdy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony. Poza lepszą przyczepnością sztywniejsza rzeźba bieżnika zwiększa skuteczność systemów bezpieczeństwa czynnego takich jak ABS czy ASR. System VG gwarantuje natomiast to, że lamele mają sztywną podstawę, co wpływa na stabilność i wytrzymałość przy dużych obciążeniach wynikających z szybkiej jazdy na autostradach. W bieżniku opony zmaksymalizowano liczbę lameli i krawędzi pracujących w kontakcie z nawierzchnią.  Uzyskany w ten sposób „efekt pazura” znacznie poprawia przyczepność opony na mokrych i śliskich nawierzchniach. Konstrukcja bieżnika minimalizuje poziom emitowanego hałasu czyniąc szybką jazdę komfortową i przyjemną. Latitude Tour HP objęta została homologacją na pierwsze wyposażenie do samochodów z napędem 4x4 jak Porsche, Mercedes - Benz, Volkswagen, Audi czy Land Rover.

YOKOHAMA

G012

To nowa opona terenowa marki Yokohama , która zastąpiła G011.  Producent dedykuje ją osobom lubiącym jazdę terenową i poszukującym przygód. G012 jest bardzo wytrzymała. Świetnie spisuje się na różnych nawierzchniach: mokrych, suchych, nierównych, sprawdza się równie doskonale na długich dystansach jak i w zróżnicowanym klimacie. Jej konstrukcja została wzmocniona, aby w trudnym terenie nie ulec zniszczeniu. Dzięki odpowiednio dobranej mieszance zmniejszono do minimum ryzyko nierównego zużycia. Opony zostały przetestowane na wielu kilometrach dróg w różnych krajach świata. Nowy bieżnik  zachwyca swoim surowym, ostrym i dzikim charakterem. Spełnia oczekiwania kierowców terenowych.

Zobacz cały numer PO 3/46 (Maj-Czerwiec 2007)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń