Ciężarowe i dostawcze

 

HDW

Zimowe opony Continental na oś napędową, mogą być również stosowane poza sezonem zimowym. Założone jesienią zapewniają doskonałą, zimową niezawodność. Gdy na drodze nie ma już śniegu i lodu, mogą być dalej stosowane na osi napędowej przez resztę roku. Dodatkowo, opony te posiadają mini-nacięcia bieżnika, które zapewniają wyjątkowo dobrą przyczepność w okresie zimowym. Nawet w przypadku nieoczyszczonej drogi, rozwiązanie to zapewnia stały przekaz mocy podczas ruszania oraz hamowania pojazdu. Ponieważ bieżnik jest wyjątkowo elastyczny, zapewnia wysokie właściwości samooczyszczające opony. Co więcej, model HDW łączy w sobie gwarancję wysokiej przyczepności z wyjątkowym, jak na warunki zimowe, przebiegiem.

 

HDW Scandinavia

Continental opracował model HDW Scandinavia specjalnie pod kątem użytkowania ich w regionach, w których opady śniegu są na porządku dziennym. Ten model opony na oś napędową posiada więcej nacięć bieżnika niż HDW, co znacząco polepsza jego przyczepność. Elementy wbudowane w architekturę mini-nacięć pomagają utrzymać kontakt z podłożem podczas hamowania i przyśpieszania. Dwa stosunkowo szerokie rowki na całym obwodzie tej opony zapewniają optymalną sterowność pojazdu, podczas gdy elastyczny bieżnik zapewnia wysokie właściwości samooczyszczające ogumienia – śnieg i lód nie zostają w rowkach bieżnika, co może mieć znaczący wpływ na ograniczenie przyczepności.

MICHELIN

X One XDN 2 Grip

Opona o rozmiarze 495/45R 22,5 została stworzona do montażu w układzie pojedynczym na osiach napędowych w ciągnikach siodłowych w miejsce opon bliźniaczych. Dzięki zastosowanej w jej budowie technologii Michelin Durable Technologies, opona ta charakteryzuje się doskonałą przyczepnością w każdych warunkach pogodowych we wszystkich krajach Europy. Technologia ta jest innowacyjnym systemem wykorzystującym specjalne nacięcia lamelkowe „podwójna fala” i „kropla wody”. W nowej oponie X One XDN 2 Grip zastosowano także innowacyjną technologię InfiniCoil. Jest to pojedyncza stalowa linka (całkowita jej długość to nawet 400m - czyli 4 długości boiska do piłki nożnej!), która nawinięta jest na karkas wzdłuż kierunku toczenia opony. Technologia ta pozwala na znaczące poprawienie wielu ważnych parametrów jezdnych. Praca czoła bieżnika jest bardziej stabilna, co bezpośrednio wpływa na lepszą skuteczność przenoszenia napędu. X One XDN 2 Grip charakteryzuje się lepszą przyczepnością na oblodzonej nawierzchni nawet o 30 proc. w odniesieniu do X One XDN Grip. Na śniegu lub mokrej nawierzchni parametr ten jest lepszy o 15 proc. Bardzo dobre rozłożenie dynamicznych sił nacisku przekłada się na dużą żywotność tej opony. Może ona osiągnąć nawet dwa razy większe przebiegi w stosunku do swojej poprzedniczki. Kolejną cechą wyróżniającą X One XDN 2 Grip jest zwiększona o 130 kg ładowność użyteczna. Wynika ona z różnicy w wadze pomiędzy zestawem opon XDN 2 Grip z obręczami stalowymi, a układem podwójnym. Do jej budowy  wykorzystano nową mieszankę gumową, dzięki czemu możliwe było skonstruowanie bardziej masywnego bieżnika. Nowa opona Michelin przeznaczona jest do użytkowania przez cały sezon, jednak jej doskonała przyczepność skutecznie sprawdza się w nawet bardzo trudnych warunkach pogodowych panujących zimą.

 

 

XFN2 +

To nowa opona przeznaczona do montażu na oś prowadzącą. W odniesieniu do poprzedniej jej wersji, opony XFN+, cechuje się lepszą o 10 proc. przyczepnością poprzeczną na nawierzchni mokrej i śniegu. Podczas hamowania przyczepność poprzeczna lepsza jest o 5 proc., a żywotność aż do 15 proc. W bieżniku nowej opony wykorzystano lamele „podwójna fala”, zwiększając przez to sztywność klocków i tym samym żywotność bieżnika.

 

 

XDW ICE Grip

To opona do montażu na oś napędową. Przystosowana jest nawet do jazdy po lodzie i ubitym śniegu. XDW cechuje doskonała przyczepność, co zapewnia dobre trzymanie się drogi i skuteczne hamowanie. Przekłada się to na łatwość i komfort prowadzenia.

 

Zobacz cały numer PO 1/50 (Styczeń-Luty 2008)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń