Euro Win 600
Bieżnik ten został niedawno unowocześniony. Do jego produkcji zastosowano specjalną mieszankę gumy z dodatkiem krzemionki. Zapewnia to idealną stabilność jazdy podczas dużych prędkości przez cały sezon, a szczególnie w warunkach zimowych (drogi ośnieżone i oblodzone). Liczne rowki jak i wyraźniejsze klocki krawędzi bocznej gwarantują doskonałe przyśpieszenie oraz hamowanie. Dystrybucją opon Nexen w Polsce zajmuje się Handlopex, www.handlopex.pl
ROADSTONE
Eurowin
To powszechnie znana marka zimowa na rynku zachodnioeuropejskim, której dystrybutorem jest firma Deldo Autobanden N.V. (Belgia, Antwerpia). Roadstone Eurowin to bardzo interesująca oferta zimowa - prawie 70 rozmiarów opon osobowych, dostawczych oraz 4x4, dostępnych w rozmiarach od 13 do 18 cali, z 4 rzeźbami bieżnika. Niektóre rozmiary dostępne są również w wersji pod kolcowanie. Z pełną rozmiarówką można zapoznać się na stronach www.deldo.com
ROTEX
W 2500
To prywatna marka, na którą wyłączność w Polsce ma firma Moto Budrex. Natomiast sama opona wytwarzana jest w fabrykach koncernu Michelin. Solidny bieżnik opony W 2500 posiada kierunkowy wzór. Takie rozwiązanie niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim opona jest cicha i lepiej radzi sobie z odprowadzaniem wody oraz błota pośniegowego. Ponadto jest bardziej stabilna i zużywa się równomiernie. Szeroka gama rozmiarów opony W 2500 sprawia, że jest to bardzo dobre rozwiązanie dla wielu kierowców. Więcej o tej oponie na stronach www.motobudrex.pl
UNIROYAL
MS plus 66
To nowa propozycja Grupy Continental na tegoroczny sezon jesienno-zimowy. Ta najwyższej klasy opona kierunkowa przeznaczona jest do samochodów klasy średniej i wyższej. W następcy sprawdzonego bieżnika MS plus 55 poprawiono parametry zachowania na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni, z zachowaniem wysokiej skuteczności w ochronie przed aquaplaningiem. Dzięki zwiększonej liczbie nacięć wzdłużnych oraz bocznych w istotny sposób poprawiono przyczepność podczas jazdy na ośnieżonych drogach. Zastosowana nowa technologia kanałów 3D przy konstrukcji bloków bieżnika, których krawędzie wzdłużne nie są proste lecz załamane, a tym samym bardziej odporne na odkształcenia, pozwoliła na osiągnięcie jeszcze lepszych parametrów zachowania na mokrej nawierzchni. Taki układ bloków i kanałów bardziej efektywnie odprowadza wodę spod czoła bieżnika, przez co skuteczniej zabezpiecza przed poślizgiem na warstwie wody i błota pośniegowego, a także skraca drogę hamowania. Zastosowanie nowoczesnej mieszanki bieżnika gwarantuje zachowanie odpowiedniej elastyczności opony w niskich warunkach temperaturowych i oznacza skróconą drogę hamowania na mokrej nawierzchni. MS plus 66 znacznie przewyższają poprzedni model dzięki krótszej o 6 proc. drodze hamowania na mokrej nawierzchni, lepszemu o ponad 20 proc. zabezpieczeniu przed aquaplaningiem podczas jazdy na zakrętach oraz lepszej o 4 proc. kierowalności na śniegu i dłuższemu przebiegowi. Cena nowych opon Uniroyal MS plus 66 będzie taka sama, jak cena poprzedniego modelu.
VIKING
SnowTech
Ta opona łączy w sobie najnowocześniejszą technologię z innowacjami, takimi jak: koncepcja zmiennej szerokości lamel CarverTech, unikalna rzeźba bieżnika oraz zastosowanie mieszanki typu Silica, aby zwiększyć elastyczność opon w niskich temperaturach. Opony zapewniają bezpieczeństwo w zimie, kiedy drogi pokryte są lodem, śniegiem lub błotem. Nowoczesna rzeźba bieżnika gwarantuje wyjątkową odporność na aquaplaning, jednocześnie gwarantując wysoki poziom jakości trakcji na oblodzonych i ośnieżonych drogach. Dzięki optymalnej kompozycji mieszanki gumowej opony posiadają stałe parametry bezpieczeństwa jazdy podczas szybko zmieniających się warunków pogodowych. Wyjątkowa przyczepność i stabilność kierowania zapewnione są także w najniższych temperaturach. Dystrybutorem opon Viking SnowTech są Polskie Składy Oponiarskie Sp. z o.o., www.pso.pl
VREDESTEIN
Wintrac Xtreme
To pierwsza na świecie opona zimowa zaprojektowana przy współudziale stylistów z Giugiaro Design. Agresywne, sprężyste linie w kształcie litery „W” nadają bieżnikowi mocny wygląd. Przy tworzeniu tej opony firma Vredestein uznała za najważniejsze właściwe rozmieszczenie i kształt rowków bieżnika, które w centralnej części opony umieszczone są pod kątem prostym w stosunku do kierunku jazdy, co zapewnia maksymalną przyczepność. Specjalne, dodatkowe lamelki o zygzakowatym kształcie, znajdujące się na obwodzie bieżnika, powodują doskonałe utrzymywanie kierunku jazdy. Dodatkowo w budowie opony Wintrac Xtreme wykorzystano nowoczesną, opatentowaną technologię Optimum Silica Processing (OSP). Jest to metoda stosowana w produkcji komponentów mieszanki bieżnika, poprawiająca zachowanie się opon zimą i przyczepność na mokrych nawierzchniach. Wintrac Xtreme dostępna jest w indeksach prędkości H, V i W, co czyni ją prawdziwie zimową oponą z najwyższego segmentu.
YOKOHAMA
W. drive™V902
Nowe opony V902 do samochodów osobowych i SUV są skonstruowane tak, aby zapewnić lepszą przyczepność na ośnieżonej drodze. Jako opony High Performance zachowują elastyczność w niskich temperaturach, a unikatowa rzeźba ich bieżnika zapewnia maksymalną trakcję. Asymetryczny bieżnik o wysokiej sztywności, unikatowe, trójwymiarowe kształty lamel oraz zastosowanie zaawansowanej mieszanki gumowej zapewniają bardzo dobre osiągi w szerokim zakresie temperatur i na każdym rodzaju nawierzchni.