PIRELLI
Winter SottoZero
Dedykowana jest do aut luksusowych i sportowych. Zapewnia bezpieczeństwo oraz kontrolę nawet przy prędkościach 240 czy 270 km/h. Producenci najbardziej prestiżowych aut, takich jak Ferrari, Lamborghini, Porsche, czy Bentley, rekomendują Pirelli SottoZero jako oponę, która oprócz bezpieczeństwa zapewnia przyjemność z jazdy nawet w ciężkich zimowych warunkach. Wkrótce SottoZero dostępna będzie w rozmiarze 255/35R19XL. Przy projektowaniu nowych opon W270 SottoZero najtrudniejszym założeniem było utrzymanie możliwości opon zimowych podczas testów w najtrudniejszych warunkach na suchym asfalcie. Nie chodzi tylko o możliwość osiągnięcia prędkości 270 km na godzinę na oponie zimowej. Łatwo byłoby bowiem zastosować dużo sztywniejszą mieszankę, tracąc rzeczywistą efektywność w warunkach zimowych. Pirelli przyjął jednak zupełnie inną metodologię: opracowanie nowej opony w sposób spełniający zapotrzebowanie najbardziej prestiżowych producentów samochodów na świecie. Asymetryczny wzór bieżnika, o mniejszej głębokości, służy osiąganiu najwyższych prędkości przy zachowaniu bezpieczeństwa i kontroli nad pojazdem. Droga hamowania została znacznie skrócona dzięki sztywniejszym żeberkom bieżnika. W całej strukturze wykorzystywany jest przełom technologiczny z PZero. Nowa konstrukcja rowków zmniejsza do minimum odkształcenia wynikające z działania sił obrotowych i bocznych przy wysokiej prędkości.
Winter Carving Edge
Ta opona jest wynikiem wieloletnich doświadczeń firmy Pirelli w rajdach samochodowych oraz specjalnych programów testowych prowadzonych w warunkach arktycznych. Winter Carving Edge to wynik dodatkowych innowacyjnych rozwiązań. Ma identyczną rzeźbę bieżnika, jak Winter Carving, lecz charakteryzuje się twardszą mieszanką podstawy bieżnika, zapewniającą skuteczniejsze trzymanie się na suchych i mokrych nawierzchniach, a także bardziej miękką wierzchnią warstwą, oferującą optymalne osiągi w każdych warunkach zimowej eksploatacji. Rozwiązania technologiczne zawarte w obydwu oponach pozwalają sprostać ekstremalnym warunkom zimowym, zachowując przy tym bardzo duży margines bezpieczeństwa. Rzeźba bieżnika o fantazyjnym agresywnym wyglądzie zwiększa efektywność opon na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.
VREDESTEIN
Wintrac Xtreme – RunFlat
Opona zimowa typu High Performance RunFlat Wintrac Xtreme była pierwszą oponą zimową opracowaną przy udziale znanego włoskiego biura projektowego Giugiaro Design. W oparciu o silne strony opony Wintrac Xtreme, opracowano oponę run flat specjalnie wzmacniając ją po stronie wewnętrznej. Konstrukcja stopki opony jest również wydatnie wzmocniona, ażeby utrzymać ją na obręczy nawet w przypadku całkowitej utraty ciśnienia. Pomimo tych zmian udało się zachować niekwestionowany, wysoki poziom komfortu jazdy. W przypadku utraty powietrza, jazdę można kontynuować, nie przekraczając prędkości 80 km/h.
Zimowe opony 4x4
VREDESTEIN
Wintrac 4 Xtreme
To jedna z najnowocześniejszych na świecie opon zimowych przeznaczonych dla aut typu SUV. Opona zaprojektowana przy współudziale Giugiaro Design gwarantuje doskonałe parametry jezdne oraz nowoczesny i silny wygląd. Dzięki bardzo dobrej stabilności i przyczepności wydatnie poprawia bezpieczeństwo jazdy. Dodatkowo dzięki swej wyjątkowej budowie opona Wintrac 4 Xtreme zapewnia znakomite właściwości w każdych warunkach terenowych. Zarówno na nawierzchniach utwardzonych, jak i w terenie odznacza się bardzo dobrymi właściwościami samoczyszczącymi, tak ważnymi dla optymalnej przyczepności auta.
Zobacz cały numer PO 6/49 (Listopad-Grudzień 2007)
CONTINENTAL
VancoWinter™ 2
Dzięki koncepcji inteligentnych lamel nowe opony Vanco radzą sobie doskonale z różnorodnymi wyzwaniami w zimie. Sinusoidalne lamele w barku opony optymalizują efekt hamowania i prowadzenie na śniegu. Łuskowate lamele w bieżniku zapewniają ponadto „efekt skrobaka do lodu”, co istotnie zwiększa wydajność hamowania na lodzie i na mokrych nawierzchniach. W połączeniu ze specjalnym składnikiem gumy, zapewniającym przyczepność w zimie, koncepcja inteligentnych lamel opon gwarantuje wyjątkowo wysoki potencjał bezpieczeństwa oraz maksymalną wszechstronność w miesiącach zimowych. Aquaplaning to poważny problem także w zimie. Dzięki zwiększeniu liczby rowków o 10 proc., a także trzem obwodowym rowkom bieżnika z kanałami odprowadzającymi wodę, opony są najlepiej przystosowane do spełnienia tych wymagań. Nowy wzór bieżnika zapewnia wydajne usuwanie błota pośniegowego i wody, dlatego oferuje doskonałe zabezpieczenie przed aquaplaningiem i bezpieczne prowadzenie na mokrej nawierzchni. Solidna konstrukcja ścianek bocznych nowych opon Continentala zwiększa ich żywotność. Szerokie i odporne na zadrapania żebro zapobiega problemom spowodowanym przez najeżdżanie na krawężniki i zwiększa odporność na uszkodzenia. Specjalny bark trakcyjny zapewnia dodatkową przyczepność na drogach z nagromadzonym śniegiem i błotem pośniegowym.
COOPER
Discoverer M+S
Opona została zaprojektowana specjalnie na warunki śnieżne. Doskonale zachowuje się na śniegu i lodzie. Dicoverer M+S jest oponą cichą, co z pewnością wpływa na komfort jazdy. Dostępna jest w ponad 30 rozmiarach. Więcej o tej oponie na stronach dystrybutora, firmy Sowkam, www.sowkam.pl