ROZMOWA "PRZEGLĄDU": Trzeba zapewnić kompleksowość usług

Opony bieżnikowane to najszybszy sposób na ograniczenie kosztów operacyjnych w przedsiębiorstwie transportowym w obszarze ogumienia, dlatego też mocno wspieramy i rozwijamy ten segment. Bieżnikowanie jest dla nas istotnym elementem cyklu życia opony. Nasze opony mogą być rowkowane w okresie swojego pierwszego i drugiego życia, co daje łącznie czterokrotną żywotność. Popularyzując bieżnikowanie wśród flot, przyczyniamy się również do ochrony środowiska naturalnego. Jako lider rynku promujemy wiele procesów wspierających efektywne zarządzanie oponami, takich jak m.in. wspomniane już pogłębianie rowków bieżnika, czy efektywne zarządzanie karkasami, a także monitorowanie przebiegu i eksploatacji opon.

- Jakie znaczenie ma powiązanie sprzedaży opon z sieciami firmowymi, w Waszym przypadku siecią serwisów Premio, programami FleetOnlineSolutions, TruckForce i innymi?

- Dostarczenie wysokiej jakości opon do floty transportowej to pierwszy krok w długofalowym procesie całościowego monitorowania eksploatacji ogumienia. Goodyear oferuje całą gamę usług i narzędzi, które służą operatorom pojazdów ciężarowych oraz operatorom maszyn ziemnych. Oczywiście wszystko zaczyna się od bezpośrednich kontaktów i doradztwa. Zazwyczaj już pierwszy kontakt ze specjalistami Grupy Goodyear Polska ds. opon ciężarowych, czy też opon do maszyn ziemnych, jest początkiem bardzo udanej współpracy użytkowników ogumienia z naszą firmą. Oczywiście istotnym ogniwem w obsłudze rynku pojazdów ciężarowych są sieci serwisów TrucForce oraz Premio. TruckForce to sieć z ponad 1500 certyfikowanymi serwisami opon w całej Europie. W Polsce posiadamy ponad 80 autoryzowanych serwisów TruckForce. Za pośrednictwem serwisów dostarczamy programy do obsługi flot, między innymi takie jak FleetOnlineSolution (FOS). Ten program to zdecydowanie mniej tzw. papierkowej pracy dla właściciela floty transportowej. FOS umożliwia realizację usług w serwisach TruckForce w uzgodnionych cenach i bez opóźnień. Pozwala ograniczyć ilość dokumentów, z którymi regularnie zmagają się operatorzy flot. To także kompleksowe narzędzie dla wieloodziałowych flot transportowych, które - korzystając z FOS - mają możliwość elektronicznej obsługi (m.in. jedno źródło fakturowania usług) wszystkich informacji o zarządzaniu oponami.

Inne ważne programy to wspomniany już wcześniej przeze mnie program bieżnikownia opon, czy też program pomocy drogowej ServiceLine24h. Bardzo ważnym elementem kontaktu z naszymi klientami jest przeznaczony specjalnie dla nich portal www.mojaflota.com.pl. Na tym portalu zlokalizowany jest np. program do monitorowania ogumienia. Oferujemy, moim zdaniem, najlepszy w Polsce pakiet kompleksowych usług serwisu opon dla flot, który jest doskonałym ułatwieniem dla wszystkich właścicieli flot pojazdów ciężarowych, czy też maszyn ziemnych.

- Jak obecnie wygląda polski rynek opon ciężarowych i OTR?

- Polski rynek opon ciężarowych oraz do maszyn ziemnych jest bardzo ważną częścią europejskiego rynku. Szybko zmierzamy w kierunku segmentacji jakościowej podobnej do tej w krajach starej Unii. W tych krajach opony premium stanowią ok. 65 proc., a opony ekonomiczne 35 proc. W Polsce obecnie to odpowiednio 45 proc. i 55 proc. Więcej opon premium na rynku, przy prawidłowej eksploatacji, to w konsekwencji wzrost popytu na usługi bieżnikowania. Zaawansowana technologia bieżnikowania na gorąco gwarantuje znakomite osiągi. Jak już wspominałem, Goodyear dostarcza bardzo wysokiej jakości opony bieżnikowane. Ten rynek notuje wzrosty i również pod tym względem upodabniamy się do krajów Europy Zachodniej. Ważnym obszarem jest także rozwój sprzedaży opon, które generują niższe opory toczenia, czy też mają wyższe indeksy nośności. Dotychczas wiele flot nie wybierało energooszczędnych opon, bo niekiedy firmy nie były pewne, jakie dokładnie parametry mają poszczególne modele opon. Obowiązek etykietowania ogumienia, który wszedł w życie we wszystkich krajach UE od listopada 2012 r., pomaga operatorom flot w wyborze najbardziej nowoczesnych, efektywnych opon. Goodyear z zadowoleniem przyjął ten system, ale równocześnie warto pamiętać, że etykieta obejmuje tylko trzy parametry, czyli efektywność paliwowa, przyczepność na mokrej nawierzchni i hałas zewnętrzny. Goodyear Dunlop, testując i oceniając swoje opony (jeszcze zanim trafią na rynek), bierze pod uwagę ponad 50 różnych kryteriów, które nie są widoczne na etykiecie. Są to m.in. prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, nacisk jaki wywiera stopka opony na nawierzchnię, jazda z dużą prędkością, trakcja i trwałość. Są to bardzo istotne parametry zwłaszcza obecnie, kiedy floty zwracają baczną uwagę na każdą wydaną złotówkę czy każde wydane euro.

- Wiem, że zajmuje się Pan działaniami marketingowymi na rynku polskim, ale otrzymaliśmy ostatnio informację, że Goodyear Francja planuje zamknięcie fabryki opon rolniczych w Amiens Nord, a Goodyear zamierza wycofać się z działalności na rynku opon rolniczych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Co to może oznaczać dla klientów?

- Goodyear Region Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA) oraz Goodyear Dunlop Tires Europe B.V. ogłosiły 31 stycznia br. zamiar wycofania się z działalności na rynku opon rolniczych w regionie EMEA. Warto jednak zaznaczyć, że ogłoszenie przez koncern Goodyear zamiaru rezygnacji z działalności na rynku opon rolniczych w regionie EMEA nie oznacza podjęcia ostatecznej decyzji w tej sprawie, ani zaprzestania składania zamówień przez Goodyeara na opony rolnicze w Firmie Oponiarskiej Dębica S.A. T.C. Dębica S.A. na bieżąco realizuje zamówienia na opony rolnicze, zgodnie z zamówieniami od podmiotów z koncernu Goodyear, jak również produkcję opon marki Dębica na rynek krajowy, zgodnie z planami sprzedażowymi. 

- Dziękuję za rozmowę.

Zobacz cały numer PO 3/101 (Marzec 2013)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń