Osobowe, SUV, 4x4

 

 

Toyo 350

Opona przeznaczona jest do samochodów miejskich i kompaktowych. Jej poprzedniczką była opona Toyo 330. Nowy design bieżnika zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne i skróconą drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Dzięki niższym oporom toczenia obniżony został poziom spalania paliwa a wydłużone użytkowanie. Idealna na polskie drogi! Więcej o obu oponach na stronach www.trade-stomil.com.pl

 

VIKING

ProTech II

To opona bezkompromisowa wobec suchych i mokrych nawierzchni. Jej bieżnik stanowi kombinację sztywnych bloków barkowych oraz dwóch żeber obwodowych. Zapewnia stabilność poprzeczną, precyzję kierowania, a także optymalną przyczepność podczas hamowania. Połączenie dużej ilości krawędzi i wąskich kanałów zapewnia stabilność na mokrej nawierzchni. Obwodowe i poprzeczne kanały w połączeniu z najnowszą kompozycją mieszanki silikonowej Silica zapewniają idealne odprowadzenie wody z czoła bieżnika. Dzięki temu ProTech II jest wyjątkowo odporny na aquaplaning. Obecnie oferowana w 17 rozmiarach, a od przyszłego sezonu będzie dostępna w 30. Dystrybutorem opon Viking ProTech II są Polskie Składy Oponiarskie, www.pso.pl

 

Opony do aut 4x4

DUNLOP

Grandtrek Touring  AS

Opona całoroczna, przeznaczona do samochodów SUV, przede wszystkim w wersji luksusowej, z mocnym silnikiem. Nowa opona oferuje znakomite osiągi dzięki technologii Touch Technology, w takich obszarach jak przyczepność na suchej, mokrej, jak również zaśnieżonej nawierzchni. Opona będzie oferowana razem z nowymi samochodami, takimi jak Porsche Cayenne, Mercedes ML, itp.

 

Lassa

Competus

Opona radialna on/off Lassa Competus do samochodów 4x4 poradzi sobie we wszystkich warunkach pogodowych, na każdym rodzaju nawierzchni. Agresywny wzór bieżnika z licznymi nacięciami na klockach zapewnia dobrą trakcję w każdych warunkach pogodowych, zarówno na drodze utwardzonej jak i poza nią. Kształt klocków na barku opony zapewnia także dobrą trakcję na śniegu i w błocie. Specjalny profil ścianki bocznej i podwójna mieszanka bieżnika wpływa pozytywnie na komfort jazdy. Więcej informacji na stronie www.j-m-k.pl

MICHELIN

Latitude Sport

Ta opona przeznaczona jest do samochodów o ekstremalnych osiągach z napędem na cztery koła. W Latitude Sport wykorzystano mieszanki i rzeźbę bieżnika pochodzące z opony Pilot Sport PS2. Nowa opona posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika, co umożliwiło ograniczenie liczby nacięć na zewnętrznej stronie opony. Decyduje to o lepszej przyczepności przy szybkim i energicznym pokonywaniu zakrętów oraz podczas hamowania na wszystkich rodzajach nawierzchni. Szerokie żebro centralne bieżnika odpowiedzialne jest  za trakcję i utrzymywanie kierunku jazdy na wprost. W celu zredukowania efektu aquaplaningu i dla zwiększenia stabilności kierunkowej na wodzie zadbano o bardziej efektywne odprowadzanie wody. Zapewniają to m.in.: trzy szerokie wzdłużne kanały. Typowo sportowa budowa bieżnika składa się na doskonałą kierowalność pozwalającą na dynamiczną i zarazem bezpieczną jazdę. Przy konstruowaniu Latitude Sport wyzwaniem dla inżynierów Michelin było zapewnienie maksymalnej powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią. Dlatego w oponie tej zastosowano innowacyjne rozwiązanie opasania „zero stopni”. Jest to linka nawinięta w strefach barkowych opony i pod czołem bieżnika równolegle do jego osi wzdłużnej. Opasanie „zero stopni” odznacza się dwiema szczególnymi cechami: z jednej strony „oskrzydla” barki opony, minimalizując odkształcenia w ich strefach. Z drugiej strony pod czołem bieżnika linka opasania nawinięta jest ze zmienną gęstością. Zapewnia to bardzo równomierny rozkład nacisków opony na podłoże i większą powierzchnię kontaktu. Jest to kluczowy parametr decydujący o efektywnym przeniesieniu napędu, dużej stabilności toru jazdy i skutecznym hamowaniu. Inną zaletą tej technologii jest równomierne zużywanie się opony, co znacznie wydłuża jej żywotność i zwiększa komfort. Dla użytkownika oznacza to oszczędności finansowe związane z rzadszą wymianą ogumienia.

Latitude Tour HP

Opona przeznaczona jest do coraz popularniejszej gamy samochodów 4x4 typu SUV, poruszających się głownie po szosach. Oferuje ona użytkownikom niezrównany komfort, bezpieczeństwo i niespotykaną w tym segmencie żywotność. Opona Latitude Tour HP jest następcą Michelin 4x4 Synchrone oraz Michelin Energy MXV4+. Najistotniejszą cechą w oponach do samochodów z tego segmentu jest komfort (64 proc. badanych) oraz przebieg (45 proc. badanych). Dzięki nowym rozwiązaniom udało się zredukować o 5 proc. hałas i wibracje powstające podczas jazdy oraz uzyskać większy przebieg aż o 20 proc.  Jednocześnie podniesiono poziom bezpieczeństwa poprzez zwiększenie przyczepności opony na mokrej nawierzchni.  Dzięki nowatorskiej technologii Terrain-Proof uzyskano znacznie dłuższe przebiegi. Rozwiązanie to polega na zastosowaniu specjalnej mieszanki gumowej bieżnika wywodzącej się z wieloletnich doświadczeń Michelin w technologiach stosowanych w oponach przemysłowych. Guma bieżnika uzyskała w ten sposób dużą odporność na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne, co umożliwia użytkownikowi eskapady poza asfaltową drogę bez obaw o zniszczenie ogumienia. Duża żywotność Tour HP oznacza dłuższy okres użytkowania aż o jeden sezon. Ponadto jest to istotne dla ochrony środowiska naturalnego. W konstrukcji bieżnika tej nowej opony letniej zastosowano  innowacyjne rozwiązanie budowy lamel w technologii „StabiliGrip”. Na technologię tą składają się trójwymiarowe lamele BDS (Bi-Directional Sipe) oraz system VG – (Variable Geometry). Dzięki lamelom BDS, elementy klocka bieżnika zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. Ma to wpływ na lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych, występujących w przypadku szybkiej jazdy w zakrętach, ruszaniu oraz w czasie silnego hamowania, gdy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony. Poza lepszą przyczepnością sztywniejsza rzeźba bieżnika zwiększa skuteczność systemów bezpieczeństwa czynnego takich jak ABS czy ASR. System VG gwarantuje natomiast to, że lamele mają sztywną podstawę, co wpływa na stabilność i wytrzymałość przy dużych obciążeniach wynikających z szybkiej jazdy na autostradach. W bieżniku opony zmaksymalizowano liczbę lameli i krawędzi pracujących w kontakcie z nawierzchnią.  Uzyskany w ten sposób „efekt pazura” znacznie poprawia przyczepność opony na mokrych i śliskich nawierzchniach. Konstrukcja bieżnika minimalizuje poziom emitowanego hałasu czyniąc szybką jazdę komfortową i przyjemną. Latitude Tour HP objęta została homologacją na pierwsze wyposażenie do samochodów z napędem 4x4, takich jak: Porsche, Mercedes - Benz, Volkswagen, Audi czy Land Rover.

YOKOHAMA

G012

To nowa opona terenowa marki Yokohama , która zastąpiła G011.  Producent dedykuje ją osobom lubiącym jazdę terenową i poszukującym przygód. G012 jest bardzo wytrzymała. Świetnie spisuje się na różnych nawierzchniach: mokrych, suchych, nierównych, sprawdza się równie doskonale na długich dystansach jak i w zróżnicowanym klimacie. Jej konstrukcja została wzmocniona, aby w trudnym terenie nie ulec zniszczeniu. Dzięki odpowiednio dobranej mieszance zmniejszono do minimum ryzyko nierównego zużycia. Opony zostały przetestowane na wielu kilometrach dróg w różnych krajach świata. Nowy bieżnik  zachwyca swoim surowym, ostrym i dzikim charakterem. Spełnia oczekiwania kierowców terenowych.

Zobacz cały numer PO 2/45 (Marzec-Kwiecień 2007)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń