KLEBER
Krisalp HP2
Nowoczesne rozwiązania zapewniają oponie wysoki poziom bezpieczeństwa na wszystkich rodzajach nawierzchni występujących w okresie zimowym. Poważnym zagrożeniem podczas jazdy zimą jest lód. Mało widoczna warstwa nie tylko utrudnia manewrowanie pojazdem, ale i znacznie wydłuża drogę hamowania. Krisalp HP2, następca uznanej przez użytkowników opony Krisalp HP, poprawia wyniki osiągane przez swoją poprzedniczkę. Zoptymalizowana mieszanka gumowa oraz zwiększenie aż o 42 proc. gęstości lamel bieżnika w nowym modelu umożliwia pewniejsze prowadzenie na zamarzniętej nawierzchni. Opona HP2 gwarantuje
o 8 proc. krótszą drogę hamowania, sprawniejsze ruszanie z miejsca na lodzie (o 24 proc.), jak i skuteczniejsze trzymanie boczne (o 19 proc.) w stosunku do starszej wersji. Dzięki zoptymalizowanej strukturze budowy bieżnika nowy model zapewnia również wyższy komfort jazdy, ponieważ jest cichszy od swojej poprzedniczki. Ponadto Krisalp HP2 została wyposażona we wskaźnik zużycia opony, więc użytkownicy samodzielnie mogą kontrolować stan ogumienia w swoim samochodzie. W ofercie znalazło się 18 rozmiarów opon dla lepszego pokrycia rynku o szerokość bieżnika od 175 do 225 mm, średnicy od 14" do 17", profilach 45- 65 oraz indeksach prędkości: T, H i V.
UNIROYAL
MS plus 6
To kolejna odsłona opon deszczowych produkowanych przez koncern Continental, zapewniających optymalne bezpieczeństwo podczas podróżowania na mokrej, oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni. Opona przeznaczona jest do pojazdów klasy kompaktowej. Udało się także zwiększyć poziom ochrony opon przed zjawiskiem aquaplaningu. Opracowano nowatorski wzór bieżnika, który umożliwia szybkie i skuteczne odprowadzanie wody spod czoła bieżnika. Układ trójwymiarowych kanałów o załamanych krawędziach klocków bieżnika sprawia, że woda i błoto pośniegowe są nie tylko skutecznie, ale i szybko usuwane spod opony. W porównaniu z poprzednim modelem ochrona przed aquaplaningiem wzrosła o 6 proc. Zastosowanie specjalnej mieszanki gumy o wysokiej elastyczności dało oponie zdecydowanie większą przyczepność na mokrej i śliskiej drodze. Użycie nowatorskiej, aktywnej mieszanki, pozwoliło skrócić drogę hamowania aż o 6 proc. MS plus 6 doskonale spisuje się także na suchej nawierzchni w małych i kompaktowych samochodach. Stabilne bloki bieżnika i solidne barki oraz zygzakowate lamele minimalizują wszelkie odkształcenia bieżnika, ułatwiając hamowanie i kierowanie pojazdem. Zaawansowany technologicznie system lameli ma znaczącą przewagę podczas podróżowania po zaśnieżonych drogach. Lamele umieszczone są prostopadle lub pod kątem w stosunku do powierzchni bieżnika, w zależności od danego fragmentu wzoru bieżnika odpowiedzialnego za przejmowanie siły hamowania lub zmiany kierunku ruchu. Dzięki temu pojazd ma doskonałą przyczepność na ośnieżonych trasach, a siła hamowania i dynamika zmiany kierunku ruchu pozostaje zachowana. Udało się również wydłużyć okres eksploatacji i przebieg opony poprzez ujednolicenie szerokości bloków bieżnika. Opona zużywa się równomiernie, co ma wpływ na przebieg, który uległ wydłużeniu o 4 procent. Opona jest oferowana w 24 rozmiarach na obręcze 13 i 14 - calowe.
VREDESTEIN
Snowtrac 3
Do produkcji tej opony wykorzystano nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, zapewniające pewność i bezpieczeństwo w sytuacjach, kiedy są one naprawdę ważne. Zastosowanie otwartych rowków poprzecznych zoptymalizowało zdolność odprowadzania śniegu i błota. Ponadto dzięki wprowadzeniu nowego składu bieżnika, osiągi tych opon zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, a także w warunkach zimowych są zdecydowanie lepsze od wydajności modelu Snowtrac 2 – jak dotąd najlepiej sprzedającej się i najwyżej ocenianej opony zimowej produkowanej przez Vredestein. Snowtrac 3 zapewnia lepszą trakcję i przyczepność na ośnieżonym podłożu. Nowy skład gumy w mieszance bieżnika, bez oleju zawierającego PCA (policykliczne węglowodory aromatyczne), powoduje również obniżenie tarcia tocznego. Poza tym pomysłowo opracowany profil bieżnika sprawia, że opona pracuje ciszej od swojej poprzedniczki.
Zobacz cały numer PO 8/57 (Październik 2008)
GOODYEAR
UG Performance 2
To nowa generacja znanej rodziny opon zimowych UltraGrip, przeznaczona do samochodów o wysokich osiągach i aut luksusowych. Performance 2 z Technologią Adaptacyjnej Przyczepności Lamelek (Adaptive SipeGrip Technology), wyposażona jest w rowki obwodowe w kształcie zębów piły, a także wykorzystuje zaawansowaną technologię polimerową. Dzięki temu, w porównaniu z poprzedniczką, oferuje kierowcom: lepszą trakcję na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni, znakomitą stabilność, większą przyczepność oraz krótszą drogę hamowania na śniegu i lodzie, a także doskonałe właściwości jezdne i przyspieszenie podczas pokonywania wzniesień. UG Performance 2 została przetestowana przez niezależną niemiecką organizację badawczą TÜV SÜD Automotive. W porównaniu z wiodącymi oponami konkurencyjnych marek, nowa opona zimowa Goodyeara wykazuje właściwości we wszystkich warunkach zimowych, uzyskując w testach z oponami dwóch wiodących konkurentów o 8 proc. krótszą drogę hamowania na śniegu, o 13 proc. krótszą drogę hamowania na lodzie oraz o 3 proc. lepszą kontrolę na mokrych nawierzchniach. Grzbiet opony, czyli centralna część bieżnika wyposażona została w dużą ilość „wgryzających się” w nawierzchnię zębów i nacięć, dzięki którym opona zachowuje się jak gąsienice, zapewniając stałą przyczepność na śniegu. Hydrodynamiczne rowki w kształcie litery V, w połączeniu z obwodowymi rowkami w bocznej części bieżnika, pomagają szybko i bez turbulencji odprowadzać wodę spod opony. To sprawia, że jest ona bardziej odporna na aquaplaning i slush-planing (zjawisko występujące w przypadku błota pośniegowego). Ulepszona mieszanka polimerowa pozostaje elastyczna nawet w bardzo niskich temperaturach. Konstrukcja Performance 2 wyznacza nowe standardy w zakresie emisji hałasu. Bloki w czterech różnych rozmiarach i przesunięcie względem siebie różnych elementów bieżnika, powoduje zmniejszenie hałasu. W budowie opony zastosowano zmniejszoną ilość wielocyklicznych węglowodorów aromatycznych, co również czyni oponę bardziej przyjazną dla środowiska. Opona będzie dostępna w 11 rozmiarach.
LASSA
Snoways ERA
Opona zapewnia użytkownikowi optymalne osiągi w trudnych warunkach zimowych. Rzeźbę bieżnika tworzą bloki, których kształt opracowano z wykorzystaniem programu symulacji hydrodynamicznej. Uzyskano dzięki temu doskonałe odprowadzenie wody, minimalizując możliwość wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Bardzo dobra trakcja na ośnieżonej i oblodzonej drodze to wynik zmaksymalizowania liczby bloków, odpowiedniego kształtu centralnej części bieżnika, gęstej sieci lameli oraz zastosowania mieszanki, zapewniającej elastyczność do temperatury -40°C. Program symulacji akustycznej pozwolił zachować niski poziom emitowanego hałasu. Wszystkie opisane walory nowej opony potwierdziły testy niemieckiego TÜV. W sezonie zimowym opona będzie dostępna w 26 popularnych rozmiarach od 14” do 18”.