CONTINENTAL
CSEasy SC15, SC20, SC20 clean
Rodzina opon CSEasy została uhonorowana przez Stowarzyszenie Użytkowników Wózków Widłowych FLTA. Innowacyjne, pełne opony firmy Continental zostały nagrodzone prestiżową nagrodą „Archie” za pionierską konstrukcję. Wprowadzone na rynek nieco ponad rok temu opony CSEasy, wyznaczyły nowy poziom dla opon przemysłowych. Jako pierwsza w historii opona tego typu, zakładana jest za pomocą klucza dynamometrycznego bez zastosowania prasy do montażu. Ta pionierska metoda oznacza duże korzyści dla użytkownika. Jedną z zalet tego systemu jest znaczne obniżenie „kosztu eksploatacji” w porównaniu do opon standardowych. Osiągi w zakresie przebiegu są wyższe, niż w przypadku opon standardowych, przy tym CSEasy zapewnia też zmniejszony opór toczenia. Stąd zużycie energii jest niższe, a emisja CO2 znacznie zredukowana. Celem twórcy opony, Hansa-Jurgena Sauerwalda, było uproszczenie procesu wymiany opony przez użytkownika, a równocześnie wynalezienie takiego ogumienia, które sprostałoby wysokim kryteriom użytkowym. Opona SC15 stosowana jest m.in. w największym europejskim porcie w Rotterdamie, gdzie używa się jej do układarek kontenerów. Opony poddawane są ekstremalnym obciążeniom – podczas manewrowania koła tylne, dzięki którym możliwy jest skręt pod ekstremalnym kątem, wykonują zwrot w miejscu, a po rozładunku na nich spoczywa też cały ciężar pojazdu i przeciwciężaru. W trakcie transportu kontenerów obciążona jest głównie oś napędowa kół bliźniaczych. Po załadunku koła muszą szybko toczyć się po asfalcie, nawierzchni utwardzonej czy betonie. Muszą też pokonywać przejazdy kolejowe.
MPT 81
Opona nadaje się do wszelkich zastosowań, a jest wprost idealna do Mercedes-Benz Unimog. Niezależnie od pory roku, Unimog z oponami MPT 81 jest niezrównany w wykonywaniu szeregu prac. W zimie używany jest do odśnieżania dróg. Praca pługa śnieżnego wymaga dużej siły, gdyż przemieszczanie kilku ton śniegu jest zadaniem bardzo ciężkim. Służby utrzymania dróg używają Unimogów wyposażonych w pługi śnieżne i automatyczne solarki lub dmuchawy śniegowe. Oczywiście, tego typu praca pojazdu wymaga odpowiednich opon - liczy się dobra trakcja, trzymanie toru jazdy i wytrzymałość na obciążenia przy większych prędkościach. Wiosną zadania do wykonania są inne – na poboczach dróg i autostrad trawniki wymagają przycinania, a rośliny podlewania. Trzeba też oczyszczać bariery zabezpieczające i znaki drogowe. Opony MPT 81 zapewniają trakcję i stabilność pojazdu na drogach nieutwardzonych, zwłaszcza przy stromych podjazdach. MPT 81 musi też radzić sobie z dużymi obciążeniami w zastosowaniach terenowych. Wzór bieżnika i solidna konstrukcja opony zostały zaprojektowane do jazdy w takich właśnie warunkach. Inną cechą tej opony jest jej wyjątkowa przyczepność na mokrej nawierzchni. MPT 81 jest zdolna radzić sobie przy każdej pogodzie. Opona jest też bardzo ekonomiczna. Odporna na ścieranie mieszanka gumowa zapewnia małe zużycie, a więc dużą żywotność opony. Niski opór toczenia pozwala obniżyć zużycie paliwa, przyczyniając się tym samym do ochrony środowiska naturalnego. Inną ekologiczną zaletą opony jest jej cichobieżność. Na drogach utwardzonych MPT 81 zapewniają komfort jazdy, a na dodatek dobrą trakcję na trawie, na podłożu żwirowym, gliniastym i piaszczystym. Niemniej ważna jest odporność tej opony na uszkodzenia, która czyni z MPT 81 niezawodnego partnera w całym szeregu prac możliwych do wykonania za pomocą Unimoga. Continental ma też w ofercie inne opony radialne MPT. Należą do nich uniwersalna MPT 80, a także MPT 70E, która jest przystosowana zwłaszcza do prac na placach budów. MPT 81 produkowana jest w czterech rozmiarach: 315/55 R 16 (120K), 275/80 R 20 (134K), 335/80 R 20 (147K), 365/80 R 20 (152K).
GOODYEAR
Optitrac R+
Część producentów maszyn jako podstawowe wyposażenie zaaprobowała najnowszą oponę Optitrac R+. Znacząco poprawia ona trakcję ciągnika i umożliwia jazdę z prędkością do 65 km/h. Optitrac R+ jest najmłodszym i zarazem najnowocześniejszym dzieckiem w rodzinie Optitrac, cieszącej się od sześciu lat dużą popularnością wśród rolników całej Europy. Stworzono ją z myślą o sześciocylindrowych ciągnikach z napędem na cztery koła o mocy silnika od 120 do 300 KM. Optitrac R+ doskonale radzi sobie w transporcie na drogach utwardzonych, zachowując jednocześnie niskie ciśnienie powietrza na poziomie stosowanym w pracach polowych. Dzięki nowej technologii wykorzystanej przy produkcji Optitrac R+, uzyskuje się przyrost trakcji ciągnika o 10 proc. W dodatku, co dla wielu rolników może okazać się istotne, nośność opony zwiększa się aż o 30 proc.! Ostatnio Goodyear rozszerzył ofertę opony Optitrac R+ do dziewięciu rozmiarów, które umożliwiają wiele kombinacji na przedniej i tylnej osi. Umowy na wyposażenie oryginalne dotyczą również przemysłowych opon radialnych – IT520 oraz IT530, które będą stosowane przez takich producentów, jak JCB, Caterpillar, Volvo, Komatsu, Laverda, Manitou, Liebherr, Hydrema i Terex.
MITAS
MPT 20
Uniwersalny, niezmieniony wzorzec bieżnika, nadający się zarówno do jazdy w terenie, jak i na drogach. Idealnie pasuje do aut służb komunalnych, wojskowych oraz do różnych aut serwisowych.
FL-08
Opona do wózków widłowych o wysokim profilu bieżnika, zaprojektowana specjalnie z myślą o pojazdach przewożących bardzo duże ciężary. Bieżnik zapewnia bardzo dobrą stabilność jazdy. Dystrybucją opon Mitas w Polsce zajmuje się rzeszowska firma Handlopex, www.handlopex.pl
TRELLEBORG
T410 Agroforest
Włoska firma zaprezentowała nową linię opon Agroforest, idealnych do stosowania zarówno w rolnictwie, jak i leśnictwie. Wszechstronna opona T410 Agroforest jest idealną propozycją dla ciężkich zastosowań. Jej wysoka jakość i efektywność stanowi znakomite rozwiązanie do pracy na polu i w lesie. T410 Agroforest gwarantują użytkownikom większą od przeciętnej odporność na uderzenia i zniszczenia, doskonałą przyczepność oraz dobre właściwości trakcyjne na trudnym terenie. Cechują się także wysokim poziomem stabilności podczas użytkowania, dzięki specjalnie zaprojektowanym barkom opony oraz większym powierzchniom styku klocków bieżnika z glebą w porównaniu ze zwykłą oponą rolniczą. Dzięki oponom Agroforest Trelleborg wychodzi naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na opony znajdujące zastosowanie w przemyśle leśnym oraz wysokiej jakości opony rolnicze. Dostępne są one w 11 rozmiarach: 320/85-24TT 127A8, 380/85-24TT 137A8, 380/85-28TT 139A8, 420/85-28TT 144A8, 420/85-30TT 145A8, 460/85-30TT 150A8, 420/85-34TT 147A8, 420/85-38TT 149A8, 460/85-34TT 152A8, 460/85-38TT 154A8, 520/85-38TT 160A8 (dostępna wkrótce).