Ciężarowe i dostawcze

XFN +

Ta opona z rodziny ogumienia o zwiększonej przyczepności przeznaczona jest do montażu na oś prowadzącą. Cechuje się bardzo dobrą przyczepnością w warunkach zimowych na śniegu i lodzie, zmniejszając w ten sposób niebezpieczeństwo poślizgu. Specjalnie dobrana mieszanka gumowa i rzeźba bieżnika gwarantują optymalne własności przy pokonywaniu zakrętów oraz podczas hamowania, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

 

 

 

XDW ICE Grip

To opona do montażu na oś napędową, która przystosowana jest do jazdy po lodzie i ubitym śniegu. Oponę cechuje doskonała przyczepność, co zapewnia dobre trzymanie się drogi i skuteczne hamowanie. Przekłada się to na łatwość i komfort prowadzenia. Opona o zwiększonej przyczepności, której bieżnik może być pogłębiany i bieżnikowany w unikalnej technologii Michelin RemiX. Technologia ta zapewnia oponie poddanej bieżnikowaniu wykonanie przebiegu porównywalnego z przebiegiem nowej opony.

 

Opony ciężarowe ogólnego stosowania

BRIDGESTONE

Greatec Mega Drive M709

Jest to ulepszona wersja opony M729 - szeroka opona, będąca zamiennikiem opon bliźniaczych na oś napędową do ciężarówek i autobusów. M709 charakteryzuje się zwiększoną wytrzymałością przy zachowaniu bardzo niskich oporów toczenia oraz odpowiednio niższym zużyciem paliwa w porównaniu do opon podwójnych.

CONTINENTAL

HTL1 Eco-Plus

Opona umożliwia zwiększenie ekonomiki jazdy w transporcie długodystansowym. Co więcej, nowa technologia, którą wykorzystano w tym przypadku, pozwoliła zwiększyć jej trwałość. Nie wszystko, co jest przewożone na duże odległości, to bardzo ciężkie ładunki. W dziale opon użytkowych firmy Continental - Continental Truck Tires - odkryto, że 80 procent transportu towarów nie wymaga stosowania opon o najwyższych indeksach nośności, ale bardzo często niezbędne jest wykorzystanie całych 100 m2 przestrzeni ładunkowej. Firma dostarcza już dla samochodowego transportu długodystansowego opony HTL1 o rozmiarze 445/45 R 19.5. Dopuszczalne obciążenie osi dla tej opony, wynoszące dziewięć ton, bardzo często nie jest w pełni wykorzystywane. Dzięki niskim oporom toczenia wersja 445/45 R 19.5 opon HTL1 stanowi naprawdę bardzo ekonomiczne rozwiązanie. Kiedy jednak w grę wchodzi transport towarów objętościowych, opony 385/55 R 19.5 stanowią jeszcze ekonomiczniejsze rozwiązanie. Ze względu na konfigurację systemu, węższa opona jest lżejsza niż opona 445. W porównaniu z poprzednim modelem opon HTL, skuteczne połączenie rzeźby bieżnika, budowy oraz materiałów, z których wykonany jest bieżnik, pozwala uzyskiwać większe przebiegi oraz zmniejszyć opory toczenia. Jedną z nowości konstrukcyjnych zastosowanych w nowej oponie jest technologia AirKeep®. Jest ona wykorzystywana w wewnętrznej wykładzinie opony. Używana już w przeszłości szczelna wykładzina została zmodyfikowana, aby zapewnić jeszcze większą szczelność. Wiązało się to z chemiczną modyfikacją i powiększeniem cząsteczek specjalnej gumy. W chwili obecnej powietrzu pompowanemu do wnętrza opony trudniej jest przedostawać się przez wykładzinę opony drogą dyfuzji. Oznacza to, że mniej agresywnego tlenu wchodzi w kontakt z jej stalowymi elementami. Technologia AirKeep® zapewnia również inne zalety. Przede wszystkim istnieje mniejsze prawdopodobieństwo jazdy pojazdem o niedostatecznie napompowanych kołach. Niedostateczne napompowanie powoduje uszkodzenia opon oraz zwiększenie zużycia paliwa wskutek zwiększenia oporów toczenia. Dzięki nowej konstrukcji stopki opona lepiej trzyma się felgi. Stalowy kord, wykorzystywany teraz w konstrukcji stopki, jest wytrzymalszy niż używany wcześniej kord nylonowy i lepiej usztywnia konstrukcję opony. Obszar stopki jest dzięki temu mniej podatny na zniekształcenia i podlega mniejszym obciążeniom. Użytkownicy skorzystają również z trwalszego karkasu, zachowującego swoje właściwości nawet po bieżnikowaniu. Innowacje wprowadzone wewnątrz konstrukcji opony HTL 1 Eco-Plus nie są widoczne z zewnątrz na pierwszy rzut oka. Wykorzystano rzeźbę bieżnika oraz profil sprawdzonej i przetestowanej opony 385/55 R 22.5 HTL1. Pozwoliło to zapewnić równomierne zużywanie się bieżnika, w dużej mierze dzięki zwiększonej objętości jego zużywających się elementów (wzrost objętości o dodatkowe 20 proc.). Wzrost przebiegów opony wiąże się również ze zwiększeniem efektywnej głębokości bieżnika o 17 milimetrów.

Zobacz cały numer PO 9/58 (Listopad 2008)

 


 

BFGoodrich 

Activan Winter

Nowa opona zimowa BFGoodrich przeznaczona jest do samochodów dostawczych. Nowy model zapewnia dobrą przyczepność i wyjątkową wytrzymałość. Wyzwaniem dla konstruktorów tej opony było zapewnienie jak najlepszej przyczepności na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Aby osiągnąć pożądany efekt zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika, która poprawia przyczepność opony oraz precyzję prowadzenia. Dodatkowo rozłożenie lamel w Activan Winter zapewnia odpowiednią przyczepność w zakrętach.  W nowej oponie zastosowano szerokie rowki i poprzeczne kanały, dzięki którym opona utrzymuje stały kontakt z nawierzchnią i odpowiednio odprowadza wodę i topniejący śnieg. Opony w samochodach dostawczych są poddawane dużym obciążeniom, a podczas manewrowania (szczególnie w mieście) ich boki  narażone są na uszkodzenia przy najeżdżaniu na krawężniki i inne przeszkody. Z myślą o ochronie przed tymi zagrożeniami w Activan Winter zastosowano dwie warstwy osnowy na bokach. Ponadto nałożono także 4-milimetrową warstwę ochronną specjalnej gumy pod bieżnikiem, która chroni oponę przed wszelkimi uszkodzeniami. Od 2008 r. BFGoodrich Activan Winter jest dostępny na rynku w rozmiarach, które pokrywają około 55 proc. segmentu opon do samochodów dostawczych. W 2009 r. pokrycie zostanie zwiększone do ponad 70 proc.       

Zobacz cały numer PO 8/57 (Październik 2008)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń