HANKOOK
AL 02, DL 02, TH 10
AL 02 to pona przeznaczona na oś prowadzącą (autokary - wszystkie osie), DL 02 – Opona na oś napędzaną, a TH 10 – Opona do naczep. Skład mieszanki wszystkich tych opon optymalizowany jest pod kątem długich przebiegów oraz wytrzymałości na długich dystansach. Zapewnia jednocześnie odporność na wzrost temperatur przy długotrwałym obciążeniu oraz doskonałą trakcję ma mokrej nawierzchni. Specjalnie opracowana rzeźba bieżnika zapewnia równomierne zużycie oraz utrzymanie parametrów użytkowych przez cały okres życia opon, a także zapewnia sprawne samooczyszczanie opon zapobiegając pozostawaniu kamieni w rowkach bieżnika. Dzięki temu, opony zapewniają długie przebiegi zarówno w warunkach przewozów długodystansowych, jak i częstego skręcania, hamowania w ruchu na krótszych dystansach. Nie mniej ważne przy oponach na długie dystanse są koszty eksploatacji. Oprócz wydłużonych przebiegów, linia opon długodystansowych Hankook zapewnia obniżenie zużycia paliwa dzięki niższym oporom toczenia oraz komputerowej optymalizacji mieszanki i rzeźby bieżnika. Pełna gama opon HANKOOK dostępna jest u dystrybutora: INBUD FARO SA – www.inbud-faro.pl
LINGLONG
LLA18
Nowa, uniwersalna opona do naczep przeznaczona na wszystkie rodzaje dróg. Pięć szerokich rowków o głębokości 16,5 mm zapewnia wydajne odprowadzanie wody oraz stabilne prowadzenie, a sinusoidalna rzeźba bieżnika ogranicza wbijanie się i zatrzymywanie kamieni w bieżniku. Przy swojej cenie zapewnia jeden z najlepszych na rynku stosunków parametrów do kosztów. Specjalnie optymalizowany wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa zapewniają z jednej strony dobre prowadzenie, a z drugiej długie przebiegi i równomierne zużycie na nienajlepszych polskich drogach. Firma Linglong jest znanym na świecie producentem opon. Fabryki firmy są zlokalizowane w Chinach i łącznie dysponują możliwościami produkcyjnymi na poziomie 6 milionów opon rocznie. Najlepiej świadczy to o potencjale producenta i możliwościach zaspokojenia popytu na różne rodzaje opon. O jakości produkcji natomiast przekonują certyfikaty uzyskane przez producenta: QS9000 będący standardem w branży motoryzacyjnej, ISO 9001:2000 oraz TS 16949:2002. Opona dostępna jest u dystrybutora – Inbud Faro SA w rozmiarze 385/65R22,5, www.inbud-faro.pl
MATADOR
FR3
Opona z nowym typem kierunkowego bieżnika jest zaprojektowana do pojazdów używanych na drogach regionalnych jak i na autostradach. Pojazdy zaopatrzone w opony o bieżniku FR3 mogą być również używane w kombinowanych operacjach na drogach regionalnych i krajowych . Producent zaleca zakładanie tych opon na przednią oś pojazdu. W sprzyjających warunkach (lato – jesień), sugeruje się zakładanie opon FR3 jednolicie na wszystkich osiach pojazdu.
DR3
Opony te charakteryzują się nowym typem przyczepnego bieżnika. Nowy układ bieżnika z krzyżującymi się rowkami został zaprojektowany w celu maksymalizacji bezpieczeństwa i przyczepności oraz zrównoważenia zużycia i zwiększenia przebiegu. Na oponie DR3 można znaleźć symbol M+S (błoto + śnieg), ponieważ znakomicie zachowuje się ona w warunkach zimowych. Zaleca się stosowanie jej na tylnej osi pojazdu.
TR 1
To opona regionalna naczepowa. Charakteryzuje się nowym uniwersalnym wzdłużnym bieżnikiem przeznaczonym do każdego rodzaju nawierzchni. Opona o rozmiarze 19,5 cala przeznaczona jest do naczep powyżej 7,5 tony. Służy do transportu regionalnego i lokalnego. TR1 przystosowana jest do różnych warunków pogodowych od wiosny do jesieni. Producent poleca te opony również jako zastosowanie do osi napędowych oraz sterujących. Dystrybucją prezentowanych opon zajmuje się firma Handlopex, www.handlopex.pl