Ciężarowe i dostawcze

Opony do samochodów kempingowych

MICHELIN

Agilis Camping

Samochody kempingowe w Polsce są coraz bardziej popularne, o czym świadczy fakt, że w 2006 roku ich sprzedaż wzrosła o 8 proc. W latach 1995 - 2005 rynek ten rozwijał się średnio w tempie 9,5 proc. rocznie. Odpowiedzią Michelin na rosnące zapotrzebowanie jest nowa, wyjątkowo trwała, solidna i wszechstronna opona Agilis Camping. Model ten opiera się o rozwiązania opony Agilis przeznaczonej do samochodów dostawczych. W porównaniu do wersji dostawczej Agilis Camping ma o 20 proc. więcej kanałów i nacięć oraz o 30 proc. więcej lameli, co sprawia, że sprawdza się na bardziej zróżnicowanych nawierzchniach.  W oponie wykorzystano technologię „Durable Contact Patch”, którą zapożyczono wprost z opon do samochodów ciężarowych. Wpływa to pozytywnie na zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i wytrzymałość opony. Rozwiązanie to umożliwiło osiągnięcie bardziej prostokątnej powierzchni kontaktu opony z jezdnią, co przekłada się na równomierne i wolniejsze ścieranie bieżnika. Dzięki temu opona  może służyć nam o kilka sezonów dużej. Zoptymalizowana powierzchnia kontaktu z jezdnią ma też wpływ na zwiększenie przyczepności, a co za tym idzie  i bezpieczeństwa. Do wykorzystania w pełni potencjału długowieczności nowego modelu opony zastosowano w niej rozwiązania zapewniające ochronę przed uszkodzeniami. Aby ochronić bok opony, wyposażono go w 8 specjalnych wzmocnień zabezpieczających przed otarciami o krawężniki i inne przeszkody. Architektura Agilis Camping umożliwia stosowanie w niej wysokiego ciśnienia. Potwierdza to oznaczenie CP znajdujące się na oponie, będące certyfikatem przydatności do zastosowania w pojazdach kempingowych, przyznawanym oponom pracującym pod zwiększonymi obciążeniami. Maksymalne ciśnienie dopuszczane na tylnej, obciążonej osi, sięga nawet 5.5 bara. Wszechstronność zastosowania Agilis Camping nie jest jedynie zasługą wspominanej już rzeźby bieżnika, ale też mieszanki gumowej, która zachowuje się korzystniej w szerokim zakresie temperatur, zapewniając optymalną przyczepność zarówno podczas jazdy na suchej nawierzchni jak i podczas okazjonalnej jazdy po błocie, podłożu szutrowym, śniegu lub w innych trudnych warunkach drogowych.

Zobacz cały numer PO 5/54 (Czerwiec 2008)

 


 

BRIGDGESTONE

Duravis R410

Stworzono ją specjalnie do pojazdów dostawczych na bazie samochodów osobowych. Oponę cechuje duża wytrzymałość, długie przebiegi i bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Posiada wzmocnione ściany boczne, które chronią oponę przed przypadkowym uszkodzeniem.

 

 

 

Duravis R630

Przeznaczona jest do samochodów dostawczych i małych ciężarówek. Zastosowany w oponie R630 zaawansowany skład mieszanki bieżnika wydłuża żywotność o 30 procent. Ma także wpływ na dużą wytrzymałość nawet w przypadku intensywnej eksploatacji.

Zobacz cały numer PO 4/53 (Maj 2008)

 


 

MICHELIN

Agilis

Z przeprowadzonych  badań wśród użytkowników samochodów dostawczych wynika, że najbardziej pożądaną cechą opony (74 proc. respondentów) jest jej wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa. Kolejne, równie ważne elementy, to skrócenie drogi hamowania w różnych warunkach drogowych (69 proc.) oraz odporność na uszkodzenia boków opony (52 proc.). Agilis, dzięki oparciu o nieznane dotychczas w tej klasie rozwiązania technologiczne, wpływa pozytywnie na zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych. Nowy model ma właściwości pozwalające nie tylko na ograniczenie spalania, ale i na zwiększenie jego żywotności o 30 proc. w stosunku do opony poprzedniej generacji. Agilis pozwala zaoszczędzić nawet 3 proc. wydatków na ogumieniu i paliwie. Taki wynik jest możliwy dzięki zastosowaniu technologii Durable Contact Patch, zapożyczonej z produkcji opon do samochodów ciężarowych. Rozwiązanie to umożliwiło osiągnięcie bardziej prostokątnej powierzchni kontaktu opony z jezdnią, co przekłada się na równomierne i wolniejsze ścieranie bieżnika. Dzięki odpowiedniej sztywności bieżnik odkształca się w mniejszym stopniu, co wpływa na zmniejszenie oporów toczenia, a co za tym idzie, zużycie paliwa. Kolejną innowacją zastosowaną w Agilis jest  technologia Durable Security Compound, czyli mieszanka zapożyczona z opon Michelin do samochodów osobowych. Zapewnia ona niezmienną sztywność bieżnika przez cały okres użytkowania ogumienia. To rozwiązanie, w połączeniu z dużą i prostokątną powierzchnią kontaktu opony z jezdnią procentuje wysokim poziomem bezpieczeństwa. Testy wykazały, że Agilis zapewnia drogę hamowania aż o 3 metry krótszą na mokrej nawierzchni, niż jej poprzedniczka. Do wykorzystania w pełni potencjału długowieczności nowego modelu opony zastosowano w niej rozwiązania, zapewniające ochronę przed uszkodzeniami. Opona jest wyjątkowo odporna na uderzenia dzięki zastosowaniu w niej dwuwarstwowej konstrukcji. Dodatkowo, aby ochronić bok opony, użyto 8 specjalnych wzmocnień zabezpieczających przed otarciami o krawężniki i inne przeszkody, będące zmorą kierowców samochodów dostawczych.

Zobacz cały numer PO 3/52 (Kwiecień 2008)

 


 

CONTINENTAL

HSW Scandinavia

Zimowe opony używane na osi prowadzącej powinny rozpoznawać zamierzony kierunek jazdy. W tym celu, inżynierowie z Hanoweru opracowali wzór bieżnika, którego układ nacięć pozwala na lepszą przyczepność. Dodatkowe elastyczne elementy bieżnika zapewniają dobre właściwości samooczyszczające opony. Wraz z przebiegiem kilometrów, „inteligentny” bieżnik ulega zmianie i staje się bieżnikiem, który można stosować w lecie.

Zobacz cały numer PO 1/50 (Styczeń-Luty 2008)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń