PIRELLI
Cinturato
Opony Cinturato to połączenie najwyższej jakości rozwiązań technologicznych, zasad sztuki tworzenia opon oraz najnowszego wzornictwa. Cinturato to dziś już legenda, która zaczęła się w 1951 r. od powstania pierwszej opony o tej nazwie. Wprowadzeniu linii nowych opon na rynek towarzyszy zainicjowana w Mediolanie kampania promocyjna, która została zainaugurowana na początku roku. W ramach tej kampanii firma Pirelli przygotowała wystawę w Triennale di Milano – liczne instalacje multimedialne, organizowane w centrum miasta wydarzenia otwarte dla publiczności oraz specjalną sesję testów opon. Wydarzeniom tym patronuje Wydział Urzędu Miasta Mediolan ds. Mobilności, Transportu i Ochrony Środowiska. Testy drogowe udowodniły obserwatorom, że nowy produkt Pirelli jest w pełni przyjazny dla środowiska naturalnego. Przeprowadzone były krótkie prezentacje, które pozwoliły obserwatorom na wyciągnięcie natychmiastowych wniosków. Za ich przeprowadzenie odpowiadał Ośrodek Eksperymentalny Pirelli, który w tym zakresie ściśle współpracuje z Międzynarodowym Centrum Bezpiecznej Jazdy.
SEMPERIT
Speed-Life
Ta opona charakteryzuje się m.in. niskimi oporami toczenia oraz o 9 procent skróconą drogą hamowania w porównaniu z poprzednią wersją. Będzie oferowana w 34 rozmiarach, w wersjach od 15- do 19-calowej z indeksami prędkości od V (240 km/h) do W (270 km/h). Konstruktorzy z koncernu Continental opracowali symetryczny, kierunkowy bieżnik z czterema rowkami obwodowymi. Solidne i mocne centralne żebro bieżnika zapewnia stabilność toru jazdy także przy dużych prędkościach. Odpowiednie proporcje sztywności wzdłużnej i bocznej wewnętrznych żeber bieżnika oraz rzędy klocków w części barkowej ze specjalnymi nacięciami bocznymi, zapewniają m.in. precyzyjne prowadzenie auta na krętych drogach. Cztery szerokie rowki i kanały odprowadzają wodę w celu maksymalnej eliminacji zagrożenia aquaplaningiem. Zastosowanie krzemionki wpłynęło na podniesienie poziomu bezpieczeństwa przy hamowaniu na mokrej nawierzchni. Zaletą materiału, z którego wykonany jest bieżnik, są niskie opory toczenia, co wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Pod tym względem konstruktorzy dokonali postępu w stosunku do poprzedniego modelu. W celu maksymalnego obniżenia hałasu w całym zakresie indeksów prędkości nowej opony, wykorzystano najnowsze procesy symulacji komputerowej. W ten sposób powstał nowatorski bieżnik złożony z klocków o różnej długości.
UNIROYAL
RainSport 2
Połączenie bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach z doskonałą przyczepnością, zapewniającą pewne prowadzenie i krótką drogę hamowania, pokazuje, że możliwe jest ciągłe udoskonalanie opon deszczowych. Nowe struktury technologiczne w dnach i bokach rowków wraz z profilem w kształcie litery V umożliwiają szybsze odprowadzanie wody z powierzchni styku opony z podłożem, a specjalnie opracowana aktywna mieszanka z dodatkiem krzemionki - efektywniejsze hamowanie. Nietypowy układ żeber bieżnika ma również wpływ na skrócenie drogi hamowania na suchym asfalcie. Umieszczenie wskaźnika zużycia na barkach opony informuje kierowcę o aktualnym stanie technicznym ogumienia. Innowacyjna rzeźba bieżnika zapewnia ochronę przed aquaplaningiem, gwarantując, że nacisk na podłoże wytwarzany jest od środka bieżnika na zewnątrz. Dzięki równomiernemu rozłożeniu nacisku na każdy element bieżnika udało się skrócić o 3 proc. drogę hamowania na suchych nawierzchniach. Osiągnięto również postęp pod względem doboru składników bieżnika, co sprawia, że jazda na mokrej nawierzchni stała się bezpieczniejsza. Przyczepność polepsza także zastosowanie aktywnej mieszanki krzemionki. Wskaźniki równomiernego zużycia – to kolejna praktyczna nowość w konstrukcji RainSport 2. Są one widoczne na każdym barku opony i składają się z trzech lameli. Ich stopień zużycia pozwoli kierowcy ocenić aktualny stan techniczny eksploatowanych opon. RainSport 2 są już dostępne w 51 rozmiarach, z indeksami prędkości od V (do 240 km/h) do Y (do 300 km/h).
YOKOHAMA
Parada Spec-2
Parada Spec-2 to opona Ultra High Performance, idealna dla fanów tuningu. Przeznaczona jest dla wielbicieli bardzo szybkiej jazdy. Zapewnia doskonałą przyczepność i sterowność. Dzięki najnowszym technologiom produkcji mieszanki, Parada gwarantuje nieosiągalny dla innych poziom w trwałości bieżnika, przyczepności, przyspieszaniu na mokrej i suchej nawierzchni oraz efektywności hamowania. Wzmocnione boki pozwalają znosić wysokie przeciążenia. Podłużne ślimakowate nacięcia poprawiają stabilność i sterowność. Poprzeczne, koliste nacięcia, doskonale odprowadzają wodę z powierzchni styku z podłożem. Parada Spec-2 występuje w klasach prędkości V, W, Y o profilach od 50 do 35.
AVS db
Advanced Vehicle System decibel oznacza cichą oponę. Symbol zapożyczono do oznaczenia cichej, a przede wszystkim komfortowej linii opon. AVS db zapewnia ciszę wewnątrz samochodu przez cały okres użytkowania opony. Jej konstrukcja minimalizuje efekt „stukania” - podstawową przyczynę generującą hałas bieżnika. Szerokie rowki obwodowe skutecznie odprowadzają wodę, eliminując zjawisko aquaplaningu przy dużych prędkościach. W połączeniu z opatentowaną mieszanką gumy ZERUMA, umożliwiają one bezpieczną jazdę na wyjątkowo mokrych nawierzchniach.