CONTINENTAL
CSEasy
Continental jako jeden z największych na świecie koncernów oponiarskich prowadzi bardzo szeroki zakres prac badawczych nad nowymi technologiami i rozwiązaniami technicznymi. Pojawienie się najnowszej opony superelasycznej CSEasy jest dobitnym potwierdzeniem faktu, że koncern utrzymuje pozycję lidera w zakresie innowacyjności opon przemysłowych. CSEasy jest pierwszą oponą superelastyczną montowaną na felgę bez użycia prasy. Ten nowy system pozwala na wymianę opony bezpośrednio na pojeździe, przy wykorzystaniu standardowych narzędzi, przez co znacznie redukuje czas postoju urządzenia. CSEasy jest bardzo łatwa w montażu. Składa się z dwóch podstawowych elementów: adaptera i opony. Adapter jest elementem łączącym oponę ze standardową felgą, a jego stożkowa forma oraz śrubowe połączenie z oponą gwarantują sztywne osadzenie na obręczy. Łatwość i szybkość montażu to główne atuty nowej CSEasy. Rozwiązanie znalazło zastosowanie w wózkach widłowych firmy STILL przeznaczonych do obsługi serwisowej. www.direkta.net.pl
Zobacz cały numer PO 7/56 (Wrzesień 2008)
MICHELIN
XZM
Radialne opony do wózków widłowych XZM wyróżniają się co najmniej dwukrotnie dłuższą żywotnością niż opony pełne i diagonalne. Jest to szczególnie istotne, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że koszty ogumienia stanowią zwykle aż od 25 proc. do 30 proc. wydatków związanych z utrzymaniem wózka widłowego. Model XZM ma także duży wpływ na poprawienie warunków pracy oraz zmniejszenia ilości gumy zanieczyszczającej powierzchnie magazynowe. Aby przekonać klientów o wyjątkowej długowieczności nowej opony Michelin wprowadził gwarancję “Dwa razy więcej godzin lub Michelin zwraca różnicę”. Producent zwraca tyle procentowej wartości opon ile ewentualnie zabraknie im do podwojenia żywotności opon pełnych lub diagonalnych. XZM, dzięki technologii radialnej są niemal całkowicie odporne na przebicia. Dodatkowo model ten wyposażono w system bezdętkowego uszczelnienia, eliminujący ryzyko nagłej utraty ciśnienia. Te cechy w połączeniu z lepszym niż w przypadku opon pełnych komfortem dla operatora, ochroną przewożonych towarów i niższym kosztom utrzymania powodują, że Michelin XZM spełnia wszystkie wymagania pokładane we współczesnym ogumieniu do wózków widłowych. Potwierdzeniem tego może być fakt, że w wielu krajach na świecie model XZM objęty jest również gwarancją satysfakcji, która umożliwia zwrot zakupionych opon w ciągu 90 dni od zakupu, jeśli nie spełniają one oczekiwań klienta.
Zobacz cały numer PO 6/55 (Lipiec-Sierpień 2008)
ALLIANCE
318
Masywna opona, zapewniająca doskonałą przyczepność na budowach, kopalniach, w lasach i różnych serwisach drogowych. Przez środek opony przebiega pas, który wzmacnia oponę. Bardzo szerokie rowki zapewniają idealną przyczepność i wydłużają przebiegi. 318-stka jest oponą niekierunkową ze specjalnej mieszanki. Jest to bezdętkowa opona, zawierająca nylon.
ALLIANCE
306
Twarda opona do równiarek drogowych wykonana z myślą o nierównym terenie. Opona została wzmocniona, połączona supermocnym „paskiem”, przebiegającym przez jej środek. Przeznaczona jest do pojazdów pracujących w ciężkich warunkach. Nylonowa konstrukcja zapobiega zniszczeniu opony oraz wydłuża jej żywotność.
ALTURA
Rock XL
Głęboki wzór bieżnika w połączeniu z bardzo mocnym, wytrzymałym karkasem, tworzą oponę idealną do przewożenia ekstremalnych ciężarów. Idealna do kopalń odkrywkowych. Doskonała stabilność i przyczepność w trudnych warunkach zapewnia lepszą wydajność opony i przedłużoną żywotność.
ALTURA
Grip Master Leader H.D.
Opona lepszej jakości z nietypowym bieżnikiem, którego głębokość została powiększona dla lepszej przyczepności i odporności na przebicia. Specjalna mieszanka karkasu wydłuża żywotność i trwałość opony oraz zapewnia mniejsze ścieranie i zapobiega pękaniu. Dystrybucją opon marek Alliance i Altura zajmuje się firma Handlopex z Rzeszowa, www.handlopex.pl